Όταν ανακοινώθηκε επίσημα το Adobe Photoshop για το iPad, χιλιάδες designers ήταν αυτοί που έσπευσαν να εκδηλώσουν τον ενθουσιασμό τους, αφού πλέον θα μπορούσαν να εργαστούν στα γραφιστικά τους project χρησιμοποιώντας την αγαπημένη τους συσκευή. Όσο έντονος όμως ήταν ο ενθουσιασμός τους κατά την ανακοίνωση, τόσο αρνητική είναι η μέχρι τώρα εμπειρία τους, κρίνοντας από τις αντιδράσεις τους σε Twitter και YouTube.

Κάνοντας μία γρήγορη αναζήτηση στο YouTube για «Photoshop» και «iPad» τα πρώτα αποτελέσματα περιέχουν βίντεο με τις λέξεις «Απογοητευτικό» και «κακή απόδοση χρωμάτων».  Ανάμεσα στα βίντεο υπάρχουν και πιο ακραία σχόλια που εκδηλώνουν την έντονη δυσαρέσκειά τους. Όλες όμως οι αρνητικές εντυπώσεις των designers έχουν κάτι κοινό. Αναρωτιούνται γιατί το Photoshop δεν έρχεται εξοπλισμένο με όλες τις λειτουργίες που θα έβρισκε κανείς στην desktop έκδοση. Λειτουργίες οι οποίες είναι ήδη διαθέσιμες σε εφαρμογές όπως Procreate και Affinity και οι οποίες ήδη είναι διαθέσιμες για το iPad.

Ο βασικός προβληματισμός των designers όμως είναι άλλος. Γιατί η Adobe προώθησε το Photoshop για το iPad ως μία πλήρη εφαρμογή στην οποία θα είχε κάποιος  εμπειρία εφάμιλλη με αυτή των desktop υπολογιστών;

Η ίδια η Adobe επισημαίνει πως και οι δύο εφαρμογές χρησιμοποιούν τον ίδιο κώδικα και οι χρήστες θα μπορούν να εργάζονται σε κοινά projects μεταξύ διαφορετικών συσκευών. Βέβαια, η έκδοση για το iPad έχει διαθέσιμα μόνο τα βασικά εργαλεία κάτι που αποτρέπει κάποιον γραφίστα να ολοκληρώσει το project του.

Σύμφωνα με τον Scott Belsky, τον Chief Product Officer της Adobe, ο τρόπος προώθησης του Photoshop, πρόκειται για ένα λάθος της εταιρείας το οποίο ήδη έχουν αναγνωρίσει. Η εταιρεία σύμφωνα με τον Scott, δεν τόνισε αρκετά ότι το Photoshop για το iPad δεν θα περιέχει το πλήρες σετ εργαλείων και λειτουργιών, τουλάχιστον την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του. Μόλις μία μέρα μετά την κυκλοφορία του στο App Store, το Photoshop έχει βαθμολογία μόλις 2.3/5 με τον Scott να κάνει λόγο για οδυνηρές κριτικές.

Σύμφωνα με τον Scott η πρώτη έκδοση του Photoshop για το iPad ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη επαφή της Adobe με την πλατφόρμα της Apple, ενσωματώνοντας κάποια βασικά εργαλεία, στοχεύοντας κυρίως σε χρήστες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες Cloud. Αν και η Adobe θέλησε να δώσει προτεραιότητα στα workflows τελικά κατέληξε να αποξενώσει web designers και digital artists που θα προτιμούσαν να είχαν μία εφαρμογή στην οποία θα μπορούσαν να εργαστούν ακόμη κι εν κινήσει.

Το Photoshop όμως δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τον ίδιον του τον εαυτό, αλλά και άλλες αντίστοιχες εφαρμογές οι οποίες προσφέρουν για την ώρα περισσότερα εργαλεία. Κατά τη διάρκεια του 2019 το Procreate, το οποίο κοστίζει περίπου $10, αναβαθμίστηκε φέρνοντας λειτουργίες animation (οι οποίες δεν υπάρχουν στο Photoshop) αλλά και εργαλεία κειμένου ενώ την ίδια στιγμή ανακοίνωσε πως στην επόμενη αναβάθμιση θα φέρει υποστήριξη PSD Brushes. Και μιλώντας για ανταγωνισμό δεν πρέπει να ξεχνάμε το Affinity Pro, το οποίο ουσιαστικά πρόκειται για το budget εναλλακτικό app των Photoshop και Illustrator κοστίζοντας μόλις $20.

Μιλώντας στο The Verge, ο product manager του Photoshop Jenny Lyell έθεσε και κάποιους άλλους προβληματισμούς στο τραπέζι. Τόνισε τις δυσκολίες που υπάρχουν στη μεταφορά του κώδικα από το desktop στο iPad ενώ είπε πως δεν ήθελαν κάποιος να δημιουργήσει ένα αρχείο στο iPad το οποίο θα εμφανιζόταν με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στη desktop έκδοση. Επίσης, η έκδοση για iPad δεν υποστηρίζει plug-ins οπότε για την ώρα είναι αδύνατο να προσθέσουν λειτουργίες όπως το Liquify.

Σύμφωνα με τον Lyell, η Adobe σκέφτεται τις ενημερώσεις σε μηνιαία βάση και εργάζεται σκληρά για να φέρει γρήγορα αρκετές από τις αγαπημένες λειτουργίες των designers στο iPad. Την ίδια στιγμή ο Pam Clark, Manager του Photoshop είπε πως αυτό είναι μόνο η αρχή και θέλει τους χρήστες να πάρουν μέρος στη διαδικασία και να προτείνουν τα εργαλεία και τις λειτουργίες που θα ήθελαν να δουν στις επόμενες ενημερώσεις.

TheVerge

  • Like 1
  • Sad 1