Πριν 4 χρόνια δοκιμάζαμε το HoloLens, μια ξεχωριστή δημιουργία της Microsoft η οποία εγκαινίαζε παράλληλα και τον όρο mixed reality, αποτελώντας σύμφωνα με την εταιρεία το μέλλον του computing συνδυάζοντας τη μαγεία της επαυξημένης πραγματικότητας, με τα «ολογράμματα».

Έχοντας διανύσει ήδη μια επιτυχημένη πορεία κυρίως σε επαγγελματικές χρήσεις, η Microsoft παρουσίασε στο MWC 2019, το διάδοχό του, με την ονομασία HoloLens 2, με το οποίο είχαμε μια πρώτη επαφή. Όπως αναφέρθηκε και κατά την παρουσίαση του νέου συστήματος, η αμερικανική εταιρεία έχει δώσει έμφαση στη λύση των σημαντικότερων προβλημάτων που αναφέρθηκαν με το αρχικό μοντέλο, παρουσιάζοντας νέες δυνατότητες που αναμένεται να επεκτείνουν σημαντικά τις δυνατότητές του μέσα από ένα πολύ εύχρηστο SDK. 

IMG_20190226_115823.jpg.a6bbf0ad44bacbe8e309bc898b78a139.jpg

Αυτό άλλωστε είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του HoloLens 2, η δυνατότητα για πολύ πιο εύκολη δημιουργία «εμπειριών», με τη Microsoft να καλωσορίζει πλέον και όσους δε διαθέτουν ειδικές γνώσεις προγραμματισμού. Η δεύτερη αλλαγή είναι ο σχεδιασμός του ίδιου του συστήματος ο οποίος επιβεβαιώσαμε ότι είναι αρκετά πιο άνετος και λειτουργικός, ακόμα και για όσους φορούν γυαλιά. Με μικρότερο βάρος, καταφέραμε να τοποθετήσουμε σωστά το νέο HoloLens στο κεφάλι μας σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα ενώ για όσους δε θέλουν να το μπαινοβγάζουν, η Microsoft έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο το εμπρόσθιο μέρος έτσι αυτό να μπορεί εύκολα να ανασηκωθεί, επιτρέποντας στον χρήστη να βλέπει μόνο το πραγματικό περιβάλλον.

Το μεγαλύτερο μας πρόβλημα με το πρώτο HoloLens ήταν χωρίς αμφιβολία η περιορισμένη ορατότητα πεδίου στο οποίο μπορούσαμε να δούμε τα ψηφιακά στοιχεία στο πραγματικό περιβάλλον, όπου μια μικρή κίνηση με το κεφάλι μας αρκούσε προκειμένου να «χάσουμε» τα ολογράμματα από το οπτικό μας πεδίο. Πλέον ο χρήστης έχει διπλάσιο διαθέσιμο οπτικό πεδίο στη διάθεσή του και συγκεκριμένα στις 52 μοίρες κάτι που κάνει τεράστια διαφορά όπως είδαμε κατά τη διάρκεια του μικρού demo.

IMG_20190226_115802.jpg.470c8f49ef2bf5d31927685cfb30b488.jpg

Από τεχνικής πλευράς, το HoloLens 2 εξακολουθεί να είναι αυτόνομο χωρίς να χρειάζεται σύνδεση με κάποιο υπολογιστή, στηριζόμενο πλέον σε λύση της Qualcomm (Snapdragon 850) ενώ η 2K ανάλυση για κάθε μάτι, είναι μια ακόμα τεράστια αλλαγή, έναντι της HD ανάλυσης της πρώτης γενιάς κάνοντας τα πάντα να φαίνονται πιο καθαρά, αν και το πιξέλιασμα παραμένει. Οι βελτιωμένες κάμερες, παρακολουθούν καλύτερα τις κινήσεις που κάνει ο χρήστης με τα χέρια του, κατά τη διάρκεια αλληλεπίδρασης με το ψηφιακό περιβάλλον του HoloLens ενώ υποστηρίζουν Windows Hello. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μπορεί να εντοπίσει ακόμα και την ίριδα του κατόχου του καθώς αυτός διαβάζει ένα κείμενο, χωρίς να χρειάζεται να γίνει οποιαδήποτε άλλη κίνηση για την ανάγνωση ενός κειμένου.

Από τα διαθέσιμα demo που είχε η Microsoft στον εκθεσιακό της χώρο, ήταν φανερό ότι το gaming θα εξακολουθήσει να έχει συμπληρωματικό ρόλο στο HoloLens 2 -ειδικά μ' αυτή την τιμή- και όχι τον κύριο. Αυτός παραμένει οι εταιρείες και κυρίως ο βιομηχανικός χώρος όπου το HoloLens 2 μπορεί να χρησιμοποιηθεί μεταξύ άλλων στην έρευνα, στο σχεδιασμό καθώς και στην ανάπτυξη διαφόρων project, γλυτώνοντας χρόνο σε κάθε εταιρεία. Στο demo μπορέσαμε να εντοπίσουμε το προβληματικό γρανάζι μέσα σε μια κατασκευή μετά από την εκτέλεση των σχετικών διαγωνιστικών, βλέποντας σε πραγματικό χρόνο τις μετρήσεις των αισθητήρων. Για να εκκινήσουμε τη διαδικασία επισκευής χρειάστηκε να πατήσουμε μερικά εικονικά κουμπιά που βρισκόντουσαν στον αέρα, μια κίνηση η οποία κατά ένα περίεργο τρόπο τη νοιώσαμε φυσική και εντελώς φουτουριστική.

IMG_20190226_113455.jpg.d43d4e94d9f4d78d39e533acff38c313.jpg

Όπως ίσχυε και με το πρώτο HoloLens, έτσι και τώρα η όλη εμπειρία χρήσης έχει στοιχεία από το μέλλον και μάλιστα περισσότερα από κάθε άλλη φορά, με τις δυνατότητες του Mixed reality συστήματος που έχει αναπτύξει η Microsoft να είναι πραγματικά ανεξάντλητες και πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό. To gaming πάντως αναμένεται να αποτελέσει μεγαλύτερο μέρος αυτών των δυνατοτήτων, ειδικά όταν κατά την παρουσίαση, ο CEO της Epic Games, Tim Sweeney, ανακοίνωσε την υποστήριξη του HoloLens 2 από την Unreal Engine 4. 

Με τη σειρά της η Microsoft ανακοίνωσε ένα νέο app store για το HoloLens, ανοιχτό για όλους, θέλοντας να κάνει όσο το δυνατόν πιο εύκολη όχι μόνο τη δημιουργία αλλά και τη διάθεση των εφαρμογών που θα αναπτύξουν οι προγραμματιστές. Η τιμή του αν και σημαντικά χαμηλότερη από το πρώτο μοντέλο, εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα αφού αυτή έχει οριστεί στα $3500 με τις προπαραγγελίες να έχουν ξεκινήσει και τη διαθεσιμότητα να υπολογίζεται «κάπου μέσα στο 2019».

  • Like 1