Σε λεκτικούς ισορροπισμούς καταφεύγει η εταιρία προκειμένου να αποφύγει σκοπέλους

 

H Τesla δήλωσε πρόσφατα στις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια πως το "Λογισμικό Πλήρους Αυτοκίνησης" που αναπτύσσει και βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, καθώς έχει διατεθεί σε επιλεγμένους πελάτες, δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα -ούτε και πρόκειται να τα καταστήσει, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

Η παραδοχή αυτή έχει σημασία, καθώς η εταιρία χρεώνει επιπλέον 10.000 δολάρια για αυτή την προσθήκη στον προσαρμοζόμενο σύστημα αυτόματου ελέγχου ταχύτητας και πορείας, το οποίο διατίθεται σε όλα τα μοντέλα. Την ίδια ώρα, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, προωθεί στους επενδυτές την προοπτική, αυτή η τεχνολογία πλήρους αυτόνομης κίνησης (κάποια στιγμή στο απροσδιόριστο μέλλον) να επιτρέψει στα Tesla να εξελιχτούν σε ρομποτικά ταξί που θα δημιουργούν έσοδα για τους ιδιοκτήτες τους.

Το ζήτημα, όμως, είναι πως επί του παρόντος η Tesla λέει διαφορετικά πράγματα στους πελάτες και επενδυτές της, και διαφορετικά πράγματα στις ρυθμιστικές αρχές.

Η ιστοσελίδα PlainSite, που ασχολείται με υποθέσεις νομικής διαφάνειας, δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα πλήθος μηνυμάτων που αντάλλαξαν οι δικηγόροι της Tesla με την Υπηρεσία Αυτοκινούμενων Οχημάτων της Καλιφόρνια, η οποία ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργείας για τα αυτόνομα οχήματα.

Η υπηρεσία πιέζε ήδη από τα τέλη του 2019 την Tesla να της γνωστοποιήσει λεπτομέρειες σχετικά με τις εξελισσόμενες δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ενώ παράλληλα υπενθύμιζε στην εταιρία πως δεν της έχει χορηγηθεί άδεια η οποία θα της επέτρεπε να κυκλοφορήσει αυτόνομα οχήματα στην Καλιφόρνια.

Μάλιστα, σε απαντητική της επιστολή το Νοέμβριο του 2020 η Tesla υπογράμμιζε πως η beta έκδοση του Λογισμικού Πλήρους Αυτοκίνησης (FSD), συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας πλοήγησης City Streets, δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα. Ακόμη και όταν θα καταστεί διαθέσιμο σε όλους τους πελάτες της εταιρίας, το σύστημα FSD "θα συνεχίσει να είναι προηγμένο βοήθημα οδήγησης επιπέδου 2".

Mε απλά λόγια, το "Λογισμικό Πλήρους Αυτοκίνησης" δεν είναι σχεδιασμένο να οδηγεί αυτόνομα το όχημα, το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε υπό τον έλεγχο ανθρώπου, ο οποίος από τη θέση του οδηγού θα παρακολουθεί διαρκώς τα στοιχεία.

Από την πλευρά τους, οι αρχές της Καλιφόρνια δήλωσαν στο Forbes ότι συνεχίζουν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον προγραμματισμό της Tesla να εισαγάγει το νέο λογισμικό σε όλα τα οχήματα, όμως απέφυγαν να σχολιάσουν το κατά πόσο θεωρούν πως η περιγραφή της εταιρίας, που κάνει λόγο για τεχνολογία "πλήρους αυτοκίνησης" είναι παραπλανητική για τους καταναλωτές.

Κατά το παρελθόν, ομάδες προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών και οργανισμοί προώθησης της οδικής ασφάλειας έχουν κατηγορήσει κατ' επανάληψη την Tesla πως δημιουργεί δυσανάλογα υψηλές προσδοκίες για τη λειτουργία αυτόματου πλοηγού των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένης και της επιλογής "πλήρους αυτοκίνησης".

Με αυτά τα δεδομένα, ο στόχος που είχε θέσει ο ίδιος ο Μασκ, να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο ρομποτικά ταξί Tesla στους δρόμους μέχρι το 2020, πέραν του ότι η αρχική ημερομηνία έχει ήδη παρέλθει, φαντάζει λιγότερο πιθανός από κάθε άλλη φορά.