Μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου φαίνεται ότι ποντάρει πολλά στην «startup» σχεδίασης και κατασκευής υπερηχητικών αεροσκαφών Boom.

Την περασμένη εβδομάδα, η American Airlines ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την Boom να αγοράσει 20 υπερηχητικά επιβατηγά αεροσκάφη Overture, με τη σύμβαση μάλιστα να προβλέπει την αγορά επιπλέον 40 όμοιων αεροσκαφών εφόσον όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.

Η συμφωνία είναι μία από τις ισχυρότερες υποστηρικτικές κινήσεις προς την Boom μέχρι σήμερα, ξεπερνώντας ακόμα και την ενδεχόμενη δέσμευση της United Airlines πέρυσι να εξαγοράσει 50 τέτοια αεροσκάφη πέρυσι. Και όλα τα παραπάνω, χωρίς η startup να έχει κατασκευάσει στην πραγματικότητα ούτε ένα λειτουργικό επιβατηγό τζετ Overture.

Στις αρχές της χρονιάς, η Boom ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μια μονάδα παραγωγής στο Διεθνές Αεροδρόμιο Piedmont Triad στη Βόρεια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρεία επίσης πρόκειται να ξεκινήσει την κατασκευή του «Overture Superfactory» αργότερα μέσα στη χρονιά, με την εκκίνηση της γραμμής παραγωγής ωστόσο να πραγματοποιείται το 2024 -αν και το πρώτο ολοκληρωμένο αεροσκάφος από το εργοστάσιο δεν πρόκειται να σηκωθεί στον αέρα τουλάχιστον τα δύο επόμενα χρόνια.

Παρά το δύσκολο χρονοδιάγραμμα και το γεγονός ότι η εταιρεία δεν είναι μία καταξιωμένη κατασκευάστρια στον χώρο παρά μόνο ένα φιλόδοξο startup, οι εταιρείες United Airlines και American Airlines δεν δίστασαν να δείξουν την έμπρακτη εμπιστοσύνη τους στις δυνατότητες της μικρής εταιρείας και εκείνη με τη σειρά της την πίστη της στις προοπτικές του Overture. Η εταιρεία φιλοδοξεί το Overture -πιάνοντας ταχύτητα 1,7 Mach- να ολοκληρώνει την πτήση μεταξύ Νιούαρκ και Λονδίνου σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και από το Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο σε περίπου έξι ώρες. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι το Overture θα είναι ένα αεροσκάφος «net-zero carbon» χάρη στην ικανότητά του να πετά με 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.

 

  • Like 7