Το ποσό - ρεκόρ των 11,5 δισ. ευρώ, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ξεπερνά πλέον η διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ και ειδικότερα στο δίκτυο των χωρών του Internet Advertising Bureau (IAB).

 

Οπως ειδικότερα αναφέρεται σε στοιχεία που δημοσιοποίησε το IAB Europe, η online διαφημιστική δαπάνη στο δίκτυο ευρωπαϊκών χωρών του IAB παρουσιάζει αύξηση που αγγίζει το 40% σε σχέση με το περυσινό πραγματικό νούμερο των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στη δαπάνη αυτή περιλαμβάνονται online καταχωρήσεις, e-mail marketing, marketing σε μηχανές αναζήτησης και αγγελίες/classifieds. Η υψηλή διείσδυση της ευρυζωνικότητας, αλλά και η αυξημένη εμπιστοσύνη που δείχνουν οι διαφημιζόμενοι στο μέσο, αποτελούν τους βασικότερους λόγους της ανάπτυξης αυτής.

 

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία διαφαίνεται ότι για πολλές αναδυόμενες αγορές το 2007 θα είναι μια περίοδος εντυπωσιακής ανάπτυξης, με αυξήσεις έως και 70% στην online διαφημιστική δαπάνη. Η ανάπτυξη αναμένεται να παραμείνει υψηλή και στις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές, με προβλεπόμενες αυξήσεις μεταξύ 30% και 40% στη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Δανία.

 

ΗΠΑ και Ευρώπη συγκλίνουν

Το 2006, η online διαφημιστική δαπάνη στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπερνούσε αυτή της Ευρώπης κατά 4,8 δισ. ευρώ. Με το νούμερο αυτό να φτάνει φέτος τα 13,6 δισ. ευρώ (20 δισ. δολ.) στις Ηνωμένες Πολιτείες, η διαφορά μεταξύ των αγορών περιορίζεται σε 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Αν ληφθεί υπόψη και το γεγονός πως στο νούμερο δεν περιλαμβάνεται η δαπάνη από χώρες όπως η Σουηδία, η Ελβετία, η Πορτογαλία και ένα μεγάλο κομμάτι της Ανατολικής Ευρώπης, η διαφορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι στην πραγματικότητα ακόμη μικρότερη.

 

Ολες οι αγορές στο ευρωπαϊκό δίκτυο του ΙΑΒ αναγνωρίζουν όμοιες τάσεις για το 2008 και ειδικότερα το online video advertising, το internet μέσω κινητού, το behavioral targeting και τα social media. Οι εξελίξεις αυτές σίγουρα θα ωθήσουν την ανάπτυξη της αγοράς σε όλη την ήπειρο και το IAB Europe θα παρακολουθεί στενά πώς εξελίσσονται και πώς επηρεάζουν τη διαφημιστική δαπάνη σε μεμονωμένες αγορές.

 

Τα τελικά πραγματικά νούμερα για την ευρωπαϊκή online διαφημιστική δαπάνη θα γνωστοποιηθούν στο φετινό Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Interact που διοργανώνει το IAB Europe στο Βερολίνο.

 

Με αφορμή την πραγματικά εντυπωσιακή αυτή πορεία, ο Αλέν Χερέ, πρόεδρος του IAB Europe, επισήμανε την εμπιστοσύνη που δείχνουν στο μέσο οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι.

 

Το IAB αποτελεί τον κυρίαρχο οργανισμό της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς σχετικά με τη διαδραστική διαφήμιση. Το ελληνικό παράρτημά του, το IAB Hellas, δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 2000 και στους κόλπους του συγκεντρώνει 54 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Interactive Marketing.

 

Source.png Πηγή: naftemporiki.gr