Μία επιστημονική ομάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ανέπτυξε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο τεστ κιτ για την ασθένεια COVID-19 που βασίζεται σε ένα low-tech τεστ κιτ και ένα smartphone, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μία ταχύτερη και αρκετά πιο προσιτή εναλλακτική λύση για τα μοριακά τεστ (PCR).

Η ομάδα (University of California, Santa Barbara) πίσω από το τεστ σάλιου διάρκειας 25 λεπτών υποστηρίζει ότι το τεστ κιτ παρέχει μία εξαιρετικά αξιόπιστη πλατφόρμα τεστ για τους χώρους εργασίας ή ακόμα και για οικιακή χρήση. Για τη λειτουργία του, απαιτεί το βασικό εργαστηριακό κιτ (που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα μικρό κουτί από χαρτόνι, μία μικρή θερμαινόμενη εστία και ένα LED) καθώς και ένα κινητό τηλέφωνο που διαθέτει εγκατεστημένη μία ειδικά ανεπτυγμένη εφαρμογή.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το τεστ κιτ μπορεί να παραχθεί με λιγότερες από £75. Το κόστος ωστόσο ενός τεστ, συμπεριλαμβανομένων των αντιδραστηρίων, φτάνει μόλις το 1/10 ενός τεστ PCR. Τα ευρήματα της ομάδας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Network Open.

Το τεστ χρησιμοποιεί μία διαδικασία που ονομάζεται «Loop-mediated Isothermal Amplification» ή LAMP (Lamp) που ενισχύει το ιικό RNA στο δείγμα του σάλιου προκειμένου να ανιχνεύσει συγκεκριμένα γονίδια-στόχους. Η εφαρμογή, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν αξιοποιεί την κάμερα ενός smartphone για να μετρήσει τις αλλαγές χρώματος που υποδεικνύουν μία συγκεκριμένη χημική αντίδραση, προχωρώντας σε διάγνωση μετά από25 λεπτά. Όταν το τεστ δοκιμάστηκε σε 50 ασθενείς με COVID-19 επέδειξε παρόμοια ευαισθησία με τα μοριακά τεστ (PCR). Αξιοσημείωτο είναι ότι η ίδια τεχνική εφαρμόστηκε με την ίδια επιτυχία και στη διάγνωση λοιμώξεων από γρίπη.

Παρόμοιες τεχνικές διάγνωσης μπορείτε να δείτε στα παρακάτω δύο βίντεο.