Γνωρίζαμε ήδη από το καλοκαίρι ότι η Microsoft έχει στα σκαριά μια cloud υπηρεσία gaming η οποία θα επιτρέπει την αναπαραγωγή παιχνιδιών σε διάφορες συσκευές και με κορυφαία ποιότητα γραφικών, ανεξαρτήτου τεχνικών χαρακτηριστικών της συσκευής.

Σήμερα η εταιρεία επιλέγει να αποκαλύψει πολύ περισσότερα γύρω από αυτή την υπηρεσία που έχει για την ώρα την ονομασία Project xCloud. Όπως άλλωστε είχε φανεί και από την πρώτη σχετική ανακοίνωση, η Microsoft πιστεύει ότι η υπηρεσία αυτή αποτελεί μονόδρομο για το gaming όπως συμβαίνει άλλωστε με τις ταινίες και τη μουσική, επιτρέποντας σε όλους να έχουν πρόσβαση σε κορυφαία παιχνίδια χωρίς εμπόδια, είτε αν χρησιμοποιούν ένα smartphone με «αδύναμα» τεχνικά χαρακτηριστικά, είτε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή, tablet ή laptop.

Αν και ο στόχος είναι ξεκάθαρος, η επίτευξη του σύμφωνα με την εταιρεία δεν είναι εύκολος εξαιτίας κυρίως του latency που είναι ικανό να καταστρέψει οποιαδήποτε εμπειρία. Στον τομέα αυτό η Microsoft μέσω του Azure διαθέτει τεράστιο πλεονέκτημα, έχοντας παρουσία σε 54 τοποθεσίες ανά τον κόσμο, με πολύ περισσότερες να γίνονται διαθέσιμες όσο το επίσημο λανσάρισμα πλησιάζει. Πάντως στην επίσημη ανακοίνωση της η Microsoft αναφέρει ότι το Project xCloud θα κάνει εφικτό το streaming παιχνιδιών ακόμα και από 4G δίκτυο. Για την ώρα οι νέοι servers που εγκαθιστά η Microsoft στα Azure Datacenter της ανά τον κόσμο περιέχουν blades, καθένα από τα οποία περιέχει αρκετά Xbox One, σε μια ξεχωριστή διάταξη για μέγιστη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου.

Οι δοκιμές που διεξάγει η εταιρεία αυτό το διάστημα, στηρίζονται σε απαιτήσεις ευρυζωνικής σύνδεσης με ταχύτητα 10 megabit το δευτερόλεπτο. Στόχος όπως αναφέρει είναι «η παροχή υψηλής ποιότητας εμπειρίας με το χαμηλότερο δυνατό bitrate το οποίο λειτουργεί σε όσο το δυνατόν περισσότερα δίκτυα, λαμβάνοντας υπόψη τη μοναδικότητα κάθε συσκευής και δικτύου». Με βάση και το βίντεο, αρκεί το κατέβασμα της εφαρμογής και η σύνδεση μέσω bluetooth του χειριστηρίου του Xbox One με τη συσκευή του χρήστη προκειμένου αυτός να έχει πρόσβαση σε κορυφαία παιχνίδια. 

Τα σημερινά αποκαλυπτήρια της υπηρεσίας έχουν να κάνουν με την ανάγκη οι developers να φέρουν όχι μόνο τα 3.000 παιχνίδια που τρέχουν ήδη στο Xbox One αλλά και τα μελλοντικά που ήδη αναπτύσσονται, με τη Microsoft να θέλει να κάνει τη ζωή εύκολη στις εταιρείες προκειμένου το παιχνίδι τους να είναι άμεσα διαθέσιμο στην υπηρεσία. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η εταιρεία θα ξεκινήσει δημόσιες δοκιμές της υπηρεσίας μέσα στο 2019 και σταδιακά θα τις επεκτείνει ανάλογα με την περιοχή και την κάλυψη από τους κατάλληλους Azure servers. Σε κάθε περίπτωση, η Microsoft ξεκαθαρίζει ότι ακόμα και όταν η υπηρεσία θα είναι πλήρως διαθέσιμη, αυτό δε σημαίνει ότι θα φέρει το τέλος των παιχνιδοκονσολών, οι οποίες θα εξακολουθούν να παρέχουν την καλύτερη gaming εμπειρία.

Microsoft