Η Mercedes-Benz με κάθε επισημότητα παρουσίασε στη Στοκχόλμη τη νέα σειρά EQ (από το Electric Intelligence, Ηλεκτρική Ευφυΐα).

Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της σειράς είναι το μοντέλο EQC 400 4MATIC, το οποίο, έχοντας στο… στόχαστρο την αγορά του Model X της Tesla, είναι ένα «sport utility vehicle» (SUV), με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) συνολικής ισχύος 320W και αυτονομία 240 μιλίων (περίπου 450 χιλιόμετρα με το αισιόδοξο Ευρωπαϊκό πρότυπο NEDC).

Για να κάνετε μία σύγκριση, η αυτονομία του Jaguar I-Pace με το Ευρωπαϊκό πρότυπο NEDC είναι 300 μίλια αλλά με το Αμερικάνικο EPA είναι 240 μίλια. Αυτό σημαίνει ότι από άποψη αυτονομίας το νέο Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC φαίνεται να βρίσκεται στο ίδιο περίπου επίπεδο με ανταγωνιστικά οχήματα του ίδιου τύπου όπως το I-Pace της Jaguar ή τη βασική έκδοση του Model X 75D της Tesla (237 μίλια με το EPA).

EQC_4.jpg.53e8c77a2cabde536cf5bc96b5d534c6.jpg

Τα επερχόμενα Audi E-Tron και BMW iX3 έχουν αυτονομία 250 μιλίων επίσης. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, οι μπαταρίες των 80kWh μπορούν να φορτίσουν από το 10% στο 80% μέσα σε περίπου 40 λεπτά χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή.

Η μέγιστη ροπή έχει αξιολογηθεί στα 765Nm.  Όσον αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε περίπου 4,9 δευτερόλεπτα αλλά η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα.

EQC_3.jpg.83e2c77c6a62d5ec41728c72733f4a25.jpg

Το όχημα θα εξοπλίζεται με το νέο MBUX σύστημα infotainment/ interface που κυριαρχεί στο ταμπλό χάρη σε δύο οθόνες 10,25 ιντσών, με θερμαινόμενα καθίσματα, προσαρμοστικούς προβολείς, 19άρες ζάντες κ.ά. Και όλα τα παραπάνω στον στάνταρντ εξοπλισμό. Προαιρετικά, μπορεί να εξοπλιστεί με «64-color ambient lighting» και με το πακέτο «driver assistance» της Mercedes-Benz.

Φυσικά, ο ιδιοκτήτης του EQC θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το me.app στο κινητό του, για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης και την οδηγική απόλαυση (το app θα μπορεί να ειδοποιεί τον οδηγό για την αυτονομία, θα προτείνει τα πλησιέστερα δημόσια σημεία φόρτισης κ.ά).

EQC_2.jpg.3e07f53e91a65f9146975b619b97695f.jpg

Ο Dieter Zetsche, Πρόεδρος της Daimler AG και Διευθύνοντας Σύμβουλος της Mercedes-Benz που αποκάλυψε τo «EQC» δήλωσε ότι πρόκειται για το όχημα «επόμενης γενιάς» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όπως ανακοίνωσε ο CEO της Mercedes-Benz, η εταιρεία –η οποία μοιάζει… υπεραισιόδοξη- προσανατολίζεται στο να έχει βγάλει από τη γραμμή παραγωγής τουλάχιστον δέκα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2022, και τρία χρόνια αργότερα επιθυμεί τουλάχιστον το 15% με 25% της συνολικής παραγωγής της να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων.

Το EQC 400 4Matic θα ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βρέμη ειδικότερα από το 2019, και ένα χρόνο μετά, θα ξεκινήσει να παράγεται και στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Beijing Benz Automotive Co. (BBAC) στο Πεκίνο, στην Κίνα και ενδεχομένως, αν υπάρξει μεγάλη ζήτηση, και στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Όπως αναφέραμε, το νέο ηλεκτρικό SUV της Mercedes-Benz, EQC 400 4MATIC θα κυκλοφορήσει το 2019. Αυτό που δεν έκανε γνωστό η εταιρεία, είναι η τιμή του, την οποία θα μάθουμε μέσα στους επόμενους μήνες.

The Verge

  • Like 2