dop Δημοσ. 16 Απριλίου 2006 Δημοσ. 16 Απριλίου 2006 Οι τεχνολογίες που υπόσχονται καλύτερες επιδόσεις για το μέλλον είναι: 1) VLIW (Very Large Instruction Word): μία εντολή κουβαλά πολλές υποεντολές που εκτελούνται παράλληλα, χωρίς όμως ο επεξεργαστής να ασχολείται με το πρόβλημα των εξαρτήσεων (δηλ. δεν τον απασχολεί αν οι εντολές χρησιμοποιούν τα ίδια δεδομένα κλπ κλπ., αυτό θα το κάνει ο compiler). Η EPIC στους Itanium είναι ένα τέτοιο δείγμα και ακόμα δεν έχουμε δει όλες τις δυνατότητές της. 2) FCPGA (Field-Programmable Gate Array): κύκλωμα που μπορεί να προγραμματίζεται. Θα δούμε σύντομα - σε μερικές embedded εφαρμογές ήδη έχει εμφανιστεί - επεξεργαστές με τέτοια κυκλώματα, που θα επιτρέπουν on-the-fly δημιουργία νέων λειτουργιών/εντολών για επιτάχυνση κάποιων διαδικασιών. 3) Code morphing - JIT (just in time) compilation ή όπως αλλιώς το πει κανείς (κάνουν περίπου την ίδια δουλειά): συνήθως αυτά πάνε πακέτο με αρχιτεκτονικές VLIW. Το πρώτο το είχε ο Crusoe της Transmeta (που βάση ενός μικρού firmware το έπαιζε PowerPC/x86 κλπ κλπ) , το δεύτερο το χρησιμοποιούν για να τρέξουν τα bytecodes της Java και τα binaries του .NET. Δεν είναι και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους - κάνουν το ίδιο πράμα, μεταγλώττιση εντολών από έναν τύπο σε άλλον. Εδώ κολλάει και όσα λέει ο Typhoon: θα έχεις έναν επεξεργαστή που θα αλλάζει πρόσωπα ανάλογα με το τι θες να κάνεις - και χρησιμοποιείται άνετα με το FPGA. 4) Clockless CPUs: μέχρι σήμερα κάνουμε τα πάντα για να αυξήσουμε την συχνότητα. Κάποιοι προσπαθούν να πετάξουν το ρολόι - και ήδη εμφανίστηκε το 1ο ARM core χωρίς ρολόι από θυγατρική της Philips. Παρόλα αυτά ότι και να γίνει, τα hot ερευνητικά θέματα - που όσο έχουμε πυρίτιο θα υπάρχουν - είναι: α) optimal placement, τόσο για την μείωση του χρόνου του critical path όσο και της εκπεμπόμενης ενέργειας ανά mm^3, β) optimal sizing, γ) μείωση του clock skew, δ) δημιουργία επεξεργαστών με επέμβαση του μηχανικού στο critical path μόνον - όσο περισσότερο είναι hand-made το κύκλωμα τόσο περισσότερο κοστίζει.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.