Ο προγραμματιστής έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του DirectX και κατ' επέκταση, το PC gaming όπως το γνωρίζουμε σήμερα.

Σε ηλικία 55 ετών απεβίωσε ο Eric Engstrom, ο ένας εκ των τριών ανθρώπων που ανέπτυξαν το DirectX API για λογαριασμό της Microsoft, βάσει δημοσιεύματος της Wall Street Journal. Όπως αναφέρεται, ένας πρόσφατος τραυματισμός ήταν η αιτία για μια χειρουργική επέμβαση, η οποία πέτυχε όμως στην πορεία προέκυψαν επιπλοκές τις οποίες ο Engstrom δεν κατάφερε να ξεπεράσει.

Παρέα με τους Alex St. John και Craig Eisler, ο Engstrom ήταν ένας από τους τρεις "Beastie Boys" της Microsoft, όπως τους αποκαλούσαν οι συνάδελφοί τους το μακρινό 1994. Με τα Windows 95 στον ορίζοντα, οι προγραμματιστές παιχνιδιών της εποχής δεν ήταν πρόθυμοι να μεταφέρουν τα παιχνίδια τους από το περιβάλλον MS-DOS στο νέο λειτουργικό καθώς η ανάπτυξη ήταν εξαιρετικά δύσκολη ενώ υπήρχαν και θέματα συμβατότητας. Η Microsoft είχε ξεγράψει τα Windows ως πλατφόρμα για παιχνίδια.

im-270137.jpeg.b1686d3cae50184ac1e57f4c3a0036f6.jpeg

Ο St. John έφτιαξε την ομάδα του μαζί με τους Engstrom και Eisler και, δίχως την υποστήριξη της Microsoft, ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας ένα project που αποσκοπούσε στο να κάνει ευκολότερη τη δημιουργία παιχνιδιών για Windows. Μέσα σε μερικούς μήνες, είχαν σημειώσει σημαντική πρόοδο και το 1995 κυκλοφόρησε η πρώτη εκδοχή του DirectX.

Έχοντας αλλάξει σκεπτικό, η Microsoft πλησίασε τον John Carmack της id Software και του πρότεινε να μεταφέρει το Doom από MS-DOS σε Windows 95, εντελώς δωρεάν και δίχως να αλλάξουν χέρια τα δικαιώματα του παιχνιδιού. Το Doom κυκλοφόρησε το 1996 ως το πρώτο παιχνίδι DirectX και όσα ακολούθησαν είναι γνωστά. Η Microsoft έφτασε μάλιστα σε σημείο να συζητά με τη SEGA το ενδεχόμενο χρήσης των Windows CE στο (τότε) επερχόμενο SEGA Dreamcast.

Βέβαια, στο άκουσμα των λέξεων "DirectX" και "κονσόλα", ο συνειρμός είναι ένας: Xbox. Το DirectX ήταν τα θεμέλια της παρθενικής κονσόλας της Microsoft, μέσω της οποίας εισήλθε πλήρως στον κόσμο του gaming, έχοντας ήδη θέσει γερές βάσεις στο PC. Μάλιστα, το Xbox βαφτίστηκε έτσι χάρη στο DirectX - η τελική του ονομασία προέρχεται από το λεκτικό "DirectX Box".

Ο Engstrom είχε ασχοληθεί και με άλλα projects στην εταιρεία, όπως τα Windows Mobile, προτού φύγει λέγοντας απλά πως «βαρέθηκε» αλλά σημειώνοντας πως πήρε σημαντικά μαθήματα όσο εργάστηκε εκεί, όπως η πειθαρχεία. Προσωπική υπόθεση ήταν η εταιρεία Wildseed που ο ίδιος ίδρυσε, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των ασύρματων τεχνολογιών, των κινητών τηλεφώνων όπως και των περιφερειακών τους.

  • Like 7
  • Thanks 1
  • Sad 6