Πρόκειται για το σπουδαιότερο έργο τεχνολογίας και πληροφορικής που έχει προκηρυχτεί ποτέ στη χώρα μας. Η κυβέρνηση, αν και αναθεώρησε αρκετά από τα επιμέρους σημεία του, εμφανίζεται αποφασισμένη να προκηρύξει το διαγωνισμό δημιουργίας πανελλαδικού δικτύου οπτικών ινών, προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ.

 

Το συγκεκριμένο έργο, από το οποίο θα ωφεληθούν περισσότερα από 2 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και 50 πόλεις της περιφέρειας, θα πραγματοποιηθεί μέσω της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

 

Υπολογίζεται ότι το κόστος, για την εγκατάσταση του δικτύου, θα ανέρχεται στις επιχειρήσεις στα 800 ευρώ και αντίστοιχα, στις ιδιωτικές κατοικίες (πολυκατοικίες) μεταξύ 200 ως 400 ευρώ.

 

Διεθνείς όμιλοι «μπαίνουν» στο παιχνίδι

 

Για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, αρχικό ενδιαφέρον επέδειξε η γαλλική Axia, η οποία διαθέτει παγκόσμια παρουσία στα δίκτυα οπτικών ινών (αναμένεται να «κατέβει» στο διαγωνισμό με τη Vinci).

 

Στο κατασκευαστικό κομμάτι, έντονο ενδιαφέρον διατηρεί η Ελλάκτωρ και η Intrakat, ενώ σε επίπεδο παροχής λύσεων Fiber to the Home (to the Building, κ.ά.) «συνωστίζονται» κολοσσοί, όπως οι Alcatel – Lucent, Cisco, Ericsson και Orange.

 

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι ο φάκελος του έργου, που θα υποβληθεί στην Ε.Ε. για έγκριση, να είναι έτοιμος σε δύο μήνες. Πάντως, παρά την προτεραιότητα που δίνει η Κομισιόν σε τέτοιου είδους έργα, η ελληνική κυβέρνηση δεν αναμένει να λάβει το «πράσινο φως» πριν από το Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο.

 

Αμέσως μετά αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου που θα προετοιμάσει τα τεύχη προκήρυξης.

 

Το έργο χωρίζεται σε τρία επιμέρους ΣΔΙΤ που καλύπτουν ολόκληρη την Ελλάδα. Η αρχική εκτίμηση του κόστους ανέρχεται σε 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1/3 αφορά κρατική επιδότηση, το 1/3 εκτιμάται ότι θα χρηματοδοτηθεί χαμηλότοκα από την ΕΤΕπ και το υπόλοιπο 1/3 θα αποτελέσει ιδιωτική συμμετοχή των αναδόχων που θα επιλεγούν.

 

Το εν λόγω έργο έχει προκαλέσει την αντίδραση του ΟΤΕ, ο οποίος διατηρεί σοβαρές ενστάσεις για τη χρησιμότητά του. Μάλιστα, το σχετικό κλιμάκιο του υπουργείου Μεταφορών που χειρίζεται το project έχει καλέσει αντιπροσωπεία του ΟΤΕ για «τετ α τετ» συνάντηση στο υπουργείο.

 

Ανεξαρτήτως των ενστάσεων που διατηρεί ο ΟΤΕ, το ΥΜΕ εμφανίζεται διατεθειμένο να προκηρύξει το έργο ως τα μέσα του 2010, έχοντας όμως αποφασίσει να προχωρήσει σε νέα οικονομοτεχνική μελέτη διαχωρισμού της χώρας.

 

Source.png Πηγή: capital.gr