Σε πολυσινεμά μετατρέπονται οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Είτε μέσω δορυφόρου (Forthnet/NOVA, OTE/Ηellas Sat), είτε μέσω τηλεπικοινωνιακών δικτύων DSL (Vivodi, On Telecoms, ΗΟL, OTE/Conn x TV), οι σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου εμπλουτίζουν τη γκάμα των υπηρεσιών τους, προσφέροντας τηλεοπτικό περιεχόμενο.

 

«Είναι μία δύσκολη αγορά, ένα ακριβό σπορ, αλλά πρέπει ο ΟΤΕ να το έχει οπωσδήποτε», είχε δηλώσει παλαιότερα, για τη συνδρομητική τηλεόραση, ο διοικητής του ΟΤΕ Π. Βουρλούμης.

 

Απαιτώντας σημαντικές επενδύσεις, τόσο σε υποδομές, όσο και σε τηλεοπτικό περιεχόμενο, η συνδρομητική τηλεόραση αρχίζει -ολοένα και περισσότερο- να διεισδύει στα ελληνικά νοικοκυριά.

 

Χαμηλή διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά

 

Η διείσδυσή της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά είναι χαμηλή (περίπου 9%). Σύμφωνα με έρευνα της Public Issue, στην Ελλάδα υπήρχαν πέρυσι 330.000 πελάτες (νοικοκυριά) συνδρομητικής τηλεόρασης. Αντίστοιχα, το α΄ τρίμηνο του 2009 η Nova είχε ανακοινώσει 352.000 συνδρομητές. Αντίθετα με τη NOVA, η οποία προσφέρει συνδρομητική τηλεόραση μέσω δορυφόρου, πιο δύσκολα εντοπίζεται ο ακριβής αριθμός των συνδρομητών που προτιμούν τηλεόραση μέσω διαδικτύου (iptv).

 

Υπολογίζεται ότι On Telecoms και Vivodi διαθέτουν αθροιστικά 100.000 συνδρομητές, ενώ ο ΟΤΕ μέσω του Conn – X TV κοντά στις 5 -10.000.

 

Τηλεόραση προσφέρει και η HOL, η οποία προσφάτα εγκαινίασε την υπηρεσία HOL TV.

 

Ωστόσο, για να μπορέσει κάποιος να γίνει πελάτης συνδρομητικής τηλεόρασης, μέσω ευρυζωνικής πρόσβασης, απαιτείται σύνδεση τουλάχιστον 8 Mbps. Σε αναντιστοιχία με την τηλεόραση μέσω δορυφόρου, η οποία απαιτεί μονάχα το «δορυφορικό πιάτο» και τον εξοπλισμό.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνδρομητική τηλεόραση που ανακοίνωσε χθες ότι θα λανσάρει ο ΟΤΕ, μέσω του Hellas Sat, θα παρέχει high definition τηλεοπτικές υπηρεσίες, σε ανταγωνιστικές τιμές, τόσο στον τομέα της προμήθειας του βασικού εξοπλισμού, όσο και των μηνιαίων τελών.

 

Με την κίνηση αυτή, η οποία αναμένεται να εγκαινιαστεί το φθινόπωρο, o OTE εισέρχεται στο «μονοπώλιο» της Forthnet.

 

Έμφαση στο αθλητικό περιεχόμενο

 

Ο ΟΤΕ έχει εξασφαλίσει, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τη μετάδοση των αγώνων του ισπανικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Ακόμη, για την επόμενη τριετία, έχει εξασφαλίσει τη μετάδοση περίπου 1.000 αγώνων της Bundesliga και της Bundesliga 2, ενώ το περιεχόμενο του αθλητικού καναλιού του ΟΤΕ εμπλουτίζεται συνεχώς. Μάλιστα, το Σεπτέμβριο εικάζεται ότι θα διεκδικήσει και το πρωτάθλημα της Αγγλίας.

 

Από την άλλη πλευρά, η NOVA, πέρα από το γεγονός ότι παρέχει σήμερα καλύτερο περιεχόμενο από τον ΟΤΕ (ποδοσφαιρικοί αγώνες Super League και τους περισσοτέρους του Champions League), έχει τη δυνατότητα να το προσφέρει -ανά πάσα στιγμή- σε όλη την Ελλάδα.

 

Σύμφωνα με αναλυτές, μονάχα το αθλητικό περιεχόμενο είναι εκείνο που μπορεί να οδηγήσει σε ραγδαία διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης.

 

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι το 70% των συνδρομητών επιλέγουν πάροχο με γνώμονα το αθλητικό μπουκέτο.

 

Περισσότεροι συνδρομητές στη Γαλλία

 

Στην Ευρώπη εκτιμάται ότι, στο τέλος του 2008, υπήρχαν περίπου 12 εκατ. συνδρομητές, εκ των οποίων το 55% βρίσκεται στη Γαλλία.

 

Στην Ισπανία η Telefonica έχει περίπου 600 χιλ συνδρομητές.

 

H DT έχει περίπου 500 χιλ. συνδρομητές, αλλά από το καλοκαίρι έχει αρχίσει να αυξάνει τη βάση με πολύ γρήγορους ρυθμούς και αναμένεται σύντομα να φθάσει το 1 εκ.

 

Σε γενικές γραμμές, οι εθνικοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, στις χώρες που έχουν υψηλό Pay TV penetration, καταφέρνουν το 2ο ή 3Ο χρόνο από την εμπορική διάθεση του IPTV να το πουλήσουν στο 10 -15% της Broadband βάσης τους.

 

Σημαντικά υψηλότερο Penetration του IPTV, στην Broadband βάση της, έχει η Fastweb στην Ιταλία (>20%).

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υψηλής ανάπτυξης IPTV αποτελεί η Portugal Telecom, που πουλάει την υπηρεσία σε περισσότερους από 20 χιλ. συνδρομητές το μήνα, από το λανσάρισμα του 2008.

 

Source.png Πηγή: capital.gr