Αν και τέτοιες τεχνολογίες υπάρχουν -ως εφευρέσεις- εδώ και πολλά χρόνια (δείτε για παράδειγμα εδώ και εδώ) εντούτοις καμία τους δεν έχει φτάσει σε φάση μαζικής παραγωγής. Μήπως ήρθε η ώρα με την εφεύρεση της Hyundai;

Πρόσφατα, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο βίντεο που επιδεικνύει την τεχνολογία e-Corner της εταιρείας, η οποία επιτρέπει και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου να περιστρέφονται κατά 90° καθιστώντας την «παράλληλη στάθμευση»… απαρχαιωμένη.

hyundai-crab-walking-hero.jpg

Το e-Corner System όπως ονομάζεται ανέπτυξε το τμήμα Hyundai Mobis. Στο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα βλέπουμε ένα όχημα Hyundai Ioniq 5 να φτάνει δίπλα ακριβώς σε μία θέση στάθμευσης, να στρίβει και τους τέσσερις τροχούς του και να εισέρχεται στη θέση απλά και γρήγορα με μία τεχνική που η εταιρεία ονομάζει «Crab Driving».

Hyundai-mobis-crab-driving-980x552.jpg

Στο ίδιο βίντεο επίσης, η εταιρεία επιδεικνύει και μία τεχνική επιτόπιας περιστροφής του οχήματος που ονομάζει «Zero Turn». Σε αυτή τη περίπτωση οι εμπρόσθιοι τροχοί περιστρέφονται σε αντίθετη κατεύθυνση από τους οπίσθιους με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ουσιαστικά να περιστρέφεται επιτόπου χωρίς να μετακινείται εμπρός ή πίσω. Όμως το σύστημα της Hyundai Mobis έχει δύο ακόμη «άσσους στο μανίκι του».

Hyundai-mobis-zero-turn-980x556.jpg

Ο πρώτος έχει την ονομασία «Pivot Turn». Σε αυτή τη περίπτωση οι δύο μπροστινοί τροχοί παραμένουν ακίνητοι ενώ οι πίσω τροχοί στρίβουν κατά περίπου 45° επιτρέποντας στο όχημα να μετακινήσει ολόκληρο το πίσω τμήμα του για να εισέλθει σε χώρους ή θέσεις στάθμευσης που σε διαφορετική περίπτωση θα χρειάζονταν απανωτές μανούβρες. Ο άλλος «άσσος» είναι το… «Diagonal Driving» με το σύστημα να περιστρέφει όλους τους τροχούς προς την ίδια κατεύθυνση για διαγώνια κίνηση!

Hyundai-mobis-ioniq-5-980x549.jpg

Αν και αναμφισβήτητα το σύστημα e-Corner είναι συναρπαστικό, δεν πρόκειται να διατεθεί σύντομα στους πελάτες της εταιρείας. Μάλιστα, δεν γνωρίζουμε αν θα διατεθεί καν στην αγορά αφού η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία κρατάει για την ώρα κλειστά τα χαρτιά της. Προκειμένου να ενσωματωθεί η τεχνολογία σε οχήματα μαζικής παραγωγής, θα πρέπει κάθε αυτοκίνητο να διαθέτει ένα «e-Corner module» σε κάθε τροχό, καθώς συνδυάζει πολλές τεχνολογίες και συστήματα όπως τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης, ανάρτησης και κίνησης και αυτό είναι κάτι που θα επιβαρύνει σημαντικά το κόστος. Παρόλα αυτά, ο επικεφαλής της Hyundai Mobis, Cheon Jae-seung δεν δίστασε να δηλώσει ότι η τεχνολογία e-Corner αποτελεί το μέλλον της κινητικότητας οπότε δεν αποκλείεται σε κάποια φάση αν το δούμε να ενσωματώνεται στα οχήματα της εταιρείας μελλοντικά. «Θα εξασφαλίσουμε διαφορετικούς τύπους προσαρμοσμένων λύσεων κινητικότητας που μπορούν να εφαρμοστούν σε αυτόνομα οχήματα και PBVs για να εδραιώσουν το όραμά μας και να φτάσουμε σε νέα ύψη ως πάροχος πλατφόρμας κινητικότητας» είπε.

  • Like 9
  • Thanks 3
  • Sad 1