Η εταιρεία που σχεδίασε τους αισθητήρες του αυτόνομου οχήματος της Uber, το οποίο προκάλεσε δυστύχημα με θύμα μία γυναίκα, δηλώνει ότι γι’ αυτό δεν ευθύνεται η τεχνολογία που η ίδια χρησιμοποιεί.

 Η εταιρεία Velodyne, με έδρα το San Jose, δήλωσε στο BBC ότι το περιστατικό της προκάλεσε μεγάλη έκπληξη, καθώς ο εξοπλισμός της είχε τη δυνατότητα να λειτουργεί και στο σκοτάδι.

 Η 49χρονη Elaine Herzberg ήταν το θύμα του  δυστυχήματος στην πόλη Tempe της  Arizona, ενώ η έρευνα για τα αίτια βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι αισθητήρες Lidar της Velodyne χρησιμοποιούνται στα αυτόνομα οχήματα αρκετών εταιριών που διεξάγουν δοκιμές στο οδικό δίκτυο και αποτελούν ένα είδος «ραντάρ» που δίνει η δυνατότητα στο αυτοκίνητο να «βλέπει» τι βρίσκεται γύρω του.  Η  Uber δοκιμάζει αυτόνομα οχήματα της Volvo, που φέρουν αυτούς τους εν λόγω αισθητήρες.

Η πρόεδρος της Velodyne Marta Hall κάλεσε τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται να μην σταματήσουν τις δοκιμές εξαιτίας του ατυχούς περιστατικού, καθώς η εταιρεία αποδίδει ευθύνες για το δυστύχημα στον υπολογιστή της Uber εντός του οχήματος.

 «Το σύστημά μας μπορεί να βλέπει καθαρά στο σκοτάδι, παράγοντας εκατομμύρια σημεία πληροφορίας. Εντούτοις, το υπόλοιπο σύστημα πρέπει να επεξεργάζεται και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα προκειμένου να λαμβάνει αποφάσεις. Δεν γνωρίζουμε πώς λειτουργεί το σύστημα λήψης αποφάσεων της Uber», δήλωσε.

Ενώ το hardware το οποίο χρησιμοποιεί η Uber στα οχήματά της το προμηθεύεται από τρίτους, το λογισμικό το αναπτύσσει η ίδια. Η Uber ανέστειλε το πρόγραμμα των δοκιμών στις ΗΠΑ μέχρι να βρεθούν τα αίτια του δυστυχήματος.

BBC