Από το 2021, η αλλαγή της ώρας στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα καταργηθεί.

Με 410 ψήφους υπέρ και 192 κατά, η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το Στρασβούργο ενέκρινε την πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού («TRAN») για την κατάργηση της ισχύουσας εξαμηνιαίας αλλαγής της ώρας μεταξύ της εποχής του καλοκαιρού και του χειμώνα. Οι χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να αποφασίσουν μέχρι τον Απρίλιο του 2020, σε ποια ώρα –θερινή ή χειμερινή- επιθυμούν να παραμείνουν, μόνιμα.

Για τις χώρες που θα θελήσουν να διατηρήσουν μόνιμα την θερινή ώρα, η αλλαγή της ώρας θα σταματήσει την τελευταία Κυριακή του Μάρτη του 2021, ενώ για όσες χώρες επιλέξουν την χειμερινή ώρα, η αλλαγή της ώρας θα πραγματοποιηθεί την τελευταία Κυριακή του Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση διερευνά την κατάργηση της εξαμηνιαίας αλλαγής της ώρας εδώ και καιρό, και πέρυσι, το Ευρωκοινοβούλιο ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβεί σε ενδελεχή αξιολόγηση της οδηγίας και, εάν είναι αναγκαίο, να υποβάλει πρόταση για την αναθεώρησή της. Έτσι, ξεκίνησε μια ανοικτή δημόσια διαβούλευση, ζητώντας από τους Ευρωπαίους πολίτες να απαντήσουν, μέσω ενός ερωτηματολογίου, αν επιθυμούσαν την κατάργηση της ισχύουσας εξαμηνιαίας αλλαγής της ώρας, την απαγόρευση των περιοδικών αλλαγών ή την διατήρηση των ισχυουσών ρυθμίσεων για τη θερινή ώρα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα (από το ερωτηματολόγιο), το 84% ήταν υπέρ της διατήρησης της ώρας κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο βασικός λόγος, είναι ότι η αλλαγή της ώρας διαταράσσει τους ανθρώπινους βιορυθμούς, κάτι που ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Αν και οι κανόνες θεσπίστηκαν αρχικά για να μειώσουν το ενεργειακό κόστος, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι τα οφέλη στη συγκεκριμένη περίπτωση παραμένουν ασαφή ενώ τόνισε υπάρχουν λίγα στοιχεία που να συνηγορούν στο ότι η αλλαγή των ρολογιών δύο φορές το χρόνο μειώνει τα τροχαία ατυχήματα. Στην πραγματικότητα, στις ΗΠΑ, μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα τροχαία ατυχήματα αυξάνονται μετά την αλλαγή της ώρας.

The Verge

CNN

  • Like 2