Η Opera είχε εδώ και χρόνια ως βασικό στόχο την μείωση του όγκου των δεδομένων που καταναλώνει ο browser της στις φορητές συσκευές. Με το Opera Max, όμως, θέλει να πάει ένα βήμα παραπέρα και να προσφέρει μια πολύ πιο ολοκληρωμένη και φιλόδοξη λύση που ισχυρίζεται ότι μπορεί να προσφέρει έως και 50% χαμηλότερη κατανάλωση δεδομένων.

Αποτελώντας μια αυτόνομη εφαρμογή που δεν έχει καμία εξάρτηση από τον browser της εταιρείας, το Opera Max αναλαμβάνει να συμπιέσει τα δεδομένα των περισσότερων εφαρμογών που μπορεί να έχει κανείς εγκατεστημένες σε ένα Android τηλέφωνο. Για παράδειγμα, στην καθιερωμένη μας επίσκεψη από το περίπτερο της Opera στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να το δούμε να «κόβει» megabytes από εφαρμογές όπως το Vine, το Vimeo, το IMDB και άλλες.

 

Όπως μας εξήγησε, πάντως, άνθρωπος της Νορβηγικής εταιρείας, το μεγάλο όφελος έρχεται στην περίπτωση της συμπίεσης βίντεο όπου ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί έως και 70% περισσότερα βίντεο με το ίδιο πακέτο δεδομένων.

 

Για να πετύχει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, το Opera Max ανακατευθύνει τα δεδομένα του χρήστη στους server της Opera όπου πραγματοποιείται η συμπίεσή τους και η αποστολή τους, ως μικρότερα πακέτα πια, στη συσκευή του χρήστη. Η εφαρμογή τρέχει στο παρασκήνιο χωρίς να παρεμβαίνει στην εμπειρία χρήσης, κάτι που σημαίνει πως ο χρήστης δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να χρησιμοποιεί απλώς τις εφαρμογές που έτσι κι αλλιώς έχει εγκαταστήσει. Το Opera Max θα ανακατευθύνει μόνο τα μη κρυπτογραφημένα δεδομένα, συνεπώς μία εφαρμογή η οποία χρησιμοποιεί, για παράδειγμα, SSL δεν θα ωφεληθεί.

 

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως ειδικά στην περίπτωση των βίντεο η εφαρμογή υπολογίζει αυτόματα τις δυνατότητες της σύνδεσης του χρήστη και συμπιέζει ανάλογα το αρχείο, κάτι που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να συνεπάγεται αισθητά χαμηλότερη ποιότητα από την αρχική.

 

Για την ώρα το Opera Max βρίσκεται σε περίοδο beta και διατίθεται δωρεάν στο Google Play. Όταν βγει από την δοκιμαστική φάση ενδέχεται να ακολουθήσει κάποιο “freemium” μοντέλο με πιθανή προβολή διαφημίσεων, ενώ στα σχέδια της εταιρείας βρίσκεται και η ανάπτυξη εφαρμογής για το iPhone, χωρίς πάντως να υπάρχει συγκεκριμένη χρονική εκτίμηση.