Οι αποστολές headsets εικονικής πραγματικότητας (VR) σε παγκόσμιο επίπεδο το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς (Q2) σημείωσαν πτώση 33,7% από έτος σε έτος, σύμφωνα με έκθεση της IDC (International Data Corporation).

Τα δεδομένα του Worldwide Quarterly Augmented και Virtual Reality Headset Tracker της IDC δεν φαίνεται να είναι ανησυχητικά, με την εταιρεία ερευνών να υποστηρίζει ότι πρόκειται για μία προσωρινή κατάσταση, αφού εκτιμάει πως η αγορά VR πρόκειται να γνωρίσει καλύτερες μέρες με την άφιξη συσκευών όπως των Oculus Go και Vive Pro, αλλά και άλλων συσκευών από διαφορετικές μάρκες, αφού υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη πιστότητα και ποιότητα.

Οι συσκευές του είδους χωρίς ενσωματωμένη οθόνη –όπως το Gear VR για παράδειγμα- τράβηξαν αναμφισβήτητα το ενδιαφέρον του κοινού και βοήθησαν στην αύξηση της δημοτικότητας της εικονικής πραγματικότητας τις πρώτες μέρες, καθώς ολόκληρη η αγορά υποστηρίχθηκε τεχνητά από μάρκες όπως οι Samsung, Alcatel και Google που προσέφεραν «screenless viewers» σε bundle με κινητά τους. Από τότε όμως η κατηγορία των "screenless viewers" έχει γνωρίζει σημαντική πτώση, και από 1 εκατομμύριο αποστολές headsets το δεύτερο τρίμηνο του 2017, φτάσαμε στις 409 χιλιάδες το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. H συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών είχε και τη μεγαλύτερη συμβολή στη συνολική μείωση των αποστολών στην αγορά των VR headsets.

Οι αποστολές των tethered VR headsets σημείωσαν πτώση 37,3% το 2ο τρίμηνο του έτος, κυρίως επειδή μεγάλοι εταιρείες του χώρου όπως οι Oculus και Sony δεν κατάφεραν να διατηρήσουν το «momentum» που καθορίστηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου που μείωσαν τις τιμές το δεύτερο τρίμηνο του 2017 με αποτέλεσμα οι αποστολές να μην ξεπεράσουν τα 102.000 και 93.000 τεμάχια αντίστοιχα για το 2ο τρίμηνο της χρονιάς. Οι αποστολές του ηγέτη της κατηγορίας, Vive (HTC) , έφτασαν τις 111.000 (εξαιρουμένου του αυτόνομου Vive Focus) χάρη στην αυξανόμενη δημοτικότητα της συνδρομητικής υπηρεσίας Viveport καθώς και του λανσαρίσματος του «Pro».

Τα αυτόνομα VR headsets παρουσίασαν ανάπτυξη 417,7% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κυρίως λόγω της παγκόσμιας διαθεσιμότητας του Oculus Go/ Xiaomi Mi VR. Οι αποστολές έφτασαν σε αριθμός τις 212.000.

TechPowerUp