Εντείνεται ο ανταγωνισμός στον χώρο των online δισκοπωλείων το 2008, καθώς νέοι παίχτες έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά διεκδικώντας με αξιώσεις, για πρώτη φορά, ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς στην οποία τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί το iTunes της Apple.

 

Υστερα από δύο χρόνια κατά τα οποία η Apple «μονοπωλούσε» το ενδιαφέρον και τις προτιμήσεις των χρηστών, σημαντικά ονόματα από τους χώρους της ψυχαγωγίας και της υψηλής τεχνολογίας παρουσίασαν νέες υπηρεσίες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2007.

 

Οι εν λόγω υπηρεσίες είναι ευθέως ανταγωνιστικές απέναντι στο iTunes, ενώ για πρώτη φορά έχουν στο πλευρό τους την υποστήριξη της δισκογραφικής βιομηχανίας, η οποία επιχειρεί ένα «άνοιγμα προς τους χρήστες με περισσότερες διευκολύνσεις και επιλογές στη χρήση των τραγουδιών που αγοράζουν online.

 

Οι πολυεθνικοί κολοσσοί της δισκογραφίας, έχοντας πλέον συνειδητοποιήσει πλήρως τα τεράστια οφέλη και τα περιθώρια κέρδους από την online αγορά μουσικής, πειραματίζονται με νέα μοντέλα διανομής και επιχειρούν να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στην κοστολόγηση της μουσικής που διαθέτουν στο Internet.

 

H σημαντικότερη «νέα είσοδος» στον χώρο της online μουσικής ήταν αυτή της Amazon, η οποία αποφάσισε στα τέλη του 2007 να εισέλθει στη συγκεκριμένη αγορά, εξαργυρώνοντας σε μεγάλο βαθμό τη μεγάλη αναγνωρισιμότητα του ονόματός της στους κόλπους των χρηστών του Internet.

 

Χωρίς DRM

 

H εταιρεία παρουσίασε μία υπηρεσία η οποία είναι φιλική προς τους χρήστες των δημοφιλών συσκευών αναπαραγωγής ψηφιακού περιεχομένου iPod της Apple. Παράλληλα, διαθέτει μουσική απαλλαγμένη από το λογισμικό προστασίας αναπαραγωγής DRM από τις ΕΜΙ, Universal και Warner, τις τρεις από τις τέσσερις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.

 

Οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες υποστήριξαν και το νέο εγχείρημα της Spiralfrog, η οποία έθεσε σε λειτουργία μία νέα υπηρεσία, η οποία επίσης «απορρίπτει» τους περιορισμούς του DRM, υπό την προϋπόθεση ότι οι χρήστες θα πρέπει να παρακολουθούν online εμβόλιμα διαφημιστικά μηνύματα.

 

Δύο νέες υπηρεσίες παρουσίασε φέτος και η Slacker. Η πρώτη αφορά μία δωρεάν υπηρεσία online ραδιοφώνου (με εμβόλιμα διαφημιστικά) και η δεύτερη υποστηρίζει τεχνολογία Wi-Fi για μεταφορά του ψηφιακού περιεχομένου σε φορητές συσκευές.

 

Νέες δυνατότητες στους χρήστες προσφέρουν και ήδη εδραιωμένοι παίχτες της αγοράς, όπως οι Snocap και Lala, διευκολύνοντας την online διακίνηση μουσικής μεταξύ των χρηστών και την πιο άμεση επικοινωνία των καλλιτεχνών με το κοινό, επωφελούμενες από την τεράστια επιτυχία των site κοινωνικής δικτύωσης κατά τη χρονιά που πέρασε. Ανοιγμα στις υπηρεσίες αυτού του είδους επιχειρεί και η Microsoft, προσθέτοντας δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης στο online κατάστημα Zune.

 

Οι χαμένοι της χρονιάς

 

Το 2008 θα σηματοδοτήσει, όμως, και τη διακοπή της λειτουργίας του Connect, της υπηρεσίας της Sony που απέτυχε να εδραιωθεί στην αγορά. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η δραστηριοποίηση της Nokia στον χώρο, μέσω μίας νέας στρατηγικής για την online πώληση μουσικής σε κινητά τηλέφωνα και το άνοιγμα νέων online δισκοπωλείων στην Ευρώπη.

 

Source.png Πηγή: e-go.gr