Προς το περιεχόμενο

Αξιες ..


paschalia

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επισκέπτης

Επειδή η συζήτηση άρχισε να στρέφεται προς τον ευρύτερο κοινωνιολογικό τομέα, λέω να γίνω πιο συγκεκριμένος:

 

Είναι υποκρισία να μιλάμε για την αξία εννοιών όπως η "φιλία", αφού το 100% των Ελλήνων θα κοιτάζει πως θα πάρει καλύτερο αυτοκίνητο για να μπει στο μάτι των "φίλων" του, πως θα έχει πιο ωραίο κινητό, πως θα έχει πιο ωραία γκόμενα κλπ.

 

Είναι υποκρισία να μιλάμε για έννοιες όπως η "δικαιοσύνη", γιατί το 100% των Ελλήνων είναι έτοιμοι να συμμετέχουν σε συλλαλητήρια ειρήνης, με την μοναδική προϋπόθεση ο αδικημένος να είναι όσο δυνατόν πιο μακρυά. Για παράδειγμα οι μετανάστες στην Γαλλία που καίνε αυτοκίνητα Γάλλων, ενώ σε μία αντίστοιχη περίπτωση εξεγέρσεως αλλοδαπών στην Ελλάδα, δεν θα δίσταζαν να τους κάψουν ζωντανούς. Πράγμα που δεν έκαναν οι Γάλλοι.

 

Είναι υποκρισία να μιλάμε για έννοιες όπως η "παιδεία", αφού το 100% των Ελλήνων δεν έχουν τέτοιο πράγμα ούτε κατά διάνοια. Δεν είναι θέμα πτυχίων.

 

 

 

Θα μπορούσα να αναφέρω άπειρα παραδείγματα, στα οποία φυσικά οι αρνητικές "αξίες" υπερέχουν κατά πολύ των θετικών.

 

Θα μπορούσα να γίνω επίσης φοβερός υποκριτής αναλύοντας την αξία της "φιλίας", εκθιάζοντάς την, πάντα σε θεωρητικό όμως επίπεδο όπως θα έκανε ο καθένας. Αλλά τι; Τους εαυτούς μας θα κοροϊδεύουμε; Γι' αυτό σου λέω: έχουμε μάτια και βλέπουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Αιγεας η καθε εννοια ξεκιναει πρωτα απο εμας τους ιδιους .

 

Εσυ απορριπτεις την αξια ''φιλια'' ή την αξια ''δικαιοσυνη'' κ θεωρεις οτι ετσι γινεται σε ολους .

 

Αν ομως εχεις εστω κ ενα φιλο που εμπιστευεσαι , τοτε δεν την απορριπτεις κ υποτιμας κ εσενα κ την αξια κ τους αλλους με το να την χαρακτηριζεις υποκριτικη .

Αν εχεις κανει εστω κ μια πραξη που θα χαρακτηριστει ''σωστη κ δικαιη'' τοτε δεν την απορριπτεις κ υποτιμας κ προσβαλλεις κ την παρτη σου κ την αξια κ τους υπολοιπους .

 

Εν ολιγοις , αν εσυ εισαι καιροσκοποις κ ρουφιανος , κλεφτης, υποκριτης κ απατεωνας τοτε παω πασο σε οτι εγραψες .. , εισαι ομως ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Θα σου απαντήσω Πασχαλιά με μία περίληψη της ανάλυσης επί του θέματος του Φ.Μ.Ντοστογιέφσκυ στο "Υπόγειο".

 

Αφού κανένας δεν θέλει το κακό αυτού του κόσμου, διότι έτσι ζημιώνεται και ο εαυτός του, τότε γιατί η ανθρωπότητα δεν συνεργάζεται για το "κοινό καλό" και όχι ο καθένας ατομικά για το "προσωπικό συμφέρον";

Εάν όλες οι πράξεις κάθε ανθρώπου -αν και διαφορετικές από άνθρωπο σε άνθρωπο- έμοιαζαν με μία εξίσωση που θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα (το κοινό καλό), τότε η ανθρωπότητα θα έμοιαζε περισσότερο με μυρμηγκοφωλιά. Αυτός ο κόσμος μπορεί να ήταν ιδανικός, αλλά θα ήταν υπερβολικά βαρετός.

 

 

Kανένας μα κανένας δεν μπορεί να αποφύγει στην ζωή του να γίνει κακός, ψεύτης ή καιροσκόπος. Αυτό δεν είναι κακό.

Κακό είναι να μην αναγνωρίζει το λάθος του στην μετέπειτα περίοδο. Να πει "ναι είπα ψέματα" χωρίς να προσπαθήσει να βρει λόγους για να δικαιολογήσει την πράξη του, αλλά αναγνωρίζοντας ευθέως το σφάλμα του χωρίς ελαφρυντικά. Αυτό ακριβώς θα πει "ανώτερος άνθρωπος", διότι ακόμα και ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου κοιτάζει το "προσωπικό του συμφέρον" κατ' εντολήν της μητέρας φύσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

[...]

Να πει "ναι είπα ψέματα" χωρίς να προσπαθήσει να βρει λόγους για να δικαιολογήσει την πράξη του' date=' αλλά αναγνωρίζοντας ευθέως το σφάλμα του χωρίς ελαφρυντικά. Αυτό ακριβώς θα πει "ανώτερος άνθρωπος", διότι ακόμα και ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου κοιτάζει το "προσωπικό του συμφέρον" κατ' εντολήν της μητέρας φύσης.[/quote']

Για μένα αυτός δεν είναι «ανώτερος άνθρωπος». Είναι ψεύτης.

Θα ανέβει ένα σκαλί στην εκτίμησή μου όμως αν μου πει τον λόγο που το έκανε και κατά την δκή μου κρίση ο λόγος είναι άξιος για να πει ψέματα.

Το κίνητρο μιας πράξης είναι που την καθορίζει.

 

Άλλοι κλεβουν γιατί είναι άπληστοι και άλλοι για να ζήσουν το παιδί τους.

Ε, όπως και να το κάνουμε δεν είναι το ίδιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αιγεας αν κ απαντας εμμεσως κ στην μιση ερωτηση .. με καλυψες στην ερωτηση μου .

 

Δεν συμφωνω βεβαια γιατι για μενα αυτες οι αξιες ειναι θεμελιωδη στοιχεια του χαρακτηρα μου κ ενεργω με βαση αυτες .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Δηλαδή Χριστίνα πιστεύεις ότι στα μάτια του Θεού διαφέρει πχ να σκοτώσεις για να κλέψεις από το να σκοτώσεις για να προστατέψεις την πατρίδα σου ε;

 

Εγώ άλλα θυμάμαι ότι είπε κάποιος που μαρτύρησε.

 

Η δολοφονία είναι δολοφονία και η κλεψιά είναι κλεψιά. Δεν υπάρχουν επίπεδα, ούτε ελαφρυντικά. Αυτά είναι για τα δικαστήρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Είναι υποκρισία να μιλάμε για έννοιες όπως η "δικαιοσύνη"' date=' γιατί το 100% των Ελλήνων είναι έτοιμοι να συμμετέχουν σε συλλαλητήρια ειρήνης, με την μοναδική προϋπόθεση ο αδικημένος να είναι όσο δυνατόν πιο μακρυά. Για παράδειγμα οι μετανάστες στην Γαλλία που καίνε αυτοκίνητα Γάλλων, ενώ σε μία αντίστοιχη περίπτωση εξεγέρσεως αλλοδαπών στην Ελλάδα, δεν θα δίσταζαν να τους κάψουν ζωντανούς. Πράγμα που δεν έκαναν οι Γάλλοι.

 

[/quote']

 

Η διαφορα ειναι οτι στη Γαλλια οι μεταναστες δουλεθουν νομιμα με ολα τα απαραιτητα εγγραφα και ελεγχομενα χωρις να προκαλουν τεραστιες εξαρσεις στην εγκληματικοτητα οπως εγινε τα τελευταια χρονια στην Ελλαδα με τους αλλοδαπους!Σε καμια περιπτωση βεβαια δεν υποστηριζω οτι θα πρεπει να παρατηρουνται φαινομενα βιαιοτητας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Φίλε dimerr, ειδικά για την περίπτωση της Γαλλίας -σε άλλες χώρες δεν ξέρω- τυχαίνει να είμαι γνώστης της κατάστασης. Σε πληροφορώ ότι και υπάρχουν λαθρομετανάστες, αλλά και η εγκληματικότητα είναι στα ύψη, ειδικά στις περιοχές γύρω από τα γκέτο. Άρα το επιχείρημά σου είναι αβάσιμο. Είδες που εμείς οι Έλληνες θέλουμε να τα παρουσιάζουμε όλα όπως μας συμφέρουν; Γιατί νομίζεις ότι δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν το ίδιο για παράδειγμα και οι αμερικανοί πολίτες; Είναι αυτό που λέμε για "προσωπικό συμφέρον".

 

Κατά την Χριστίνα ισχύει το "αμάρτησα για να θρέψω τα παιδιά μου", όμως αυτά είπαμε είναι για τα δικαστήρια. Ο άνθρωπος προσαρμόζει τα πράγματα όπως τον συμφέρουν. Δεν έχει σημασία αν λες ψέματα για να σωθείς ή αν λες ψέματα για να εξαπατήσεις. Είσαι και στις δύο περιπτώσεις ψεύτης. Το θέμα είναι όμως να το παραδεχθείς χωρίς να ψάχνεις για άλλοθι. Αυτό είναι υπεράνω της ανθρώπινης φύσεως, γι' αυτό και μίλησα για "ανώτερο άνθρωπο".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί νομίζεις ότι δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν το ίδιο για παράδειγμα και οι αμερικανοί πολίτες; Είναι αυτό που λέμε για "προσωπικό συμφέρον".

 

 

Αστοχο. Οι αμερικανοι τουλαχιστον, εχουν καταστρεψει το μισο κοσμο για το "συμφερον του λαου".

Συμφωνα με τα λεγομενα σου, εμεις τρωμε ο ενας τον αλλον. Δεν ειναι το ιδιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Καθόλου άστοχο φίλε nmtray2.

Oι Έλληνες έδωσαν τα φώτα του πολιτσιμού και της δημοκρατίας στον δυτικό πολιτισμό, μόνο που παραλείπουμε να αναφέρουμε ότι μαζί έδωσαν και τον ιμπεριαλισμό, το νόμο των όπλων και τον νόμο του ισχυρού, μόνο που τώρα οι ίδιοι είναι στην θέση του αδύνατου και τα παρουσιάζουν όπως το "προσωπικό συμφέρον" προστάζει.

Και τώρα που δεν έχουμε εμείς αυτοκρατορίες, έχουν οι άλλοι. Παραδείγματα δεν θα σου αναφέρω γιατί είναι άπειρα, ένα οποιοδήποτε βιβλίο ιστορίας θα σε κατατοπίσει απόλυτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...