Η Microsoft έκανε open-source τον κώδικα του προγράμματος 3D Movie Maker, ενός προγράμματος ηλικίας 27 ετών – και αυτό χάρη σε έναν χρήστη που το ζήτησε στο Twitter.

Ο Foone, στο προφίλ του οποίου στο Twitter διαβάζουμε ότι είναι ένας «νεκρομάντης λογισμικού και υλικού» ρώτησε τον γνωστό γίγαντα του λογισμικού στο Twitter να του δώσει τον κώδικα του 3D Movie Maker, το οποίο διατέθηκε από την εταιρεία το 1995, με στόχο να τον επεκτείνει ενώ είπε ότι θα βοηθούσε την εταιρεία να τον κάνει open-source.

Η Microsoft δεν κατείχε ωστόσο τη μηχανή BRender πάνω στην οποία τρέχει το πρόγραμμα, κάτι θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα, ωστόσο εκείνος που κατείχε τα δικαιώματα της, είπε στον Foone ότι θα τον ευχαριστούσε αν γινόταν open-source, αρκεί να έβρισκε κάποιο αντίτυπο της. Ευτυχώς, κάποιος είχε κρατήσει ένα αντίτυπο της μηχανής, και έτσι η Microsoft ήταν σε θέση να παραχωρήσει ολόκληρο τον κώδικα του προγράμματος.

Το 3D Movie Maker, το οποίο διατέθηκε το 1995 διευκολύνει τα παιδιά να δημιουργήσουν ταινίες 3D animation τοποθετώντας χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και αντικείμενα σε προκατασκευασμένα περιβάλλοντα (μην συγχέετε το πρόγραμμα με το Windows Movie Maker που υπάρχει από την εποχή των Windows ME/XP). Σύμφωνα με την ιστοσελίδα PCGamer, η Foone σχεδιάζει να ενημερώσει το πρόγραμμα ώστε να μπορεί να τρέχει σε σύγχρονους υπολογιστές, καθώς και να προσθέσει λειτουργίες για να διευκολύνει τον διαμοιρασμό των βίντεο που δημιουργούνται. «Αναμένεται να έχω μία βασική εκσυγχρονισμένη έκδοση τον επόμενο μήνα ή μέσα στους επόμενους μήνες, ανάλογα με το πόσα προβλήματα θα αντιμετωπίσω» δήλωσε ο Foone στην ιστοσελίδα PCGamer.

Ο αρχικός πηγαίος κώδικας για πρότζεκτ βρίσκεται πλέον στο GitHub και διατίθεται υπό την άδεια του MIT ως ανοικτός κώδικας. Να αναφέρουμε, ότι σύμφωνα με το RockPaperShotgun, η μηχανή BRender του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε επίσης για παιχνίδια όπως τα Carmageddon 1 και 2, επομένως η κυκλοφορία του κώδικα θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει και σε ενημερωμένες εκδόσεις των παιχνιδιών από κάποιους fans, οι οποίες θα μπορούν να λειτουργούν ομαλότερα σε σύγχρονους υπολογιστές.

  • Like 6