Η συνεργασία των Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes-Benz και BMW στα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα ξεκίνησε στις αρχές της χρονιάς και πρόσφατα έκαναν γνωστό ότι σκοπεύουν μέχρι το 2024 να τα κυκλοφορήσουν στην αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν ότι αναπτύσσουν αυτό-οδηγούμενα οχήματα Level 4, τα οποία μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τις απαιτήσεις μίας διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αν και ένας οδηγός θα απαιτείται να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι καθόλη τη διάρκεια της. Τα οχήματα του είδους θα περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και αυτόματου παρκαρίσματος, και η πώληση τους αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2024. Για να καταστήσουν τα σχέδια τους πραγματικότητα, η μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz, Daimler και η BMW θα μοιραστούν τα δεδομένα από την εργασία τουλάχιστον 1200 ειδικών και εμπειρογνωμόνων στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης που θα βρίσκονται στο κέντρο αυτοματοποιημένης οδήγησης της BMW κοντά στο Μόναχο και στα δύο κέντρα αυτόνομης οδήγησης της Daimler. Η πολυπληθής ομάδα θα εστιάσει στην «ανάπτυξη συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και των αισθητήρων, καθώς και ενός κοινού κέντρου δεδομένων για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργασία και την διαχείριση τους όπως και στην ανάπτυξη λειτουργιών και λογισμικού».

Η BMW έχει βάλει στόχο να κυκλοφορήσει ένα αυτό-οδηγούμενο όχημα Level 3 μέσα στο 2021 ενώ η Daimler θα συνεργαστεί φέτος με την Bosch σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης για τις πόλεις. Η συνεργασία των δύο εταιρειών πάντως δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη οχημάτων τέταρτου επιπέδου για ταχείας κυκλοφορίας δρόμους αφού βρίσκονται σε συζητήσεις και για την ανάπτυξη τεχνολογίας για ρομποταξί.

Τα σχέδια των δύο Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων τέταρτου επιπέδου που θα κυκλοφορήσουν σε πέντε χρόνια στους δρόμους είναι φιλόδοξα αν και μάλλον υπεραισιόδοξα αν λάβουμε υπόψη μας ότι δεν έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη πρόοδος στον χώρο τα τελευταία χρόνια. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με αρκετά εμπόδια και προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν ενώ θα πρέπει να επανεξετάσουν ενδεχομένως τον τρόπο που διαφημίζεται ή προωθείται η τεχνολογία ώστε να μην υπάρχουν θάνατοι όπως στην περίπτωση των Uber και Tesla. Για την ώρα, η τεχνολογία AI φαίνεται να μην μπορεί να κάνει απλά πράγματα που μπορεί να κάνει ένας οδηγός, όπως το να αναγνωρίζει πεζούς ή φορτηγά στους δρόμους.

Engadget