Το Facebook πιθανόν να ξεκινήσει σύντομα να κρύβει τον αριθμό των Likes που έχει κάθε μήνυμα που βρίσκεται στο χρονολόγιό σας (news feed), προκειμένου να προστατέψει τους χρήστες από κακόβουλα σχόλια αλλά και να τους αποθαρρύνει να προχωράνε σε αυτολογοκρισία.

Η πληροφορία προέρχεται από τον Jane Manchum Wong, μηχανικό που ειδικεύεται στο reverse engineering, και ο οποίος ανακάλυψε σχετικό κώδικα σε έκδοση του Facebook app για το Android. Σε ερώτημα της ιστοσελίδας Techcrunch, το Facebook επιβεβαίωσε την πληροφορία αναφέροντας ότι «εξετάζει να κρύβει από τη δημόσια θέα των αριθμό των Likes που έχει ένα μήνυμα». 

2005051556_facebooklikes.jpeg.84cb7e9ba5b41c38759e850a01defeb7.jpeg

Screenshot από τη δοκιμή στην εφαρμογή του Facebook

Ήδη το Facebook δοκιμάζει εδώ και καιρό κάτι παρόμοιο για μια άλλη ιδιοκτησία του, το Instagram, έχοντας απενεργοποιήσει στη συγκεκριμένη περίπτωση των αριθμό των likes σε χρήστες της εφαρμογής 7 χωρών συμπεριλαμβανομένου του Καναδά και της Βραζιλίας. Στην περίπτωση αυτή, οι χρήστες βλέπουν απλά μερικά ονόματα κοινών φιλών στους οποίους άρεσε το μήνυμα, αντί του συνολικού αριθμού των χρηστών που πάτησαν like. Στόχος και σ' αυτή την περίπτωση είναι να αποφευχθεί η τακτική της σύγκρισης στην οποία προχωράνε πολλοί χρήστες με τον αριθμό των like των μηνυμάτων τους, κάτι που πολλές φορές τους οδηγεί στο να αισθάνονται «μη επαρκείς». Άλλωστε οι ίδιοι χρήστες, τις περισσότερες φορές προχωράνε στη διαγραφή των μηνυμάτων αυτών που δεν έχουν αρκετά likes. 

Για την ώρα η εταιρεία δεν έχει κάνει σαφές γιατί σκέφτεται να προχωρήσει σε μια τόσο σημαντική αλλαγή, αλλά ούτε για το ποια είναι τα αποτελέσματα των μέχρι σήμερα δοκιμών που έχουν πραγματοποιηθεί στο Instagram. Πάντως, η πραγματοποίηση μιας παρόμοιας δοκιμής και για το Facebook app ίσως φανερώνει κάποια θετικά πρώτα στοιχεία τα οποία έπεισαν την εταιρεία να επεκτείνει τις δοκιμές της στην «κεντρική» της εφαρμογή. Με τα χρόνια, η χρήση του Facebook έχει αλλάξει αρκετά, με αρκετούς πλέον να το επιλέγουν για να μοιράζονται με τους φίλους τους κυρίως σημαντικές εξελίξεις στη ζωή τους όπως την τέλεση ενός γάμου ή την έναρξη νέας εργασίας.

E5BAE141-89D6-4F76-9C19-6E8F3FD1CB3C.png.16684d3b25e5314b1abe10dfc3adbd84.png

Screenshot από τη δοκιμή στην εφαρμογή του Instagram

Αντιθέτως το Instagram και το Snapchat χρησιμοποιούνται από πολλούς για καθημερινές δημοσιεύσεις για οτιδήποτε τους συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πρόβλημα είναι ότι ο αριθμός των σημαντικών γεγονότων είναι αναμενόμενα πολύ μικρότερος, με τον αριθμό των Like που προσελκύουν, να δημιουργεί σκέψεις σε μερίδα του κοινού όπως «Κοίτα πόσα Likes έχει πάρει αυτό το μήνυμα ή "Η ζωή μου συγκριτικά δεν είναι τόσο καλή» ή «Γιατί να δημοσιεύσω κάτι αφού το μήνυμά μου δεν θα πάρει τόσα Likes όσα του X και ο κόσμος θα νομίζει ότι δεν είμαι δημοφιλής.» Όλα αυτά, είναι προβληματικά για τις εμφανίσεις διαφημίσεων, με το Facebook να επιθυμεί να αποφύγει τον άτυπο διαγωνισμό Like που παίρνει ένα μήνυμα, αφαιρώντας τη σχετική πίεση από τους χρήστες και παράλληλα να τους ενθαρρύνει να μοιράζονται πιο συχνά αλλά και ελεύθερα διάφορα γεγονότα. Άλλωστε το να μην παίρνουν τα μηνύματα ενός χρήστη τα like που είχε συνηθίσει να παίρνουν, επισπεύδει την οριστική του έξοδο από την υπηρεσία.

Techcrunch

  • Like 1