Στο στόχαστρο της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, όλων των εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, βρίσκονται οι συνδυαστικές υπηρεσίες, κυρίως αυτές που αποκαλούνται Double Play και συνδυάζουν τη σταθερή τηλεφωνία με τη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

 

Οπως αποκαλύπτει η συνδρομητική -τακτική έρευνα της Focus για την περίοδο 3/1/2009 - 30/3/2009 η διείσδυση του Double - Triple Play (το Triple Play συνδυάζει τρεις υπηρεσίες, τις δύο προαναφερόμενες συν την τηλεόραση μέσω Διαδικτύου) παρουσιάζει σημαντική αύξηση.

 

Συγκεκριμένα, η διείσδυση της υπηρεσίας σε πανελλαδικό επίπεδο εκτιμάται στο 25,2%, παρουσιάζοντας αύξηση 22,3% από την περίοδο του φθινοπώρου (30/9-22/12/2008) και συνολικά 61,5% από το δεύτερο τρίμηνο του 2008. Ο βασικός λόγος απόκτησης ενός τέτοιου πακέτου υπηρεσιών είναι η συμφέρουσα τιμή του, ωστόσο ένα λεπτό σημείο που αποτυπώνεται στην ίδια έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσιο πανελλαδικό δείγμα 20.000 καταναλωτών, είναι η πρόθεση απόκτησης αυτών των υπηρεσιών, καθώς μόνον ένα 18% του δείγματος δηλώνει ότι προτίθεται να αποκτήσει Double / Triple Play στους επόμενους 6 μήνες.

 

Οι «παίκτες»

 

Σήμερα στη χώρα μας, εκτός από τον όμιλο ΟΤΕ, που δίνει συνδυασμένες υπηρεσίες, έχοντας τη δυνατότητα να παρέχει το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, δραστηριοποιούνται οι εταιρείες κινητής, κυρίως η Wind, η οποία εξαγόρασε την Tellas ενώ η Vodafone είχε συνάψει μια εμπορική συμφωνία συνεργασίας με τη Hellas on line, η οποία, με την υφιστάμενη μορφή της, δεν ικανοποιεί και πάει να γίνει στενότερη.

 

Η αγορά συμπληρώνεται από τις Forhtnet, hol, On Telecoms, Vivodi Net One - Algonet και Cyta Ελλάς. Για τις On Telecoms, Vivodi, Net One - Algonet, έχει υπάρξει συζήτηση για να ενωθούν, ωστόσο ακόμα δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική ανακοίνωση περί συμφωνίας.

 

Τα ποσοστά

 

Αναλυτικότερα, με βάση τα στοιχεία της έρευνας για το Double / Triple Play της Focus, παρ' όλο που τα ποσοστά διείσδυσης της υπηρεσίας ήταν και παραμένουν υψηλότερα στο Νομό Αττικής, ο Νομός Θεσσαλονίκης έχει δείξει, στον τελευταίο χρόνο, εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης που φτάνουν το 167%, ενώ συνεχίζει με έντονο ρυθμό η ανάπτυξη και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Σε αυτά, με πάνω από 50.000 κατοίκους, η αύξηση είναι 158,6% από τις 23 Ιουνίου 2008 έως στις 30 Μαρτίου 2009. Επίσης, για πρώτη φορά, σε αυτήν την περίοδο φαίνεται ότι η νέα υπηρεσία αρχίζει να διεισδύει και σε νοικοκυριά που δεν είχαν πριν σύνδεση στο Internet.

 

Τουλάχιστον ένας στους δύο μη κατόχους της υπηρεσίας γνωρίζει για το Double/Triple Play (ειδικότερα οι κάτοικοι των αστικών κέντρα και οι ηλικίες 13-44 ετών). Παράλληλα, μόνο το 18% των μη κατόχων της υπηρεσίας δηλώνει ότι προτίθεται να αποκτήσει Double/Triple Play στους επόμενους 6 μήνες.

 

Μάλιστα, το 67,1% δηλώνει ότι δεν έχει καθόλου πρόθεση. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν σχετικά ότι η αγορά έχει επηρεαστεί από τις εξελίξεις σε ορισμένες εταιρείες που έκλεισαν, ενώ γεγονός είναι ότι και μέρος των «ζωντανών» εταιρειών, κατά τη διάρκεια του 2009, έχει μειώσει τη διαφημιστική του εκστρατεία για την προσέλκυση νέων πελατών, κάτι που προφανώς επηρεάζει την αντίληψη και τις προθέσεις των καταναλωτών.

 

Οι κύριοι λόγοι απόκτησης της υπηρεσίας από τους μη κατόχους είναι πρωτίστως οι συμφέρουσες χρεώσεις του συνολικού πακέτου τηλεφωνίας/Internet (92,7%), αλλά και η μη πληρωμή παγίου ΟΤΕ (59,5%) και οι γρήγορες ταχύτητες Internet (53%). Ελάχιστοι είναι οι καταναλωτές που θέλουν την υπηρεσία, προκειμένου να έχουν υπηρεσίες τηλεόρασης και αυτό σημαίνει ότι το Triple Play έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά του. Αλλωστε, ούτε οι ίδιες οι εταιρείες το «σπρώχνουν» πολύ, μιας που και οι σχετικές υποδομές χρειάζονται ενίσχυση.

 

Η συνδρομητική έρευνα Focus Double -Triple Play αποσκοπεί στη συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης της αγοράς των «πακέτων» Double - Triple Play και της αγοράς των τηλεπικοινωνιών και ευρυζωνικών υπηρεσιών.

 

Σύμφωνα με τη Focus, η εξέλιξη των βασικών δεικτών παρακολούθησης της ανάπτυξης του Double - Triple Play και των βασικών «παικτών» της αγοράς εξάγονται από συνεχή ποσοτική μέτρηση σε ετήσιο πανελλαδικό δείγμα 20.000 καταναλωτών. Το συνδρομητικό αυτό προϊόν υποστηρίζεται επίσης από ποιοτική έρευνα σε βάθος, η οποία διεξάγεται ετήσια.

 

Μερίδια

 

Ακριβή μερίδια στις υπηρεσίες Double / Triple Play δεν ανακοινώνονται, ωστόσο μια τάση τού πώς εξελίσσονται, σε γενικές γραμμές, μπορεί να βγει από τα μερίδια στις ευρυζωνικές γραμμές. Ο ΟΤΕ, με βάση τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ΕΕΤΤ , τν Μάρτιο, είχε το 57,6% της ευρυζωνικής αγοράς.

 

Επίσης, ότι, στο τέλος Ιουνίου, το σύνολο των απελευθερωμένων γραμμών (γραμμές που ελέγχονται από πάροχο εκτός ΟΤΕ) ήταν 826.000. Στην πρώτη θέση, από άποψη συνδέσεων βρίσκεται η Forthnet με 257.000 συνδέσεις και στη δεύτερη με 215.000 συνδέσεις η hol.

 

Στην τρίτη θέση, είναι η Wind-Tellas με 178.000 συνδέσεις, στην τέταρτη η On Telecoms με 106.000 και ακολουθούν η Vivodi με 33.000 και η Cyta Hellas με 25.000. Η τελευταία, αν και δραστηριοποιείται σε ορισμένες μόνον περιοχές της χώρας, φαίνεται να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, φθάνοντας σε νούμερα άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται αρκετά χρόνια.

 

Source.png Πηγή: naftemporiki.gr