Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού δημοσιογράφοι από τις ιστοσελίδες Motherboard και PCMag αποκάλυψε ότι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το δημοφιλές πρόγραμμα antivirus Avast, πουλάει δεδομένα των χρηστών του σε μεγάλες εταιρείες όπως οι Google, Microsoft, Pepsi και Home Depot.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η εταιρεία συνέλεγε δεδομένα από το λογισμικό ανίχνευσης ιών Avast, τα οποία στη συνέχεια τα παρέδιδε στην θυγατρική της, Jumpshot, η οποία στη συνέχεια τα ταξινομούσε κατάλληλα και τα πωλούσε με αντάλλαγμα ορισμένες φορές εκατομμύρια δολάρια. Αν και το Avast κατά την εγκατάσταση του, γνωστοποιεί στους χρήστες τον διαμοιρασμό των δεδομένων τους, από την έρευνα των Motherboard και PCMag βγαίνει το συμπέρασμα ότι πολλοί χρήστες δεν είχαν την παραμικρή ιδέα ότι η εταιρεία Jumpshot πωλούσε τα δεδομένα τους.

Στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκαν αρκετά μεγάλα ονόματα από διάφορους κλάδους της βιομηχανίας. Δεν είναι γνωστό ποιοι ήταν, είναι ή πρόκειται να γίνουν πελάτες της εταιρείας, ωστόσο η λίστα των εταιρειών που φαίνεται να συνεργάστηκαν με την Jumpshot περιλαμβάνει και τα ονόματα των Expedia, Intuit, Sephora, L’Oréal, Keurig, Condé Nast κ.ά. Η Microsoft πάντως διευκρίνισε ότι δεν έχει επί του παρόντος κάποια συνεργασία με την Jumpshot. Το Yelp δήλωσε ότι συνεργάστηκε μόνο μία φορά με την Jumpshot ενώ η Google δεν απάντησε στο αίτημα των Motherboard και PCMag να σχολιάσει τα ευρήματα της έκθεσης.

Τα δεδομένα που πωλούνται, περιλαμβάνουν οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς, από αναζητήσεις με την μηχανή της Google, αναζητήσεις τοποθεσιών στους Χάρτες της Google, δραστηριότητα σε εταιρικές σελίδες στο LinkedIn, μέχρι τις επισκέψεις σε κανάλια στο YouTube  ή σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου. Υποτίθεται ότι τα δεδομένα αυτά δεν περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες, όπως ονόματα ή διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ωστόσο κάποιοι ειδικοί έχουν εκφράσεις ανησυχίες ότι είναι δυνατό να γίνει αποανωνυμοποίηση ορισμένων χρηστών.

Ένα προϊόν που πουλάει η Jumpshot ονομάζεται «All Clicks Feed» και παρακολουθεί τα κλικ των χρηστών στις ιστοσελίδες που επισκέπτονται με μεγάλη ακρίβεια. Το προϊόν διαφημίζεται ως εξής: «Κάθε αναζήτηση. Κάθε κλικ. Κάθε αγορά. Σε κάθε ιστοσελίδα». Τουλάχιστον ένας πελάτης, η διαφημιστική εταιρεία Omnicom Media Group, προχώρησε στην αγορά του προϊόντος. Σύμφωνα με τα Motherboard και PCMag, η Omnicom Media Group πλήρωσε στην Jumpshot το περασμένο έτος πάνω από $2 εκατομμύρια για να αποκτήσει πρόσβαση σε δεδομένα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε ότι η Avast συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών. Πριν από λίγους μήνες, ο οργανισμός Mozilla, απομάκρυνε τις επεκτάσεις Online Security και SafePrice της Avast από τον Firefox καθώς και όλα τα προϊόντα AVG της Avast αφού βρέθηκε ότι συλλέγουν πολλά περισσότερα δεδομένα από όσα είναι απαραίτητα. Η συλλογή και η πώληση των άκρως λεπτομερών πληροφοριών των χρηστών της, είναι αναμφισβήτητα απογοητευτικό και ανησυχητικό για μία εταιρεία όπως η Avast, που υποτίθεται ότι είχε πρωταρχικό στόχο την προστασία των χρηστών της.      

Engadget

  • Like 9
  • Sad 2