Η Apple ανακοίνωσε στο Παγκόσμιο Συνέδριο για προγραμματιστές (WWDC), μερικά πολύ σημαντικά νέα για όσους developers αναπτύσσουν βιντεοπαιχνίδια.

Η εταιρεία κάνει ευκολότερη και ταχύτερη τη μεταφορά παιχνιδιών Windows σε Mac χάρη σε ένα νέο Game Porting Toolkit που μπορεί να “μεταφράσει” και να εκτελέσει τα τελευταία παιχνίδια DirectX 12 Windows στο macOS.

Η νέα εργαλειοθήκη είναι παρόμοια με τη δουλειά που έχει κάνει η Valve με το Proton και το Steam Deck. Βασίζεται στον πηγαίο κώδικα του CrossOver, μιας λύσης βασισμένης στο Wine για την εκτέλεση παιχνιδιών Windows στο macOS. Το εργαλείο της Apple θα μεταφράζει άμεσα τα παιχνίδια των Windows για να τρέχουν στο macOS, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να εκκινήσουν μια μη τροποποιημένη έκδοση ενός παιχνιδιού των Windows σε ένα Mac και να δουν πόσο καλά αυτό τρέχει πριν ολοκληρώσουν την πλήρη μεταφορά του.

Το Game Porting Toolkit υποστηρίζει ακόμη και παιχνίδια DirectX 12 όπως το The Medium. Όπως το Wine και το Proton συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα software layer για τη μετάφραση των κλήσεων του Windows API στο Linux, η Apple κάνει κάτι παρόμοιο εδώ για να μετατρέψει αυτές τις κλήσεις του Windows API στο δικό της Metal API που αφορά φυσικά το Metal framework.

Το νέο Game Porting Toolkit της Apple μεταφράζει Windows APIs και εντολές x86 της Intel,  σε Apple Silicon αντ' αυτού. Τα API που σχετίζονται με το πληκτρολόγιο, το ποντίκι, controller input, την αναπαραγωγή ήχου, τη δικτύωση, το σύστημα αρχείων και το Direct3D, μετατρέπονται στα αντίστοιχα API του macOS.

Το αποτέλεσμα είναι ότι τα παιχνίδια των Windows μπορούν να τρέξουν στο macOS χωρίς καμία ειδική διαδικασία μεταφοράς ή τροποποίηση. Η Apple αναφέρει πάντως ότι η διαδικασία αυτή έχει στόχο περισσότερο την αξιολόγηση παιχνιδιών αυτή τη στιγμή πριν αυτά μεταφερθούν στο macOS, χωρίς να υπάρχει κάτι που να εμποδίζει τους χρήστες του macOS να εγκαταστήσουν αυτό το Game Porting Toolkit και να δοκιμάσουν να τρέξουν PC παιχνίδια.

Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρχουν προβλήματα απόδοσης και bugs μέχρι οι προγραμματιστές να δημιουργήσουν τις δικές τους μεταφορές. Χρήστες του Reddit έχουν ήδη βάλει σε λειτουργία το Cyberpunk 2077 σε ένα M1 MacBook Pro, μαζί με το Diablo IV σε ένα M1 Max MacBook Pro και το Hogwarts Legacy σε ένα M2 Max. Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται πολλά υποσχόμενα, παρά κάποια αναμενόμενα προβλήματα στην απόδοση. Για παράδειγμα το Cyberpunk 2077 είναι πολύ αργό σε ένα M1 MacBook Pro όμως σε M2 Max πάει αρκετά καλύτερα όπως μπορείτε να δείτε και από το παρακάτω βίντεο.

Το translation layer της Apple εξακολουθεί να είναι σημαντικό. Η εταιρεία έχει συχνά μιλήσει για το πόσο υψηλές επιδόσεις έχουν οι GPU πυρήνες της στα M1 και M2 SoC, χωρίς όμως να τις έχουμε δει στην πράξη αφού υπάρχουν ελάχιστα "μεγάλα" παιχνίδια για το macOS. Η μεταφορά παιχνιδιών των Windows σε Mac δεν ήταν ποτέ εύκολη για τους προγραμματιστές. Συνήθως περιλαμβάνει μια πολύπλοκη διαδικασία recompiling του πηγαίου κώδικα, μετατροπής custom shaders, επανεφαρμογής του υποσυστήματος γραφικών και μετατροπής ήχου, εισόδου και HDR rendering. Οι developers μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια cross-platform game engine για να μειώσουν όλη αυτή την πολυπλοκότητα, αν στοχεύουν σε πολλαπλές πλατφόρμες.

Η Apple με την κίνηση αυτή διαθέτει ένα εργαλείο για να αφήσει τους developers να καταλάβουν πόση εργασία θα απαιτηθεί για τη μεταφορά, προκειμένου να διορθώσουν bugs και να βελτιστοποιήσουν τα παιχνίδια τους στο macOS. Έχει επίσης ένα νέο Metal Shader Converter για την αυτόματη μετατροπή των υφιστάμενων GPU shaders σε Metal. Και τα δύο αυτά εργαλεία μειώνουν σημαντικά το χρόνο και την εργασία που απαιτείται για τη μεταφορά παιχνιδιών από τα Windows σε Mac 

Αν η Apple συνεχίσει την εργασία πάνω στο translation layer, αυτό μια μέρα φτάσει να είναι αρκετά καλό ώστε οι τελικοί χρήστες να μπορούν να τρέχουν παιχνίδια Windows στο macOS όπως ακριβώς συμβαίνει στο Steam Deck. 
 

  • Like 14