Το Adblock, η δημοφιλής επέκταση που μπλοκάρει τις διαφημίσεις στον Chrome, στον Safari και έχει περισσότερους από 40 εκατομμύρια χρήστες, πωλήθηκε σιωπηλά.

Την 1η Οκτωβρίου, η επέκταση εμφάνισε ένα μήνυμα popup που έλεγε πως επέτρεπε τις διαφημίσεις της EyeO ως “acceptable advertising” μέσα από το φίλτρο του – ένας τρόπος για τις διαφημιστικές εταιρείες να εξαγοράσουν την θέση τους στην whitelist του λογισμικού.

 

https://twitter.com/aahaworth/status/649702548358701056/photo/1

 

Στο τέλος του μηνύματος όμως διακρίνεται μία σημαντική αλλαγή: το Adblock πουλήθηκε. Το θέμα ωστόσο δεν είναι ότι πουλήθηκε, ούτε το ποσό που δαπανήθηκε για την εξαγορά, ούτε ο λόγος που πουλήθηκε. Το θέμα είναι ότι η εταιρεία αρνείται να αποκαλύψει σε ποιον ή σε ποια εταιρεία πουλήθηκε το Adblock. Για τους 40 εκατομμύρια χρήστες που ισχυρίζεται η εταιρεία ότι χρησιμοποιούν το Adblock, προκύπτει το ερώτημα: Μπορούν να εμπιστευτούν την επέκταση, από την στιγμή που ο ιδιοκτήτης της είναι ανώνυμος;

 

To The Next Web, επικοινώνησε με το προσωπικό του Adblock, και ρώτησε για το όνομα του νέου ιδιοκτήτη, ωστόσο η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει την παραμικρή πληροφορία για την συναλλαγή, λέγοντας πως εκείνος που εξαγόρασε την εταιρεία ζήτησε συγκεκριμένα να μην κατονομαστεί. Αυτό που έγινε γνωστό από την Adblock, είναι ότι ο δημιουργός του εργαλείου, Michael Gundlach δεν πρόκειται να έχει την παραμικρή σχέση με την εταιρεία. Ο προηγούμενος διευθυντής του Adblock, Gabriel Cubbage “τρέχει” την εταιρεία, υπό την καθοδήγηση του νέου ιδιοκτήτη.

 

Ο Gundlach ξεκίνησε να εργάζεται full time στην Adblock, όταν παραιτήθηκε από την θέση του το 2011, αφού υπήρχε μεγάλη βοήθεια με έσοδα από τις δωρεές των χρηστών (η εταιρεία ζητούσε πριν εγκατασταθεί η επέκταση κάποια δωρεά για να συνεχίσει την ανάπτυξη της).

 

gallery_286955_2505_40194.jpg

 

Αυτό που είναι ενδιαφέρον, είναι ότι έξι μήνες πριν τα σημερινά νέα, η Adblock άλλαξε την ονομασία της σε BetaFish Adblocker, ισχυριζόμενη ότι κάτι τέτοιο ήταν ένα πείραμα, και όχι κάτι περισσότερο. Η Betafish είναι η ονομασία της επενδυτικής εταιρείας του Gundlach στην οποία ανήκε η Adblock, την ίδια περίοδο περίπου που είχε κάνει αίτηση στις Αμερικάνικες αρχές για να κατοχυρώσει την λέξη “Adblock” ως εμπορικό σήμα. Το προσωπικό υποστήριξης εκείνη την περίοδο αρνήθηκε ότι η εταιρεία είχε εξαγοραστεί από κάποια άλλη. Μετά από λίγο καιρό, η ονομασία άλλαξε και πάλι σε Adblock χωρίς την παραμικρή εξήγηση.

 


gallery_286955_2505_20098.jpg

 


Η πώληση της εταιρείας έρχεται σε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονική περίοδο για τους εκδότες και τις διαφημιστικές, αφού έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν οι τόνοι σχετικά με την εξάπλωση του adblocking, ιδιαίτερα αφότου η Apple δίνει την δυνατότητα - για πρώτη φορά- στους χρήστες του iOS να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις στις συσκευές τους.

 

Για τους χρήστες του Adblock από την άλλη, η αβεβαιότητα σχετικά με την ιδιοκτησία της επέκτασης Adblock, αποτελεί μία λογική ανησυχία, ιδιαίτερα αν η νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει κάποια “κρυφή ατζέντα”.

 

Link.png Site: TheNextWeb