Η μακροχρόνια προσπάθεια της Meta να επαναφέρει τους εργαζόμενους στο γραφείο μπορεί να πετύχει.

Η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το Facebook δηλώνει στο Engadget ότι θα απαιτήσει από το προσωπικό που η εργασία τους απαιτεί την παρουσία τους στο γραφείο, να επιστρέψει στη δια ζώσης εργασία για τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα, αρχής γενομένης από τις 5 Σεπτεμβρίου. Οι άνθρωποι που εργάζονται αποκλειστικά εξ αποστάσεως μπορούν να παραμείνουν έτσι, λέει η Meta.

Σε δήλωσή του, ένας εκπρόσωπος αναφέρει ότι η Meta είναι "δεσμευμένη στην κατανεμημένη εργασία" και ότι οι άνθρωποι μπορούν να έχουν "ουσιαστικό αντίκτυπο" τόσο στο γραφείο όσο και στην εργασία από το σπίτι. Η κίνηση αυτή είναι μέρος μιας γενικότερης προσπάθειας να βελτιωθεί η συνεργασία και η εργασιακή κουλτούρα που βοηθούν το προσωπικό να κάνει το καλύτερο δυνατό, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο. Αυτό αποτελεί μέρος μιας υβριδικής στρατηγικής που ανακοινώθηκε προηγουμένως και η οποία συνοδεύτηκε από απολύσεις μεγάλης κλίμακας. Η Meta βλέπει το 2023 ως το "έτος της αποτελεσματικότητας" και πιστεύει ότι η προσωπική ομαδική εργασία είναι απαραίτητη για τη μέγιστη παραγωγικότητα.

Η Meta καθιέρωσε μια επίσημη πολιτική απομακρυσμένης εργασίας (work from home) τον Μάιο του 2020, καθώς έγινε σαφές ότι η πανδημία COVID-19 ήταν απίθανο να τελειώσει σύντομα. Ενώ ήλπιζε να ανοίξει ξανά τα γραφεία της το 2021, επανειλημμένα ανέβαλε αυτό το χρονοδιάγραμμα καθώς ο COVID-19 εξαπλωνόταν και εμφανίζονταν νέες παραλλαγές του ιού. Στις αρχές του 2022, οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την απαίτηση επιστροφής τους στα γραφεία μήνες πριν από τους εσωτερικούς υπαλλήλους της Meta που (τότε) ήταν προγραμματισμένο να κάνουν μια παρόμοια κίνηση.

Ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ο μόνος. Η Apple και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν επιβάλει υβριδικά ωράρια εργασίας και έχουν αντιμετωπίσει παρόμοια αντίσταση. Ορισμένοι εργαζόμενοι έχουν αντιταχθεί στη μειωμένη ευελιξία στις τοποθεσίες και τα χρονοδιαγράμματα, καθώς και στο αυξημένο κόστος που μπορεί να περιλαμβάνει την ημερήσια φροντίδα και τη μεταφορά. Υπάρχει πίεση και από άλλες εταιρείες. Η Shopify, η Spotify και άλλα γνωστά brands έχουν θεσπίσει πολιτικές απομακρυσμένης εργασίας που μπορεί να είναι πιο ελκυστικές για όσους αναζητούν εργασία. Ενώ η πανδημία φαίνεται να φθίνει, το τοπίο της απασχόλησης έχει σαφώς αλλάξει.

  • Like 2
  • Thanks 1