Η Tesla δήλωσε ότι βρισκόταν σε λειτουργία αυτόματης οδήγησης το όχημα το οποίο ενεπλάκη σε δυστύχημα, με θύμα τον οδηγό του στην Καλιφόρνια την προηγούμενη εβδομάδα.

Το περιστατικό της 23ης Μαρτίου στην περιοχή Mountain View είναι το τελευταίο σε μία σειρά ατυχών συμβάντων με αυτόνομα οχήματα. Λίγο νωρίτερα τον ίδιο μήνα, ένα αυτόνομο SUV της Volvo, κατά τη διάρκεια δοκιμών από την Uber, προκάλεσε τον θάνατο γυναίκας στην Αριζόνα.

Οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ ερευνούν το περιστατικό στην Καλιφόρνια, καθώς και ένα αντίστοιχο περιστατικό με ένα Model S της Tesla, που επίσης βρισκόταν σε λειτουργία αυτόματου πιλότου. Σε μία δημόσια ανάρτησή της, η Tesla δήλωσε ότι ο οδηγός του Model X στο δυστύχημα στο Mountain View, ο μηχανικός λογισμικού της Apple Wei Huang, «έλαβε αρκετές οπτικές προειδοποιήσεις και μία ηχητική να αναλάβει τον έλεγχο. Αυτό δεν συνέβη έως και 6 δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση».

«Ο οδηγός είχε περίπου πέντε δευτερόλεπτα και 150 μέτρα απρόσκοπτης θέας στο διαχωριστικό του δρόμου… αλλά τα στοιχεία του οχήματος δείχνουν ότι δεν αναλήφθηκε κάποια πρωτοβουλία». Σύμφωνα με την Tesla, το τσιμεντένιο διαχωριστικό είχε προσφάτως υποστεί ζημιές, αυξάνοντας έτσι την ισχύ της πρόσκρουσης του οχήματος. Επίσης, σημειώνεται ότι ο αυτόματος πιλότος έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος, να αλλάζει λωρίδες και να παρκάρει, αλλά απαιτείται ο οδηγός να παρακολουθεί τον δρόμο με τα χέρια στο τιμόνι, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.

Ο αυτόματος πιλότος δεν καθιστά απίθανα τα ατυχήματα, αλλά μειώνει τις πιθανότητες να συμβούν. «Οι συνέπειες για το κοινό από τη μη χρήσης της λειτουργίας, εξαιτίας της εσφαλμένης πεποίθησης ότι είναι λιγότερο ασφαλής, θα έχει εξαιρετικά σημαντικές συνέπειες», υπογραμμίζεται. «Για περίπου 1,5 εκατομμύριο θανάτους παγκοσμίως ευθύνονται τα αυτοκινητικά δυστυχήματα. Το σημερινό επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων της Tesla συνεπάγεται μείωση των θυμάτων κατά 900.000», σημειώνει η Tesla.

The Guardian

  • Like 1