Ο κανονισμός του 2009, γνωστός ως οδηγία e-Privacy, υποχρέωνε τους ιστότοπους να λαμβάνουν συγκατάθεση από τους χρήστες πριν φορτώσουν cookies στις συσκευές τους, εκτός αν τα cookies ήταν "απολύτως απαραίτητα" για την παροχή υπηρεσιών. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το διαδίκτυο να γεμίσει με μπάνερ συγκατάθεσης που οι χρήστες έχουν μάθει να κλείνουν μηχανικά.
"Η υπερβολική συγκατάθεση ουσιαστικά σκοτώνει τη συγκατάθεση. Οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να δίνουν συγκατάθεση για τα πάντα, οπότε μπορεί να σταματήσουν να διαβάζουν τις λεπτομέρειες", δήλωσε ο Peter Craddock, δικηγόρος δεδομένων στην Keller and Heckman.
Σύμφωνα με έγγραφο που είδε το POLITICO, η Επιτροπή εξετάζει τρόπους να τροποποιήσει τους κανόνες ώστε να συμπεριλάβει περισσότερες εξαιρέσεις ή να διασφαλίσει ότι οι χρήστες μπορούν να ορίσουν τις προτιμήσεις τους για τα cookies μία φορά (για παράδειγμα, στις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης) αντί κάθε φορά που επισκέπτονται έναν ιστότοπο.
Η Δανία, που προεδρεύει αυτή την περίοδο στις συναντήσεις του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρότεινε τον Μάιο να καταργηθούν τα banner συγκατάθεσης για cookies που συλλέγουν δεδομένα "για τεχνικά αναγκαίες λειτουργίες" ή "απλά για στατιστικούς λόγους". Η Δανία χαρακτήρισε αυτούς τους τύπους cookies "αβλαβείς", σε αντίθεση με εκείνα που χρησιμοποιούνται για μάρκετινγκ, διαφήμιση ή κοινοποίηση δεδομένων σε τρίτους.
Εν τω μεταξύ, η βιομηχανία πρότεινε ότι οι κανόνες για τα cookies θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ. Η οδηγία e-Privacy έχει αυστηρές απαιτήσεις συγκατάθεσης, ενώ ο GDPR υιοθετεί μια "προσέγγιση βάσει κινδύνου", επιτρέποντας στις εταιρείες να προσαρμόζουν τα μέτρα προστασίας της ιδιωτικότητας ανάλογα με το επίπεδο κινδύνου.
Ο Franck Thomas, διευθυντής πολιτικής στο IAB Europe, είπε ότι η οδηγία e-Privacy έχει μια "πολύ άκαμπτη" άποψη σχετικά με τη συγκατάθεση και ότι οι κανόνες θα μπορούσαν να απλοποιηθούν μεταφέροντας τον κανονισμό για τα cookies στον GDPR. "Το αίτημά μας για απλοποίηση δεν πρέπει να συγχέεται με μια χαλαρή προσέγγιση στην προστασία δεδομένων", πρόσθεσε.
Ωστόσο, οι νέες προσπάθειες για αλλαγή της συγκατάθεσης για τα cookies θα αντιμετωπίσουν ισχυρή αντίσταση από τις ομάδες προστασίας της ιδιωτικότητας στις Βρυξέλλες.
"Η εστίαση στα cookies είναι σαν να αναδιατάσσουμε τις καρέκλες στον Τιτανικό, με το πλοίο να είναι η διαφήμιση παρακολούθησης", δήλωσε η Itxaso Domínguez de Olazábal, σύμβουλος πολιτικής στο European Digital Rights. Προσθέτει ότι ο νόμος ήδη κάνει εξαίρεση για cookies που είναι απαραίτητα για την παροχή υπηρεσιών που οι άνθρωποι περιμένουν ρητά, όπως η απομνημόνευση αντικειμένων σε ένα καλάθι αγορών.
Η διαμάχη γύρω από το ζήτημα αυτό αναμένεται να αναζωπυρωθεί το επόμενο έτος, όταν η Επιτροπή παρουσιάσει μια νομοθεσία με επίκεντρο τη διαφήμιση, που ονομάζεται Digital Fairness Act. Το εκτελεστικό όργανο έχει δηλώσει ότι το συγκεκριμένο "εγχειρίδιο κανόνων" θα βοηθήσει στην προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από ενέργειες χειραγώγησης ή αθέμιτη εξατομίκευση.
-
6
-
1
-
2
ΣΧΟΛΙΑ (10)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση