Από την έναρξη της λειτουργίας του, το Facebook έβλεπε τους χρήστες του να αυξάνονται. Μέχρι πρόσφατα ωστόσο, καθώς από την Τετάρτη που μας πέρασε το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο ανέφερε για πρώτη φορά στην ιστορία του στα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου την μείωση των ημερησίων χρηστών του.

Συνδυάστε τώρα το παραπάνω με την χαμηλότερη των προσδοκιών αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα του και ενδεχομένως θα βρείτε δικαιολογημένη την απογοήτευση της Wall Street που οδήγησε την αξία της μετοχής του σε πτώση κατά περίπου 20%.

Η μεγάλη πτώση στην αξία της μετοχή του, εξάλειψε αμέσως περίπου $230 δισεκατομμύρια από τη χρηματιστηριακή αξία του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου στον πλανήτη, δείχνοντας ότι η αλλαγή στην εταιρική ονομασία δεν αρκεί για να αποσπάσει την προσοχή των επενδυτών από τα προβλήματα στη βασική του επιχειρηματική δραστηριότητα, που δεν είναι άλλη από την κοινωνική δικτύωση. Μάλιστα, δεν παρατηρήθηκε στασιμότητα μόνο στην αύξηση των χρηστών του Facebook, του Instagram και του WhatsApp το τελευταίο τρίμηνο, αλλά η βασική εφαρμογή του Facebook φαίνεται πως έχει χάσει 1 εκατομμύριο καθημερινούς χρήστες στη Βόρεια Αμερική, δηλαδή στην περιοχή όπου κερδίζει τα περισσότερα χρήματα από διαφημίσεις.  

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούσαν σε καθημερινή βάση το Facebook μειώθηκαν σε 1,929 δισεκατομμύρια από 1,93 δισεκατομμύρια που ήταν το προηγούμενο τρίμηνο, κάτι που ενδεχομένως αντανακλά ότι το Facebook δεν είναι πλέον ελκυστικό σε νεαρές ηλικίες καθώς φαίνεται «να έχει χάσει την επαφή του με τους νέους». Και μπορεί η Meta να μην παρέχει ανάλυση των χρηστών του Instagram, ωστόσο έγινε γνωστό ότι οι καθημερινοί χρήστες σε όλες τις εφαρμογές της εταιρείας μόλις που κατάφεραν να σημειώσουν αύξηση -κατά περίπου 10 εκατομμύρια- φτάνοντας τους 2,82 δισεκατομμύρια.

Η Meta παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι μία εξαιρετικά κερδοφόρα εταιρεία. Μόνο πέρυσι κατέγραψε κέρδη σχεδόν 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως από τη διαφήμιση. Παράλληλα, «αιμορραγεί» δισεκατομμύρια εξαιτίας της Reality Labs, δηλαδή του τμήματος που είναι υπεύθυνο για το Quest VR headset, το λογισμικό VR, τα γυαλιά AR και άλλες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με το metaverse. Οι απώλειες για το συγκεκριμένο τμήμα έφτασαν τα $10,2 δισεκατομμύρια πέρυσι αναφέροντας επίσης έσοδα μόλις $2,3 δισεκατομμυρίων (τα οποία προέρχονται από τις πωλήσεις των headsets και από το μερίδιο που παίρνει η εταιρεία από τις αγορές εντός των εφαρμογών VR.

Η εταιρεία του Mark Zuckerberg δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τον αριθμό των πωλήσεων για το Quest αν και κάποιου εκτιμούν ότι φτάνουν περίπου τις 10 εκατομμύρια μονάδες. Κατά τη διάρκεια μίας τηλεδιάσκεψης με επενδυτές την περασμένη Τετάρτη, ο Mark Zuckerberg δήλωσε ότι η εταιρεία του πρόκειται να διαθέσει μέσα στο έτος ένα νέο μοντέλο VR headset, το οποίο από άποψη κόστους θα βρίσκεται στο «υψηλότερο άκρο του φάσματος των τιμών». Επίσης, ξεκαθάρισε ότι σκοπεύει να αυξήσει τις δαπάνες της Reality Labs τα επόμενα χρόνια καθώς εκτιμά ότι η επόμενης γενιάς πλατφόρμα υπολογιστών θα είναι ένας συνδυασμός επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας. 

  • Like 3