Πέρυσι, το Facebook εισήλθε επίσημα στην αγορά των «προϊόντων φωνής» ανακοινώνοντας τα Live Audio Rooms και Podcasts με τις δύο νέες λειτουργίες να γίνονται διαθέσιμες στους χρήστες του κοινωνικού δικτύου στις Ηνωμένες Πολιτείες τον περασμένο Ιούνιο.

Παρά τις μεγάλες διαφημιστικές εκστρατείες γύρω από την είσοδο της εταιρείας σε έναν ιδιαίτερα ανεπτυγμένο και ανταγωνιστικό χώρο εκείνη την εποχή, τα πράγματα φαίνεται να άλλαξαν με το Facebook να κάνει στροφή 180°. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο της Meta απέσυρε το ενδιαφέρον του για τις υπηρεσίες ήχου, εγκαταλείποντας την υπηρεσία με τα podcasts, τα οποία πρόκειται να αφαιρεθούν από την πλατφόρμα από τον επόμενο μήνα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το Facebook ειδοποίησε τους δημιουργούς ότι πρόκειται να χάσουν τη δυνατότητα να προσθέτουν podcasts στην υπηρεσία από τις 3 Ιουνίου. Επιπλέον, η εταιρεία τερματίζει και τη λειτουργία του εργαλείου «Soundbites», το οποίο επέτρεπε στους δημιουργούς να αναρτούν μικρής διάρκειας ηχητικά αποσπάσματα στο feed τους, όπως έκαναν και με τις φωτογραφίες ή τα βίντεο.

Το Facebook υποστηρίζει ότι αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή τη κίνηση, ως μέρος μίας προσπάθειας να επικεντρωθεί σε άλλες εμπειρίες, όπως είναι οι διαδικτυακές αγορές, οι εκδηλώσεις στο metaverse και άλλα εγχειρήματα που σχετίζονται με τα μικρής διάρκειας βίντεο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία δεν πρόκειται να ειδοποιήσει τους χρήστες της για τον τερματισμό των podcasts, αλλά θα αφήσει τους συνεργάτες-δημιουργούς να ενημερώσουν τους ακροατές τους σχετικά με τις εξελίξεις. Την ώρα πάντως που η εταιρεία τερματίζει τη λειτουργία των Podcasts και των Soundbites, θα ενσωματώσει το χαρακτηριστικό Live Audio Rooms (για τη φιλοξενία συνομιλιών τύπου Clubhouse) στο Facebook Live, επιτρέποντας στους χρήστες να αποφασίσουν αν επιθυμούν να προχωρήσουν στη ζωντανή μετάδοση ήχου ή βίντεο.

Να αναφέρουμε ότι πέρυσι τον Απρίλιο έγιναν γνωστά ορισμένα σημαντικά στοιχεία για τις υπηρεσίες audio/ music streaming. Η αξία του Clubhouse αποτιμήθηκε στα $4 δισεκατομμύρια, το Spotify έφτασε να έχει αξία άνω των $50 δισεκατομμυρίων δολάρια ενώ και η Amazon υπέγραψε σημαντικές συμφωνίες. Επόμενο ήταν λοιπόν για τη Meta να θέλει ένα «κομμάτι από την πίτα» και για αυτό υπέγραψε διάφορες συμφωνίες με δημιουργούς και ήταν ο μεγάλος χορηγός του August Podcast Movement 2021. Η εταιρεία πάντως δεν άργησε να συνειδητοποιήσει ότι δεν υπήρχε «χώρος» και πως οι περισσότεροι χρήστες έχουν ήδη επιλέξει τον τρόπο που προτιμούν να έχουν πρόσβαση σε podcasts. Ενδεικτικό είναι ότι το Facebook δεν υποστήριξε το March Podcast Movement 2022, ούτε έστειλε κάποιον να το εκπροσωπήσει ενώ δεν ανανέωσε τα συμβόλαια με τους συνεργάτες του όσον αφορά την υπηρεσία Live Audio Rooms.

  • Thanks 1