Στις μισές από τις εταιρείες το Facebook ανέστειλε και τον λογαριασμό τους.

60 εταιρείες που ειδικεύονται σε προϊόντα και υπηρεσίες υγείας για γυναίκες αναφέρουν ότι το Facebook συχνά απορρίπτει τις διαφημίσεις τους λόγω του ότι περιλαμβάνουν υποτιθέμενο «περιεχόμενο για ενηλίκους». Οι πολιτικές διαφήμισης του Facebook απαγορεύουν προϊόντα που αφορούν την αναπαραγωγική υγεία και υπηρεσίες που εστιάζουν στην σεξουαλική ευχαρίστηση, αλλά σύμφωνα με το κέντρο Intimacy Justice που υπερασπίζεται τα δικαιώματα ισότητας, κάποιες πρακτικές της εταιρείας δίνουν την εικόνα μιας πλατφόρμας που επιβάλλει αυτές τις διαφημιστικές οδηγίες με τρόπο φαινομενικά αυθαίρετο και σεξιστικό.

Οι 60 εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση είχαν όλες τους διαφημίσεις που απορρίφθηκαν από το Facebook κάποια στιγμή. Περίπου οι μισές από αυτές ανέφεραν ότι έχει ανασταλεί και ο λογαριασμός τους. Μια τέτοια εταιρεία είναι και η Joylux η οποία προσφέρει ένα προϊόν που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι γυναίκες για να ενισχύσουν το πυελικό τους έδαφος. Η CEO της εταιρείας, Colette Courtion, ανέφερε πως λόγω της φύσης του προϊόντος και της εμφάνισής του, το Facebook πιστεύει ότι είναι πορνογραφικού περιεχομένου.

Από το 2017, η Joylux ισχυρίζεται ότι το Facebook ανέστειλε δύο φορές τον διαφημιστικό λογαριασμό της. Αναφέρει ότι η εταιρεία δεν έδωσε ποτέ λόγο για αυτές τις ενέργειες ενώ ισχυρίζεται επίσης ότι το Facebook έχει αυτόματα αρνηθεί διαφημίσεις που περιλαμβάνουν τη λέξη «κόλπος». Αυτό είναι κάτι που αμφισβητεί η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι δεν επιβάλλει γενική απαγόρευση για λέξεις κλειδιά όπως «κόλπος» και «εμμηνόπαυση». Αντίθετα, αναφέρει ότι εξετάζει το πώς τοποθετείται κάθε διαφήμιση.

Τελικά, η Joylux κατάφερε να ανεβάσει διαφημίσεις στο Facebook με τη βοήθεια μιας διαφημιστικής εταιρείας αλλά έπρεπε να αλλάξει το κείμενο της σε σημείο που οι διαφημίσεις δεν είναι χρήσιμες για τους καταναλωτές. Όπως αναφέρει η εταιρεία, δεν μπορεί πλέον να δείξει πώς μοιάζει το προϊόν και δεν μπορεί να πει τι ακριβώς κάνει.

facebook-ginaikeies-diafimiseis-2.JPG.fff261e05d1a99767b3aa225731ba395.JPG

Εκπρόσωπος της Meta ανέφερε ότι η επιβολή τέτοιου είδους διαφημιστικών πολιτικών δεν είναι τέλεια και ότι μερικές φορές μπορεί να συμβούν λάθη. Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι δεν εφαρμόζει την τρέχουσα πολιτική της εν μέρει επειδή προσπαθεί να λαμβάνει υπόψη τι θα αφαιρέσουν άνθρωποι από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς από διαφημίσεις που προωθούν προϊόντα για ενήλικες.

Καλωσορίζουμε τις διαφημίσεις για προϊόντα σεξουαλικής ευεξίας, αλλά απαγορεύουμε το γυμνό και έχουμε συγκεκριμένους κανόνες σχετικά με το πώς αυτά τα προϊόντα μπορούν να διατεθούν στην πλατφόρμα μας. Έχουμε παράσχει λεπτομέρειες στους διαφημιστικές σχετικά με τα είδη προϊόντων και τις περιγραφές που επιτρέπουμε στις διαφημίσεις.

Αυτό που κάνει τις ενέργειες του Facebook σε αυτές τις περιπτώσεις απογοητευτικές για τις 60 εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση είναι ότι πιστεύουν ότι η Meta δεν έχει εφαρμόσει τα ίδια πρότυπα σε διαφημίσεις που στοχεύουν άνδρες.

Η Jackie Rotman, η ιδρυτής του Κέντρου Δικαιοσύνης Οικειότητας, δηλώνει:

Αυτή τη στιγμή είναι αυθαίρετο που λένε ότι ένα προϊόν επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται με τρόπο που πιστεύουμε ότι έχει πραγματικά σεξιστικό τόνο και έλλειψη κατανόησης για την υγεία.

Το κέντρο μάλιστα βρήκε μια διαφήμιση που προωθεί ένα χάπι για τη στυτική δυσλειτουργία που υπόσχεται ένα «υγρό ζεστό αμερικανικό καλοκαίρι» αλλά και μια άλλη για ένα λιπαντικό που ήταν φτιαγμένη για όταν «οι άντρες είναι μόνοι τους». Δύο διαφημίσεις που δεν είχαν απαγορευτεί από το Facebook, σε αντίθεση με αυτές των 60 που αναφέρονταν σε γυναικεία προϊόντα.

  • Sad 1