Μπορεί να ακούγεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο στη Νορβηγία εξαγγέλθηκε πως οι εσωτερικές πτήσεις θα πραγματοποιούνται από ηλεκτρικά αεροσκάφη από το 2040.

Η ραγδαία ανάπτυξη των εναέριων μεταφορών καθιστά την αεροπλοΐα μία από τις ραγδαία αυξανόμενες πηγές εκπομπών αέριων ρύπων, που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ταυτόχρονα, εξαιτίας των τεχνολογικών εξελίξεων στο κόστος και τις επιδόσεις των μπαταριών, ο εξηλεκτρισμός γίνεται μία ολοένα και προσφορότερη οικονομικά λύση για κλάδους όπως οι αερομεταφορές.

Παρά το γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Δύση, η Νορβηγία αποτελεί ηγέτιδα στην ηλεκτροκίνηση, με εφαρμογές στις θαλάσσιες μεταφορές και τα βαρέα οχήματα. Έτσι, η Avinor, υπεύθυνη λειτουργίας των τοπικών αεροδρομίων και πάροχος υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας, στοχεύει να κάνει τους αερολιμένες και τις εσωτερικές πτήσεις φιλικότερες στο περιβάλλον.

Εξαιτίας του νορβηγικού ανάγλυφου, που περιλαμβάνει φιόρδ και βουνά και δημιούργησε την ανάγκη για πολλά μικρά αεροδρόμια, διάσπαρτα σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους. Έτσι, οι αερομεταφορές έγιναν ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς στη χώρα.

Η Avinor εξετάζει την πραγματοποίηση όλων των τοπικών πτήσεων με πλήρως ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη, φιλοδοξώντας πως θα κυριαρχήσουν πλήρως έως το 2040. Ο λόγος είναι πως τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα μπορούν να πραγματοποιούν πτήσεις διάρκειας έως 1,5 ώρας - χρόνος που καλύπτει όλες τις τοπικές πτήσεις καθώς και αυτές προς τις πρωτεύουσες των γειτονικών σκανδιναβικών κρατών.

Σύμφωνα με την ίδια, η ηλεκτροκίνηση θα φέρει μείωση του λειτουργικού κόστους σε σχέση με τα συμβατικά αεροσκάφη, εξαιτίας της εξοικονόμησης του κόστους καυσίμων. Επιπλέον, οι ηλεκτροκίνητες πτήσεις θα προκαλούν πολύ χαμηλότερα επίπεδα ηχορύπανσης.

Βellona

  • Like 2