Αρκετά “αλμυρή” ήταν η αποζημίωση που κλήθηκε να καταβάλλει η γερμανική εταιρεία στους Αμερικανούς καταναλωτές.

Το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων στα οχήματα με κινητήρες diesel τεχνολογίας TDI της Volkswagen Group κλείνει οριστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) της χώρας εξέδωσε την τελική της έκθεση, αναφέροντας ότι ο γερμανικός όμιλος (στην κατοχή του οποίου ανήκουν οι Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT, Scania και MAN μεταξύ άλλων) υποχρεώθηκε να καταβάλλει το ποσό των 9,5 δισ. δολαρίων σε αποζημιώσεις στους εξαπατημένους Αμερικανούς καταναλωτές.

Όπως τονίζεται, η Volkswagen Group προσέφερε το 2016 στο κοινό δύο επιλογές: είτε να επιστρέψει το αυτοκίνητό του λαμβάνοντας επιστροφή του ποσού που ξόδεψε για την αγορά του, είτε να αποδεχθεί δωρεάν εργασίες βελτίωσης που θα του επέτρεπαν να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων. Όπως μάλιστα αποκαλύπτεται, το 86% των καταναλωτών επέλεξε την πρώτη επιλογή, προτιμώντας τα χρήματα από το να κρατήσει το όχημά του. Το αρχικό ποσό που είχε εγκρίνει η Volkswagen πάντως σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις έφτανε τα $14,7 δισ. -αφού είχαν λαμβάνειν άπαντες οι κάτοχοι οχημάτων, ανεξαρτήτως της επιλογής τους.

Η υπόθεση εξελισσόταν εδώ και περίπου μία πενταετία, έπειτα από την αποκάλυψη πως μία συσκευή με ειδικό λογισμικό (“defeat device”) παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων σε πλήθος οχημάτων με κινητήρα 2.0lt TDI και έτος κατασκευής μεταξύ 2009 και 2015 (από Passat και Beetle, μέχρι Golf και A3 της Audi). Ενδεικτικά, οι τιμές των οξειδίων του αζώτου (NOx) βρέθηκαν να είναι από δέκα έως 40 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπόμενα όρια!