Πριν από μερικές μέρες, ένας νομικός σύμβουλος, προειδοποίησε ότι η προωθούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πολιτική ασφαλείας, θα καταστήσει το Facebook αλλά και άλλες υπηρεσίες χρηματοδοτούμενων από διαφημίσεις μη βιώσιμες αν ψηφιστεί ως νομοσχέδιο

Συγκεκριμένα έχουν υποβληθεί σημαντικοί περιορισμοί στο τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα ως μέρος του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Οι προτάσεις αυτές θα περιορίσουν σημαντικά την δυνατότητα των υπηρεσιών να ισχυρίζονται ότι έχουν το νομικό δικαίωμα της συλλογής, διαχείρισης, ανάλυσης ακόμη και ενδεχόμενης πώλησης αυτών των στοιχείων σε τρίτους.

 

Θα δυσχεράνει ακόμη περισσότερο την θέση των συγκεκριμένων εταιρειών καθώς δεν θα μπορούν να προβάλλουν το επιχείρημα ότι έχουν την συναίνεση των χρηστών για την επεξεργασία αυτών των δεδομένων ακόμη και αν οι τελευταίοι έχουν αποδεχθεί τους όρους χρήσης της εκάστοτε ιστοσελίδας-υπηρεσίας, που αναφέρει ρητά κάτι τέτοιο.

 

Ο Eduardo Ustaran, από το Field Fisher Waterhouse ανέφερε ότι υπηρεσίες όπως το Facebook και Gmail, τα οποία χρησιμοποιούν πληροφορίες προερχόμενα από τα δεδομένα των χρηστών για να δημιουργήσουν έσοδα από τις διαφημίσεις, θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση να εγκαταλείψουν αυτό το μοντέλο, αν οι προτάσεις ψηφιστούν και γίνουν νόμος. «Αν δεν μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα, με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κερδοφόρα για αυτούς, τότε ή ο χρήστης θα πρέπει να πληρώσει για την χρήση της υπηρεσίας, ή θα πρέπει απλώς να σταματήσει να κάνει χρήση της, ανέφερε.

 

Το νομοσχέδιο που πολύ πιθανόν να καταλήξει σε ψήφιση, υπόσχεται να προσφέρει αυξημένη ασφάλεια των χρηστών απέναντι στην εκάστοτε ιστοσελίδα που αλλάζει τον τρόπο της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων έπειτα από την εγγραφή του χρήστη σε αυτήν. Συγκεκριμένα το κείμενο του προτεινόμενου νομοσχεδίου αναφέρει ότι η συναίνεση του χρήστη δεν θα παρέχει και το νομικό πεδίο στην επεξεργασία-διαχείριση των δεδομένων του, όπου υπάρχει σαφής ανισορροπία μεταξύ του υποκειμένου των δεδομένων και του διαχειριστή.

 

Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι το Facebook επανειλημμένως έχει κατηγορηθεί για τις πρακτικές ακολουθεί, με την πιο πρόσφατη αυτή του Instagram, στο οποίο οι όροι χρήσης του καλούσαν τους χρήστες να συμφωνήσουν ότι οι φωτογραφίες που ανεβάζουν θα χρησιμοποιηθούν σε διαφημίσεις, κάτι το οποίο τελικώς ανακλήθηκε έπειτα από την οξύτατη αντίδραση των χρηστών.

 

Το τελικό κείμενο του νόμου, έπειτα από ορισμένες τροποποιήσεις που ενδέχεται να λάβει, θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο 2013 όπου τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκή Ένωσης θα έχουν στην διάθεσή τους δύο χρόνια για την επιβολή της εφαρμογής του σε τοπικό επίπεδο. Ο Ustaran πιστεύει ότι κάτι τέτοιο θα καθιστούσε τις υπηρεσίες που χρηματοδοτούνται μέσω διαφημίσεων μη βιώσιμες ενώ προβλέπει ότι θα εξαιρεθούν του νομοσχεδίου από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, πριν καν αυτό εγκριθεί.

 

Link.png Site: http://www.zdnet.com/end-to-free-facebook-if-proposed-eu-privacy-laws-are-passed-7000009651/[/url]']zdnet.com