Η Meta μπορεί να προσφέρει στο μέλλον μια εναλλακτική λύση για το Twitter όπως το Mastodon, σύμφωνα με το MoneyControl και το Platformer.

Ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης φέρεται να βρίσκεται στα αρχικά στάδια ανάπτυξης μιας εφαρμογής με την κωδική ονομασία P92 που θα επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν ενημερώσεις με βάση το κείμενο και θα υποστηρίζει το πρωτόκολλο κοινωνικής δικτύωσης Mastodon που ονομάζεται ActivityPub. Η Meta επιβεβαίωσε ότι ένα αποκεντρωμένο κοινωνικό δίκτυο βρίσκεται στα σκαριά δηλώνοντας ακόμα:

«Διερευνούμε ένα αυτόνομο αποκεντρωμένο κοινωνικό δίκτυο για την ανταλλαγή ενημερώσεων κειμένου. Πιστεύουμε ότι υπάρχει η ευκαιρία για έναν ξεχωριστό χώρο όπου δημιουργοί και δημόσια πρόσωπα μπορούν να μοιράζονται έγκαιρες ενημερώσεις σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους».

Το P92 θα φέρει το εμπορικό σήμα του Instagram και θα επιτρέπει στους χρήστες να εγγράφονται και να συνδέονται χρησιμοποιώντας τα διαπιστευτήριά τους στο Instagram, σύμφωνα με τις πηγές. Κατά την εγγραφή, θα συμπληρώνει το προφίλ του χρήστη με τα στοιχεία του λογαριασμού του στο Instagram, εάν χρησιμοποιεί τη σύνδεσή του στη γνωστή εφαρμογή. Με βάση το brief του προϊόντος που είδε το MoneyControl, "η ανταλλαγή δεδομένων από το Instagram στο P92 θα είναι ελάχιστη, αν όχι καθόλου" μετά την αρχική εγγραφή. 

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το Twitter είναι ότι η εφαρμογή θα είναι αποκεντρωμένη κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους servers και να θέσουν τους δικούς τους κανόνες για το συντονισμού του περιεχομένου. Πηγή δήλωσε στο MoneyControl ότι η εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να μεταδίδουν τις αναρτήσεις τους σε εκείνους που βρίσκονται σε άλλους servers, αλλά μένει να δούμε αν θα μπορούν να ακολουθούν ο ένας τον άλλον, επίσης. Αν τελικά η εφαρμογή υποστηρίξει το πρότυπο ActivityPub, οι χρήστες πιθανότατα θα περιμένουν να είναι κάπως διαλειτουργική με το Mastodon και άλλες αποκεντρωμένες εφαρμογές που χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο. 

Η Meta έχει μια λίστα με χαρακτηριστικά που θέλει οπωσδήποτε να διαθέτει η εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων που μπορούν να αξιοποιηθούν για αναρτήσεις με προεπισκόπηση, εικόνες και βίντεο που μπορούν να διαμοιραστούν, καθώς και σήματα επαλήθευσης. Οι πηγές δεν ανέφεραν αν η εταιρεία θα χρεώνει τέλος και για τα εμβλήματα, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι η Meta ξεκίνησε μια συνδρομητική υπηρεσία πιστοποίησης λογαριασμών με κόστος 12 δολάρια το μήνα για το Facebook και το Instagram τον Φεβρουάριο. Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αφήνουν σχόλια και να στέλνουν ιδιωτικά μηνύματα, αλλά ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμα στην πρώτη έκδοση της εφαρμογής. Και σε αυτό το σημείο, η Meta δεν είναι σίγουρη αν θα δώσει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να κάνουν reshare τις αναρτήσεις όπως γίνεται στο Twitter. 

Το MoneyControl αναφέρει ότι δεν είναι ξεκάθαρο αν η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή της εφαρμογής ή αν βρίσκεται ακόμα στην περίοδο σχεδιασμού. Μέχρι την κυκλοφορία της, είναι βέβαιο ότι θα έχει να αντιμετωπίσει αρκετούς ακόμη ανταγωνιστές, αφού οι αντίπαλοι του Twitter έχουν ξεπηδήσει για να προσφέρουν στους χρήστες μια εναλλακτική λύση μετά την περσινή εξαγορά του Elon Musk.