Το Adblock Plus, μια από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές content-filtering, θα αρχίσει πολύ σύντομα να πουλάει τις δικές της διαφημίσεις, αποτελώντας στην ουσία ένα νέο...διαφημιστικό δίκτυο.

Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο δημοφιλές plugin. Μια από τις λειτουργίες του, αυτή της whitelist, επιτρέπει σε ορισμένες «εκλεκτές» εταιρίες να περνούν τις διαφημίσεις τους (300 επιχειρήσεις σύμφωνα με το Ars Technica). Η εταιρία πλέον κάνει πιο κατανοητό αυτό που πριν λίγο καιρό ήταν ψιλά γράμματα. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η μητρική εταιρεία Eeyo έχει συνεργαστεί με μια διαφημιστική εταιρία προκειμένου να πουλάει διαφημίσεις μέσα από τη δικής της πλατφόρμα ‘Acceptable Ads Platform’. Σκοπός όπως φαίνεται του Adblock είναι να δημιουργήσει μια αγορά που θα υποστηριχτεί ακόμα κι από τη Google μέσω των δικών της διαφημίσεων.

 

Οι αποδεκτές από τη whitelist διαφημίσεις περνούν άμεσα τα φίλτρα του Adblock Plus αν πληρούν τις προϋποθέσεις της εταιρίας σχετικά με το μέγεθος, την τοποθέτηση κλπ. Το 80% του κέρδους από αυτές τις διαφημίσεις θα πηγαίνει στις διαφημιστικές και οι άλλες online υπηρεσίες θα μοιράζονται το υπόλοιπο ποσό, μαζί με το Adblock Plus που θα κρατά το 6%.

 

Το Adblock Plus χρησιμοποιεί την ίδια αιτιολόγηση που χρησιμοποίησαν οι διαφημιστές το 2011, όταν και ξεκίνησε το κίνημα Acceptable Ads initiative. Τότε στη whitelist μπήκαν οι μεγάλες εταιρίες όπως Google και Amazon πληρώνοντας αντίστοιχα ποσά. Σήμερα αρκετοί διαφημιστές εναντιώνονται στις εφαρμογές τύπου ad blocking καθώς θεωρούν ότι τους στερούν έσοδα από τις διαφημίσεις και μια τέτοια κίνηση είναι πολύ πιθανό να αναζωπυρώσει τη μεταξύ τους κόντρα.

 

Link.png Site: Gizmodo