Η Ισπανία ανακοίνωσε νέους κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -και άλλοι- θα μπορούν να διαφημίζουν και να προωθούν κρυπτονομίσματα ή άλλα κρυπτο-περιουσιακά στοιχεία σύμφωνα με άρθρο του Reuters.

Από τον επόμενο μήνα, η Εθνική Επιτροπή Αγοράς Κινητών Αξιών (CNMV) της Ισπανίας θα απαιτεί από άτομα και εταιρείες να της γνωστοποιούν τυχόν διαφημιστικές εκστρατείες για κρυπτονομίσματα, NFTs ή άλλα κρυπτο-περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 10 ημέρες πριν από την έναρξη τους. Οι νέοι κανόνες ισχύουν για influencers σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με περισσότερους από 100.000 συνδρομητές οι οποίοι πληρώνονται για την προώθηση κρυπτονομισμάτων - μια πρακτική που έχει επικριθεί παγκοσμίως και έχει οδηγήσει σε αγωγές κ.ά. 

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, όσοι διαφημίζουν κρυπτο-περιουσιακά στοιχεία θα πρέπει να γνωστοποιούν το περιεχόμενο των επερχόμενων διαφημιστικών εκστρατειών και καμπανιών τους στην Εθνική Επιτροπή Αγοράς Κινητών Αξιών (CNMV) της Ισπανίας ενώ κάθε διαφημιστική εκστρατεία θα πρέπει να περιλαμβάνει προειδοποιήσεις σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τους επενδυτές.

Οι νέοι κανόνες σχεδιάστηκαν για να επιτρέπουν στις Ισπανικές ρυθμιστικές αρχές να παρακολουθούν το οικοσύστημα μάρκετινγκ γύρω από τα κρυπτονομίσματα και άλλα κρυπτο-περιουσιακά στοιχεία διασφαλίζοντας ότι το ευρύτερο κοινό έχει επίγνωση των κινδύνων που τα συνοδεύουν.

Οι Ισπανικές ρυθμιστικές αρχές έχουν αξιοποιήσει στο παρελθόν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να «μειώσει» το hype γύρω από τα κρυπτονομίσματα. Τον Νοέμβριο για παράδειγμα απάντησε σε ένα tweet του επαγγελματία ποδοσφαιριστή Andrés Iniesta, ο οποίος διαφήμιζε ενθουσιωδώς το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Binance, προειδοποιώντας τον ότι «τα κρυπτονομίσματα, ως μη ελεγχόμενα προϊόντα, εγκυμονούν σημαντικούς κινδύνους».

Τα κρυπτονομίσματα και οι διαφημιστικές εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δύο τομείς με σημαντική κανονιστική ασάφεια και ο συνδυασμός έχει αποδειχθεί μερικές φορές προβληματικός. Στις αρχές του μήνα, μία ομαδική αγωγή είχε στόχο τους Kim Kardashian, Floyd Mayweather και άλλους για τη διαφημιστική προώθηση του κρυπτονομίσματος EthereumMax, καθώς βοήθησαν να αποκτήσει σημαντική αξία προτού καταρρεύσει σχεδόν πλήρως. Οι νέοι κανόνες των Ισπανικών ρυθμιστικών αρχών δεν πρόκειται να εμποδίσουν τους influencers στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το να προωθούν διαφημιστικά τα κρυπτονομίσματα ή άλλα κρυπτο-περιουσιακά στοιχεία ωστόσο θα επιτρέψουν στις ρυθμιστικές αρχές να παρακολουθούν στενότερα την κατάσταση.

  • Confused 1