Οι χρήστες του internet είναι πια εξοικειωμένοι με τις κάθε λογής απόπειρες phishing. 

Από το Facebook και τα διάφορα crypto exchanges που «απειλούν» να κόψουν την πρόσβαση σε λογαριασμούς, μέχρι την APPLE και το Amazon που ενημερώνουν για «παραγγελίες», άπαντες πλέον είναι υποψιασμένοι κάθε φορά που αντικρίζουν ένα αναπάντεχο email στο inbox τους. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και με τα τηλεφωνήματα…

Σύμφωνα με στοιχεία του FBI, την τελευταία διετία, οι διάφορες απάτες πάσης φύσεως που πηγάζουν ως επί το πλείστον από παράνομα call centres στην Ινδία, έχουν αποσπάσει από ευκολόπιστους ηλικιωμένους Αμερικάνους ένα ποσό που υπερβαίνει τα $3 δισ. -και επαναλαμβάνουμε, μιλάμε μόνο για τα δύο τελευταία χρόνια. Η κατάσταση μάλιστα πάει από το κακό στο χειρότερο, αφού στο σύνολό τους (ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης δηλαδή), οι τηλεφωνικές και διαδικτυακές απάτες απέσπασαν αθροιστικά $10,2 δισ. μέσα στους τελευταίους 11 μήνες, ποσό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα $6,9 δισ. της αμέσως προηγούμενης χρονιάς.

Το πρόβλημα θεωρείται μείζον σε τέτοιο βαθμό που το FBI απέσπασε μόνιμα απεσταλμένο στην πρεσβεία των ΗΠΑ στο Νέο Δελχί στην Ινδία, έτσι ώστε να συνεργαστεί με τις αστυνομικές αρχές της πόλης, την Interpol και το CBI προκειμένου να βρει τα ίχνη των συμμοριών και να «παγώσει» τυχόν μεταφορές χρημάτων και κρυπτονομισμάτων. Όπως ανέφερε σε συνέντευξή του ο νομικός σύμβουλος της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ινδία, Suhel Daud, τα περισσότερα θύματα των απατεώνων σε αυτού του είδους τις κομπίνες, είναι ηλικίας 60 ετών και άνω. «Μπορεί να μην πρόκειται για θέμα εθνικής ασφάλειας, όμως αφορά τη φήμη μίας χώρας και δεν επιθυμούμε η Ινδία να υποφέρει εξ αιτίας του», ανέφερε.

Με την προσθήκη του FBI πλάι σε CBI και Interpol, στην Ινδία ευελπιστούν σύντομα οι προσπάθειές τους να αποφέρουν καρπούς και οι εγκέφαλοι της υπόθεσης να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη.

  • Like 1
  • Confused 1
  • Sad 2