Με την διάθεση της έκδοσης 14.5 του iOS στις αρχές της χρονιάς, οι χρήστες των iPad και iPhone έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να απορρίψουν τα cross-site και cross-app tracking και targeting για διαφημιστικούς λόγους (ώστε να «βλέπουν» προσαρμοσμένες διαφημίσεις σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες τους κ.ά.).

Σύμφωνα με νέα στοιχεία από την εταιρεία δημοσκοπήσεων και αναλύσεων Branch, μόλις το 25% των χρηστών επιτρέπουν την παρακολούθηση τους εντός και εκτός ιστοσελίδων και εφαρμογών με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί πανικός στη βιομηχανία της διαφήμισης και του μάρκετινγκ (για την εξαιρετικά σημαντική αλλαγή στο iOS 14.5 μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Όπως επισημαίνεται σε μία αναφορά του Bloomberg, αυτή η αλλαγή στις προτιμήσεις των χρηστών των mobile συσκευών της Apple έχει επηρεάσει περισσότερο τις διαφημιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Facebook, καθώς το κοινωνικό δίκτυο δεν μπορεί πια να προσφέρει συγκεκριμένες μετρήσεις και δείκτες στους διαφημιστές για να τους βοηθήσει να καταλάβουν αν οι διαφημίσεις τους λειτουργούν, δηλαδή έχουν κάποια επιρροή ή όχι: «Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος παρατηρήθηκε τον περασμένο μήνα κυρίως μεταξύ των διαφημιστών στο Facebook. Όσες εταιρείες “τρέχουν” διαφημιστικές εκστρατείες στο Facebook δεν μπορούν να δουν αξιόπιστα πόσες πωλήσεις σημειώνουν οι πελάτες τους, οπότε είναι πιο δύσκολο για εκείνους να γνωρίζουν ποιες διαφημίσεις στο Facebook λειτουργούν. Η απώλεια των συγκεκριμένων δεδομένων επηρεάζει επίσης την ικανότητα του Facebook να εμφανίζει διαφημίσεις με προϊόντα μιας επιχείρησης σε πιθανούς νέους πελάτες. Επίσης, καθιστά δυσκολότερη την "εκ νέου στόχευση" ατόμων με διαφημίσεις που εμφανίζουν στους χρήστες προϊόντα ή αντικείμενα τα οποία έχουν αναζητήσει στο διαδίκτυο, αλλά ενδέχεται να μην αγόρασαν».

Αν και το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει το άρθρο του Bloomberg, τα δεδομένα από την εταιρεία Branch δείχνουν ότι μόλις το 25% των χρηστών iPhone που τρέχουν τώρα την έκδοση του iOS 14.5 ή κάποια μεταγενέστερη έκδοση που διαθέτει τη λειτουργία «App Tracking Transparency» επιτρέπουν την παρακολούθηση της δραστηριότητας τους από εφαρμογές και ιστοσελίδες.

Το Facebook λέει ότι εργάζεται πάνω σε ορισμένες νέες λειτουργίες για να αντισταθμίσει την απώλεια των συγκεκριμένων δεδομένων λόγω της λειτουργίας «App Tracking Transparency» συμπεριλαμβανομένων «νέων διαφημιστικών χαρακτηριστικών που απαιτούν λιγότερα δεδομένα για να αξιολογηθεί η επιτυχία μίας διαφήμισης». Η εταιρεία επίσης σύμφωνα με αναφορές διερευνά τρόπους για να προσφέρει διαφημίσεις με βάση δεδομένα που βρίσκονται αποθηκευμένα στη συσκευή του χρήστη.

«Η πολιτική της Apple βλάπτει την ικανότητα των επιχειρήσεων να αξιοποιούν αποτελεσματικά τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους και οι περιορισμοί που έχουν δημιουργηθεί οφείλονται στις απαγορεύσεις της Apple προς όφελος της» δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook, το οποίο προσπάθησε να προετοιμάσει τους διαφημιστές με ειδοποιήσεις, αναρτήσεις στο blog και διαδικτυακά σεμινάρια. «Πιστεύουμε ότι οι εξατομικευμένες διαφημίσεις και το απόρρητο των χρηστών μπορούν να συνυπάρξουν» δήλωσε ο εκπρόσωπος του Facebook.

 

  • Like 7
  • Thanks 3
  • Confused 1