Επαναστατικές αλλαγές στις λιανικές οffline αγορές υπόσχεται να φέρει Amazon, η οποία τη Δευτέρα άνοιξε το πρώτο σουπερμάρκετ χωρίς ταμεία, το Amazon Go, στο Σιατλ.

Η καινοτομία του έγκειται στο γεγονός ότι στην οροφή του καταστήματος είναι εγκατεστημένες κάμερες, οι οποίες σε συνδυασμό με ειδικούς αισθητήρες ταυτοποιούν τους πελάτες και “αναγνωρίζουν” ποια προϊόντα παίρνουν αυτοί από τα ράφια. Έτσι, δεν χρειάζεται να διαθέτει ταμεία, για να “περάσουν” τα ψώνια κάθε καταναλωτή και να γίνει η χρέωσή τους.

Πριν από την είσοδό τους στο μαγαζί, οι καταναλωτές πρέπει να “σκανάρουν” την εφαρμογή Amazon Go. Στα ράφια, ειδικοί αισθητήρες αναλαμβάνουν να προσθέσουν στον λογαριασμό τα προϊόντα που επιλέγει κάθε καταναλωτής – όπως και να αφαιρέσουν από τον λογαριασμό όποιο προϊόν αυτός τοποθετήσει πίσω στο ράφι. Έτσι, η χρέωση γίνεται αυτόματα στην τραπεζική κάρτα του χρήστη, μόλις αυτός βγει από το κατάστημα.  

Η ιδέα αυτή ανοίγει τον δρόμο για να αλλάξει η εικόνα του λιανεμπορίου. Οι λιανεμπορικές αλυσίδες γνωρίζουν ότι, όσο πιο γρήγορα διεκπεραιώνονται οι αγορές, τόσο πιθανότερο να τις προτιμήσει ξανά ένας καταναλωτής.

Επομένως, όσες καταργήσουν τις ουρές στα ταμεία, θα αποκτήσουν τεράστιο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.

Το πρώτο Amazon Go άνοιξε δοκιμαστικά τον Δεκέμβριο του 2016, καθώς σε πρώτη φάση εξυπηρετούσε μόνον υπαλλήλους της εταιρείας.

Εντούτοις, σύμφωνα με στέλεχος της Amazon, στην αρχική φάση λειτουργίας του εμφανίστηκαν τεχνικά προβλήματα, τα οποία αφορούσαν την ταυτοποίηση πελατών που έχουν ίδιο σωματότυπο, όπως επίσης και σε λάθη αναγνώρισης των προϊόντων στις περιπτώσεις που παιδιά των καταναλωτών τα τοποθετούσαν σε λάθος ράφια.

Η εταιρεία δηλώνει ότι θα ανοίξει περισσότερα καταστήματα Amazon Go, τα οποία θα είναι διακριτά από την αλυσίδα Whole Foods την οποία απέκτησε το 2017 με 13,7 δισ. δολ. Επίσης, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν προγραμματίζει την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας στην αλυσίδα.

BBC

  • Like 3