Αρκετούς μήνες μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες των Lion Air και Ethiopian Airlines που στέρησαν την ζωή σε 346 ανθρώπους, ο Διευθύνοντας Σύμβουλος Dennis Muilenburg, παραιτήθηκε από τη θέση που κατείχε στη γνωστή Αμερικάνικη εταιρεία.

Η Boeing όπως είναι γνωστό δραστηριοποιείται στον κλάδο της αεροδιαστημικής και των αμυντικών εξοπλισμών και σχεδιάζει και κατασκευάζει εμπορικά αεροσκάφη, διαστημικά οχήματα, αμυντικά συστήματα, συστήματα ασφαλείας κ.ά. Την θέση του Dennis Muilenburg θα αναλάβει επίσημα στις 13 Ιανουαρίου ο τωρινός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, David Calhoun, αλλά κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, τα ηνία της εταιρείας θα έχει ο Οικονομικός Διευθυντής, Greg Smith.

Η αλλαγή στην διοίκηση κρίθηκε επιβεβλημένη καθώς η Boeing προσπαθεί να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ρυθμιστικών αρχών, των πελατών της, δηλαδή των αεροπορικών εταιρειών, και κυρίως των πελατών των αεροπορικών εταιρειών και του κοινού. Η δημόσια εικόνα της έχει αναμφισβήτητα δεχτεί πολύ σημαντικό πλήγμα μετά τις δύο τραγωδίες, με την εταιρεία να «αιμορραγεί» ασταμάτητα από οικονομική άποψη όσο το 737 Max βρίσκεται καθηλωμένο. Τον περασμένο Οκτώβριο, έγινε γνωστό ότι ένας από τους υπαλλήλους της εταιρείας ενδεχομένως παραπλάνησε την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) για την ασφάλεια του συστήματος MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), ενός κρίσιμης σημασίας συστήματος που σχεδιάστηκε ειδικά για το 737 Max και τους μεγάλους και ισχυρούς κινητήρες του, ώστε να αποτρέπει την απώλεια άντωσης (στήριξης) όταν το αεροσκάφος πετάει με χαμηλή ταχύτητα έχοντας ανασύρει τα πτερύγια του με το ρύγχος του να βρίσκεται προς τα επάνω.

Το σύστημα βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) καθώς και άλλων οργανισμών για την ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, όπως βεβαίως και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA) καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνο για τις δύο αεροπορικές τραγωδίες. Ο υπάλληλος της Boeing είπε σε έναν άλλο πιλότο, ότι «ουσιαστικά είπε ψέματα» στη ρυθμιστική αρχή σχετικά με την τεχνολογία κατά την διάρκεια της πιστοποίησης του αεροσκάφους.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ότι η αλλαγή στην κορυφή της ηγεσίας ήταν απαραίτητη για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην εταιρεία μελλοντικά, καθώς εργάζεται για την αποκατάσταση των σχέσεων της με τις ρυθμιστικές αρχές, τους πελάτες και κάθε ενδιαφερόμενο μέρος» διαβάζουμε στην ανακοίνωσή της Boeing. «Η Boeing θα λειτουργεί με ανανεωμένη τη δέσμευση της για πλήρη διαφάνεια, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η δυναμική και αποτελεσματική επικοινωνία της με την FAA, τους υπόλοιπους ρυθμιστικούς φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο και τους πελάτες της».

Στις αρχές του μήνα, η Boeing έκανε γνωστό ότι θα αναστείλει προσωρινά την παραγωγή του μοντέλου 737 Max τον Ιανουάριο. Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την παραγωγή περίπου 400 αεροσκαφών, τα οποία δεν έχουν παραδοθεί ακόμα στους πελάτες της. Το αν θα κριθούν ικανά να πετάξουν θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο ικανοποιημένες έμειναν οι ρυθμιστικές αρχές από τις ενέργειες της εταιρείας.

Engadget

  • Thanks 1