Επικριτικός εμφανίζεται ο Πέτερ Γουένικ, επικεφαλής της ASML ως προς τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω νέας νομοθεσίας

Οι επενδύσεις σε παραγωγικές υποδομές από εταιρίες όπως η TSMC, η Bosch, η NXP και η Infineon είναι "θετικές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όμως δεν αρκούν. Σε καμία περίπτωση δεν αρκούν", υποστηρίζει ο Γουένικ, "εφόσον θέτεις ως στόχο να πιάσεις μερίδιο αγοράς της τάξης του 20% πρέπει απλά να υπολογίσεις πού πρέπει να φτάσει η παραγωγή σου".

Το 2022, ο Κερτ Σίβερς, διευθύνων σύμβουλος της NXP είχε δηλώσει τα εξής: "Έχουμε υπολογίσει ότι θα χρειαζόμαστε μία επένδυση της τάξης των 500 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρώπη προκειμένου να πιάσουμε το στόχο του 20% της αγοράς".

Σύμφωνα με το SEMI, το σύνδεσμο κατασκευαστών ημιαγωγών, η Κίνα θα φτάσει φέτος τις παραγωγικές δυνατότητές της στα 8,6 εκατομμύρια wpm (στρώσεις ανά λεπτό), η Ταϊβάν θα έχει 5,7 εκατομμύρια wpm, η Κορέα 5,1 εκατομμύρια wpm, η Ιαπωνία θα έχει 4,7 εκατομμύρια wpm, οι Ηνωμένες Πολιτείες 3,1 εκατομμύρια wpm, η Ευρώπη 2,7 εκατομμύρια wpm και οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας θα έχουν 1,7 εκατομμύρια wpm.

Επομένως, η Ευρώπη αυτή τη στιγμή κατέχει μερίδιο της τάξης του 8% περίπου, σε επίπεδο παραγωγικών δυνατοτήτων, καθώς και 8% μερίδιο αγοράς σε επίπεδο αξίας.

Προκειμένου να κατορθώσει να φτάσει σε μερίδιο της τάξης του 20%, σε έναν κόσμο όπου οι παραγωγικές δυνατότητες αυξάνονται ετησίων κατά 6%, θα έπρεπε να κατασκευαστούν πάνω από δέκα νέα εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών, τα οποία θα έχουν κατορθώσει να λειτουργούν στο μέγιστο των παραγωγικών τους δυνατοτήτων έως το 2030. 

Επομένως, αντιλαμβάνεται κανείς για ποιος λόγους παράγοντες της αγοράς όπως ο Γουένικ και ο Σίβερς εκφράζουν -στην καλύτερη των περιπτώσεων- σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με το κατά πόσο η νομοθεσία που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και προβλέπει επενδύσεις της τάξης των 43 δισεκατομμυρίων θα αποδειχτούν επαρκείς ώστε να επιτευχθεί ο φιλόδοξος αυτός στόχος.

  • Like 4