Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) ήταν από τα κεντρικά θέματα συζήτησης στο φετινό MWC Barcelona.

Όμως, ελάχιστες ήταν οι εταιρείες εκείνες που παρουσίαζαν λύσεις, οι οποίες αξιοποιούσαν το Generative AI, την τελευταία «γενιά» στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Και σε κανένα booth το GenAI δεν έκανε πιο αισθητή την εμφάνιση του από εκείνο της Accenture.

Σε ένα από τα κεντρικά σημεία του Fira Gran Via, η Accenture, εκ των κορυφαίων συμβουλευτικών εταιρειών παγκοσμίως όσον αφορά στην παροχή λύσεων και υπηρεσιών που αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, παρουσίαζε στους επισκέπτες του MWC Barcelona τρόπους με τους οποίους το GenAI μπορεί να βοηθήσει παρόχους και μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς να προσφέρουν καινοτόμα προϊόντα και εφαρμογές ή τρόπους προκειμένου να διαχειριστούν καλύτερα τις υποδομές τους.

Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν η GenAI Assisted Telco Platform Accelerator, μία πλατφόρμα που εντοπίζει αυτόματα τα legacy συστήματα, όσον αφορά στο κομμάτι του λογισμικού, σε έναν τηλεπικοινωνιακό παρόχο και προτείνει τη βέλτιστη λύση προκειμένου αυτές οι υποδομές να βελτιωθούν. Μάλιστα, η πλατφόρμα, χάρη στις δυνατότητες του GenAI, μπορεί ακόμη και να αναλάβει να παράγει και τον απαραίτητο κώδικα. Τα αποτελέσματα είναι μία εντυπωσιακή επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του παρόχου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Accenture "From Survive to Thrive: Achieving Tech Transformation for Communication Service Providers' Future" ένα στα τρία στελέχη τηλεπικοινωνιών αναφέρει το μεγάλο κόστος συντήρησης και λειτουργίας της πληροφορικής ως κεντρικό ζήτημα του οργανισμού τους, λόγω του υψηλού ποσοστού που καταλαμβάνουν τα legacy συστήματα στη συνολική υποδομή της πληροφορικής τους. Επιπρόσθετα, 84% των στελεχών δηλώνει ότι η εταιρεία τους θα χάσει μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης εάν δεν εκσυγχρονίζει διαρκώς την πληροφορική της, ενώ 77% αναγνωρίζει ότι τα σύγχρονα συστήματα πληροφορικής μπορούν να εξορθολογήσουν την IT αρχιτεκτονική τους και να θέσουν τα μελλοντικά θεμέλια για μια ευέλικτη τηλεπικοινωνιακή εταιρεία.

accenture_1.jpg

Ένας άλλος τομέας αξιοποίησης του GenAI είναι το μάρκετινγκ και η εξυπηρέτηση πελατών. Όπως η πλατφόρμα GenAI hyper-personalized CX για την αυτοματοποίηση της παραγωγής μηνυμάτων και προωθητικών ενεργειών που είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο σε μία εποχή που η προσωποποιημένη εμπειρία πελάτη είναι το κλειδί της επιτυχίας.
Στα demos στο booth της Accenture μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσε η πλατφόρμα που αξιοποιεί τη διασυνδεσιμότητα συσκευών που βασίζονται σε πρωτόκολλα επικοινωνίας όπως το Matter και δίνει τη δυνατότητα στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις στους πελάτες τους. Όπως, για παράδειγμα, να στηθεί για λογαριασμό ενός πελάτη ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων συσκευών είτε εντός είτε εκτός σπιτιού!

Όμως, το πιο εντυπωσιακό demo δεν ήταν άλλο από αυτό του Digital Human ή «ψηφιακού ανθρώπου» αν προτιμάτε την ελληνική μετάφραση. Η εξυπηρέτηση πελατών περνά σε άλλο επίπεδο με την αξιοποίηση του GenAI με την Accenture να δείχνει πως είναι πλέον εφικτό να αυτοματοποιηθεί μεν η εξυπηρέτηση των πελατών αλλά με ένα ανθρώπινο -έστω και ψηφιακό- πρόσωπο. Η έρευνα της Accenture έχει δείξει ότι η διεπαφή με ένα ανθρώπινο πρόσωπο είναι προτιμότερη από μία επικοινωνία με ένα αυτοματοποιημένο, ρομποτικό σύστημα. Και το GenAI είναι η τεχνολογία που κάνει εφικτό να έχει ο κάθε πελάτης τη δυνατότητα για μία πιο ανθρώπινη και έξυπνη εξυπηρέτηση.

Περισσότερες πληροφορίες για όλα όσα παρουσίασε η Accenture στην MWC μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση https://www.accenture.com/gb-en/about/events/mwc_barcelona.