Πολλές εταιρείες τελευταία επενδύουν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όμως πόσες μπορούν να δηλώσουν ότι παράγουν περισσότερη από όση χρειάζονται; Τουλάχιστον αυτό πιστεύει ότι θα κάνει η εταιρεία IKEA.

Το Ingka Group (εταιρεία συμμετοχών της IKEA) έκανε γνωστό πρόσφατα, ότι η IKEA θα παράγει περισσότερη πράσινη ενέργεια το 2019 από όση χρειάζονται τα καταστήματά της για τη λειτουργία τους. Η εταιρεία μάλιστα εκτιμούσε ότι η ενέργεια που παράγει θα εξισωθεί με εκείνη που καταναλώνει μέχρι το 2020, αλλά από ότι φαίνεται ο στόχος επετεύχθη νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Η αλυσίδα καταστημάτων επίπλων πρόσθεσε επίσης ότι έχει επενδύσει περίπου €2,5 δισεκατομμύρια στην ηλιακή και αιολική ενέργεια την τελευταία δεκαετία, σε ηλιακά πάνελ στα καταστήματα της, και δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ότι σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει στη τεχνολογία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Στην επένδυση της συμπεριλαμβάνονται και δύο μερίδια (49%) που αγόρασε σε δύο Αμερικανικές ηλιακές φάρμες αυτή την εβδομάδα.

Η γνωστή εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει να προσφέρει ηλιακά πάνελ για οικιακή χρήση στα καταστήματα της σε όλες τις αγορές μέχρι το 2025. Ο μεγάλος στόχος της είναι να γίνει «climate-positive» (οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να έχουν θετικό πρόσημο) μέχρι το 2030.

Ο CEO του Ingka Group, Jesper Brodin δήλωσε στο Reuters: «Το να είσαι έξυπνος όσον αφορά στο κλίμα δεν έχει πρόσθετο κόστος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα έξυπνο τρόπο να επιχειρείς, και σου δείχνει πιο θα είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του μέλλοντος…. Τα πάντα γύρω από τα ορυκτά καύσιμα και η αλόγιστη χρήση των πόρων, θα κοστίζουν στο μέλλον».

Το χρονικό σημείο που επέλεξε η IKEA για να κάνει τις σχετικές δηλώσεις δεν είναι τυχαίο. Όπως η Google, η Amazon και άλλες εταιρείες, έτσι και η IKEA, συμμετέχει και χρησιμοποιεί το κίνημα Global Climate Strike όσο και τη σύνοδο Climate Action Summit του ΟΗΕ για την οικοδόμηση καλής θέλησης και την αποφυγή αντιπαραθέσεων και αμφισβητήσεων. Αν και θετικές, τέτοιες κινήσεις, θα μπορούσαν να απεικονίζουν το επόμενο βήμα των εταιρειών στην προσπάθεια τους να προωθήσουν και να προβάλλουν μία πράσινη εικόνα και τα οικολογικά διαπιστευτήρια τους.

Περισσότερες από 400 επιχειρήσεις, όπως η Sony, Coca-Cola, IKEA, H&M έχουν δεσμευτεί να βοηθήσουν στην πρωτοβουλία του ΟΗΕ, για να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από τους 2⁰C.   

Engadget

Reuters

  • Like 9