Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό NCAP, η τεχνολογία είναι υποδειγματική, όμως η Tesla υπερβάλλει αναφορικά με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.

Πρόσφατα, ο Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα του δεύτερου γύρου δοκιμών αναφορικά με την υποβοηθούμενη οδήγηση για επερχόμενα μοντέλα. Παρότι το Tesla Model 3 διέπρεψε ως προς την τεχνολογία που χρησιμοποιεί, η τελική βαθμολογία ήταν μέτρια. Αυτό διότι, ένα βασικό κριτήριο στις δοκιμές αποτελεί η αφοσίωση του οδηγού στην οδήγηση, και καθώς μιλάμε για υποβοηθούμενη κι όχι πλήρως αυτόνομη οδήγηση, οι εξεταστές απεφάνθησαν πως η Tesla προτρέπει τον οδηγό να αφήσει υπερβολικά πολλά έξω από τον έλεγχό του.

Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα δείχνουν πως πρόκειται για ένα εκ των ποιοτικότερων αυτοκινήτων στα επιμέρους τεχνολογικά σημεία, καθώς απέσπασε άριστη ή πολύ καλή βαθμολογία σε ουκ ολίγες δοκιμές. Ήταν το κορυφαίο όλων στο κομμάτι τού "Safety Backup" (εφεδρείες), που σημαίνει πως μπορεί να διαχειριστεί τυχόν συστημικά προβλήματα, να αποφύγει συγκρούσεις και να επέμβει σε περιπτώσεις όπου ο οδηγός δεν ανταποκρίθηκε, όλα σε άψογο βαθμό.

Βάσει του NCAP, όμως, τα προβλήματα εντοπίζονται στο κομμάτι του "Driver Engagement" ("αλληλεπίδραση/αφοσίωση οδηγού"). Πιο συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που δοκίμασαν το αυτοκίνητο σημείωσαν πως το μάρκετινγκ της εταιρείας δεν συνάδει με το εγχείριδιο του κατασκευαστή κι αυτό μπορεί να κάνει κάποιους οδηγούς να πιστεύουν πως το Tesla Model 3 παρέχει περισσότερα από απλή υποβοήθηση.

tesla-model-3-euro-ncap.jpg.8de57b09752e582a1f6d8844cfda25ab.jpg

Οι άνθρωποι της ανεξάρτητης Thatcham Research, που διεξήγαγαν τις δοκιμές, δήλωσαν πως:

Αναφορά σε κείμενο

"Πολλά σημεία τού Model 3 είναι υποδειγματικά· τα συστήματα υποβοήθησης είναι τα κορυφαία που συναντήσαμε, ενώ αρίστευσε στον τομέα του Safety Backup. Παρόλα αυτά, βαθμολογείται ως 'μέτριο' λόγω ελλιπούς αλληλεπίδρασης με τον οδηγό, με μια φιλοσοφία που ουσιαστικά τον προτρέπει να αφήσει το όχημα να οδηγεί. Αυτό θα ήταν αποδεκτό για ένα αυτοματοποιημένο όχημα - όμως εδώ [βαθμολογείται για] υποβοηθούμενη οδήγηση."

Τα Mercedes GLE, BMW 3 Series και Audi Q8 κατέκτησαν την κορυφή των βαθμολογιών. Παρότι δεν υπερείχαν τεχνολογικά τού Model 3, προσέφεραν «καλή ισορροπία μεταξύ υψηλού επιπέδου υποβοήθησης παράλληλα κρατώντας τον οδηγό αφοσιωμένο στην οδήγηση και με την οδήγηση υπό τον έλεγχό του».

Το Model 3 κατατάχθηκε έκτο στα δέκα, σε υψηλότερη θέση από το Nissan Juke αλλά χαμηλότερη τού Volkswagen Passat.