Το Instagram κυκλοφόρησε την εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο Edits, που προορίζεται να ανταγωνιστεί το CapCut της TikTok και η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν από σήμερα σε iOS και Android.

Η εφαρμογή, που ανακοινώθηκε αρχικά τον Ιανουάριο, είναι διαθέσιμη δωρεάν από σήμερα τόσο σε συσκευές iOS όσο και Android.

Το Edits περιγράφεται ως μια "εφαρμογή δημιουργίας βίντεο σχεδιασμένη για δημιουργούς περιεχομένου" και περιλαμβάνει εργαλεία για διαχείριση projects, παρακολούθηση σημειώσεων και ιδεών, καθώς και δεδομένα σχετικά με την απόδοση των βίντεο. Επιπλέον, διαθέτει προηγμένα εργαλεία επεξεργασίας που δεν υπάρχουν στην κανονική εφαρμογή του Instagram, όπως κινούμενα γραφικά με τεχνητή νοημοσύνη από στατικές εικόνες, αντικατάσταση πράσινης οθόνης και αποκοπή θεμάτων (subject cutouts).

Τα χαρακτηριστικά επεξεργασίας είναι εντυπωσιακά παρόμοια με εκείνα του CapCut, ενός αυτόνομου εργαλείου επεξεργασίας βίντεο από την ByteDance, ιδιοκτήτρια του TikTok. Είναι αξιοσημείωτο ότι το Edits ανακοινώθηκε αρχικά σε μια περίοδο που τόσο το TikTok όσο και το CapCut ήταν προσωρινά μη διαθέσιμα στα αμερικανικά καταστήματα εφαρμογών, ενισχύοντας την αίσθηση ότι η Meta, ιδιοκτήτρια του Instagram, βλέπει το CapCut ως άμεσο ανταγωνιστή.

Όταν το Edits παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, ο επικεφαλής του Instagram Adam Mosseri αναγνώρισε τις ομοιότητες μεταξύ των δύο εφαρμογών, αλλά υποστήριξε στο Threads ότι το Edits θα είναι "περισσότερο για δημιουργούς παρά για περιστασιακούς χρήστες βίντεο". Σε άλλη απάντησή του στον Chris Welch του The Verge, ανέφερε ότι θα "καταλήξει αρκετά διαφορετικό από το CapCut", με "πολύ ευρύτερο φάσμα δημιουργικών εργαλείων και πιθανώς μικρότερο κοινό-στόχο".

Το Instagram προαναγγέλλει ήδη μελλοντικά χαρακτηριστικά που θα προστεθούν στο Edits, τα οποία περιλαμβάνουν keyframes, περισσότερα χαρακτηριστικά επεξεργασίας με τεχνητή νοημοσύνη και τη δυνατότητα συνεργασίας με άλλους χρήστες στη δημιουργία βίντεο.

Το Edits φαίνεται να αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Meta να ανταγωνιστεί άμεσα το οικοσύστημα εφαρμογών της ByteDance, προσφέροντας στους δημιουργούς περιεχομένου εναλλακτικές επιλογές για την παραγωγή επαγγελματικών βίντεο. Με τα νέα εργαλεία διαχείρισης ιδεών και τις προηγμένες λειτουργίες επεξεργασίας, το Instagram επιδιώκει να καλύψει το κενό που υπάρχει μεταξύ των περιστασιακών δημιουργών βίντεο και των επαγγελματιών του χώρου.