Το τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται στα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια και εξασφαλίζει στη Microsoft τον έλεγχο 23 studio

Η εξαγορά της ZeniMax Media, μητρικής εταιρίας της Bethesda, από τη Microsoft, ξεπέρασε και τον τελευταίο ελεγκτικό σκόπελο, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για την ολοκλήρωση μιας επιχειρηματικής κίνησης που στοίχισε στον τεχνολογικό κολοσσό 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια. 

Την Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε δίχως τυμπανοκρουσίες στην έγκριση της εξαγοράς, χωρίς να θέσει όρους για τη συγχώνευση των δύο εταιριών. Το συμπέρασμα των Ευρωπαίων αξιωματούχων ήταν πως η υπό έγκριση εξαγορά δεν θα οδηγούσε σε αλλοίωση των όρων του ανταγωνισμού, τόσο στο πεδίο του υλικού εξοπλισμού, όσο και αυτό της ανάπτυξης και διανομής λογισμικού.

Η απόφαση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ακολούθησε ανάλογη έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 4 Μαρτίου, είχε ανάψει το πράσινο φως για την καταχώρηση της συμφωνίας.

Μόλις κλείσει και το τυπικό σκέλος, η Microsoft θα ελέγχει πλέον 23 studio, με την προσθήκη της Arkane, που ανέπτυξε το Dishonored, της MachineGames, που παρουσίασε το Wolfenstein, της id Software, που δημιούργησε το Doom, καθώς και της Tango Gameworks, της ομάδας που υπογράφει το The Evil Within. Oι μέχρις στιγμής ενδείξεις συντείνουν στο ότι η Microsoft σχεδιάζει να διατηρήσει τη Bethesda αυτόνομη, με την υπάρχουσα ηγετική ομάδα να παραμένει. Η προσέγγιση αυτή φαίνεται πως απέδωσε θετικά αποτελέσματα στις περιπτώσεις των Mojang, LinkedIn και GiftHub, που συνέχισαν να δραστηριοποιούνται αυτόνομα μετά την εξαγορά τους από τη Microsoft.

Στην αρχική της ανακοίνωση η Microsoft προέβλεπε πως η συμφωνία θα ολοκληρωνόταν μέσα στο δεύτερο μισό του οικονομικού έτους 2021, δηλαδή μέχρι τις 30 Ιουνίου. Η εταιρία που βρίσκεται πίσω από το Xbox έχει ήδη επιβεβαιώσει πως οι τίτλοι της Bethesda πρόκειται να είναι διαθέσιμοι μέσω της συνδρομητικής υπηρεσίας Game Pass κατά τους επόμενους μήνες.

Με την ανακοίνωση της πρόθεσής της να εξαγοράσει τη Bethesda, το Σεπτέμβριο του 2020, η Microsoft είχε υποσχεθεί να σεβαστεί τις υπάρχουσες συμφωνίες για αποκλειστικότητες στο PS5, στις περιπτώσεις των Deathloop και GhostWire: Tokyo, ενώ θα συνεχιστεί κανονικά η υποστήριξη τίτλων όπως το The Elder Scrolls: Online.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Φιλ Σπένσερ, επικεφαλής του τομέα gaming της Microsoft, το διάστημα της αρχικής ανακοίνωσης, η Microsoft θα αποφασίζει "κατά περίπτωση" το πώς θα χειριστεί τους μελλοντικούς τίτλους της Bethesda. Παραμένει ασαφές, πάντως, το τι μέλλει γενέσθαι με το πολυαναμενόμενο Starfield.

Πάντως, η Microsoft ενδεχομένως να μη χρειαστεί καν να περιορίσει τις μελλοντικές προτάσεις της Bethesda σε αποκλειστική διάθεση μέσω του Xbox. Η διαθεσιμότητά τους στο Game Pass δεν αποκλείεται να αποτελέσει δέλεαρ για την εγγραφή νέων συνδρομητών. Μάλιστα, σε συνέντευξή του στο Gamereactor τον Οκτώβριο του 2020 o Σπένσερ είχε αμφισβητήσει τη βιωσιμότητα των αποκλειστικών συμφωνιών, την ώρα που τα σχέδια της Microsoft εστιάζουν δυναμικά στο Game Pass και στο να καταστεί διαθέσιμο το xCloud σε εκατομμύρια νέους χρήστες.

Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η Microsoft σχεδιάζει να παρουσιάσει τα σχέδιά της για το Xbox αργότερα μέσα στο μήνα. Οι φήμες θέλουν την εκδήλωση, με θέμα "το μέλλον του gaming" να πραγματοποιείται στις 23 Μαρτίου, κι εφόσον πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο, θα αποτελούσε μια ιδανική ευκαιρία για να παρουσιάσει ο τεχνολογικός κολοσσός τις σκέψεις του για το μέλλον της Bethesda, το xCloud στο iOS και τα σχέδιά του για το Xbox Game Pass. 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1