Παλαιότερα, όταν απουσίαζε ένα χαρακτηριστικό από κάποιο αυτοκίνητο, έβλεπες ένα «κενό» -χωρίς ένδειξη- μη λειτουργικό κουμπί ή το κουμπί να απουσιάζει από την κεντρική κονσόλα ή το τιμόνι.

Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, μολονότι τα χαρακτηριστικά ή οι λειτουργίες των αυτοκινήτων είναι αρκετά πιο software-based σε σχέση με το παρελθόν. Επομένως, παρατηρούμε τα κενά κουμπιά σιγά, σιγά να… εκλείπουν, και όπως παρατήρησε πρόσφατα ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου Audi, μερικές φορές συνοδεύονται από ενδιαφέροντα μηνύματα.

‘Ένα τέτοιο παράδειγμα βλέπουμε χάρη σε ένα σύντομο βίντεο που τράβηξε ο ιδιοκτήτης ενός Audi Q4 E-Tron το οποίο ανάρτησε στο subreddit «Mildly Infuriating» και το οποίο έλαβε περισσότερες από 110.000 θετικές ψήφους και περισσότερα από 6.000 σχόλια. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος αποφάσισε να μην αγοράσει το όχημα με τον τριζωνικό κλιματισμό της Audi ωστόσο στην κεντρική κονσόλα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπήρχε ένα πλήκτρο «Sync» με φωτεινή ένδειξη. Όμως πατώντας το, δεν έκανε αυτό που περίμενε -δηλαδή τίποτα απολύτως καθώς δεν είχε παραγγείλει το χαρακτηριστικό για το συγχρονισμό των ζωνών του κλιματισμού- αλλά ενεργοποίησε ένα μήνυμα στην οθόνη που έλεγε ότι η συγκεκριμένη λειτουργία δεν έχει αγοραστεί!

message-editor_1648580257747-q4-infotainment.gif

Αν και στις Ηνωμένες Πολιτείες ή στο Ηνωμένο Βασίλειο το συγκεκριμένο όχημα περιλαμβάνει ως «στάνταρντ» τον τριζωνικό κλιματισμό (στη βασική έκδοση), εντούτοις σε άλλες χώρες έρχεται ως «έξτρα» χαρακτηριστικό, για το οποίο πρέπει να πληρώσεις περισσότερα χρήματα για να το αποκτήσεις. Στην Δανία, όπου και έγινε η αγορά του συγκεκριμένου οχήματος, για να αποκτήσεις το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό πρέπει να καταβάλεις περίπου $758. Αν και ο ιδιοκτήτης του οχήματος είπε ότι πράγματι δεν προμηθεύτηκε το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, εντούτοις δεν περίμενε με το πάτημα του να προβάλλεται το συγκεκριμένο μήνυμα στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. «Τα κενά κουμπιά δεν είναι αγενή» είπε ο ιδιοκτήτης για να συμπληρώσει: «Αυτό όμως (το μήνυμα) μου υπενθυμίζει ότι είμαι τσίπης».   

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το μήνυμα δεν σε παραπέμπει στην αγορά του χαρακτηριστικού ή της λειτουργίας. Και ξέρουμε ότι πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης και της Audi προσφέρουν ενημερώσεις OTA (Over-The-Air) για να βελτιώσουν ή να προσθέσουν χαρακτηριστικά μέσω λογισμικού στα οχήματα τους ή ακόμα και για να προωθήσουν την αγορά νέων χαρακτηριστικών-λογισμικού κ.ά.

  • Sad 2