Προς το περιεχόμενο

Μητσοτακης:ΟΧΙ ΠΙΑ ΔΩΡΕΑΝ τριτοβαθμια παιδεια


antreaslam

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Δεν θα μπώ σε αντιπαράθεση το ποιος είναι καλύτερος ή όχι... Απλά μόνο και μόνο έτσι όπως το λές φαίνεται η αντικειμενικότητα σου... Οι Έλληνες είναι καλύτεροι από τους Γερμανούς.. Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω κρίνοντας μόνο και μόνο αυτά που έχουν κάνει οι Γερμανοι και αυτά που έχουν κάνει οι Έλληνες... Πρόσφατο λίγο άσχετο παράδειγμα... ακόμα και για να στήσουν τα μικρόφωνα στη Eurovision μας τους φωνάξαμε....

 

Άμα είναι λοιπόν φέρε τον παπαγαλία και χαβαλέ Έλληνα φοιτητή να δούμε αν θα αντέξει..στα πανεύκολα μαθήματα μας... Και θες να παραδεχτώ ότι είναι πιο εύκολα??

 

Φυσικά και δεν τρέχει τίποτα...αυτό μας έλειπε... σαν παράδειγμα το έφερα..

 

 

πραγματικα πιστευεις οτι δε μπορουσαμε να βαλουμε εδω τα μικροφανα και φωναξαμε και γω δεν ξερω ποιους.????

και αυτα περι των σχολων στα λεω εκ πειρας γιατι εχω δει τι κάνουν πανω. Σαυτο που υπερέχουν στη γερμανια ειναι σε εξοπλισμο αλλα σε εφοδια (στη μαθηση) με ΤΙΠΟΤΑ. ειναι παρα πολυ ειδηκευμενη σε συγκεκριμενα πραματα και δεν μπορεις να ανταπεξελθεις... ενω στην ελλαδα η παιδεια ειναι πιο γενικη και ο ελληνας "επιστημονας" μπορει να κανει περισσοτερα απ τον φεριπειν γερμανο...

  • Απαντ. 150
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Δύο πραγματάκια, steven... Εσείς στη Γερμανία, είστε σε ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί με Γερμανούς καθηγητές σε ένα Γερμανικό κράτος. Από τη στιγμή που ΔΕΝ είστε στο Ελληνικό κράτος με Έλληνες καθηγητές, οποιαδήποτε σύγκριση είναι περιττή. Ο καθένας ζει και προσαρμόζεται στο σύστημα στο οποίο καλείται να λειτουργήσει.

Κι εσύ δε μπορείς να ξέρεις, εφ'όσον δεν έχεις πατήσει ούτε μια φορά, τι γίνεται στα Ελληνικά πανεπιστήμια.

ΔΕ μπορείς να μου πεις πως για όλα τα δεινά του Ελληνικού συστήματος φταίει ο "αιώνιος" φοιτητής. ΟΥΤΕ πως οι φοιτητές δε μαθαίνουν ή βγαίνουν κακοί επιστήμονες. Αυτά φαίνονται από το πως αντιμετωπίζονται στον εργασιακό χώρο, σε σύγκριση με εσάς.

Επιπλέον, έχεις μπερδέψει τις έννοιες του "αιώνιου" φοιτητή με αυτού που δεν πατάει ποτέ, όπως εσύ. Εσένα σε τι σε πληρώνει το κράτος, ως φοιτητή του ΠαΠει; Σου έρχεται επιταγή κάθε μήνα; Ακόμα και τα βιβλία που δεν παίρνεις, θα τα πάρει κάποιος άλλος. Να είσαι σίγουρος πως δε θα στα κρατήσουν.

Για την ανεργία δε φταίει το ότι "όσοι μπαίνουν, μπορούν κάποτε να βγουν". Φταίει το ότι δεν υπάρχει προγραμματισμός και ότι οι σχολές έχουν απίστευτο αριθμό εισακτέων. Δεν είδα να μειώνει καμμία σχολή τον αριθμό των εισακτέων λόγω υπερβολικού αριθμού πτυχιούχων.

Στο κάτω κάτω, μπορεί κάποιος που παίρνει πτυχίο μετά απο 10 χρόνια σπουδών, για οποιουσδήποτε λόγους (ακόμα και από επιλογή), να είναι πολύ καλύτερος επιστήμονας από κάποιον που πήρε πτυχίο στα 5 χρόνια.

Τέλος, ακόμα κι εσύ ήξερες σε τι σύστημα μπαίνεις. Για φαντάσου να έκανες τον όποιο προγραμματισμό σου και ξαφνικά να σου έλεγαν "άλλαξε το σύστημα, δεν είσαι πλέον φοιτητής"!

Δημοσ.
πραγματικα πιστευεις οτι δε μπορουσαμε να βαλουμε εδω τα μικροφανα και φωναξαμε και γω δεν ξερω ποιους.????

Δεν ξέρω τι πιστεύω ξέρω τι βλέπω... (έτσι κι αλλιώς είπα ότι είναι χαζό παράδειγμα..απλά το είπα επειδή ήταν πρόσφατο..)

 

και αυτα περι των σχολων στα λεω εκ πειρας γιατι εχω δει τι κάνουν πανω. Σαυτο που υπερέχουν στη γερμανια ειναι σε εξοπλισμο αλλα σε εφοδια (στη μαθηση) με ΤΙΠΟΤΑ.

Όταν το πολυτεχνείο του Μονάχου έχει 6 ή 7 (δεν θυμάμαι) νομπελίστες ως τώρα και περσυ το νόμπελ φυσικής το πήρε το πανεπιστήμιο του Μοναχου, νομίζω κάτι λέει για την μάθηση όταν όλοι αοί οι άνθρωποι έκαναν και παραδόσεις ταυτόχρονα...

ειναι παρα πολυ ειδηκευμενη σε συγκεκριμενα πραματα και δεν μπορεις να ανταπεξελθεις... ενω στην ελλαδα η παιδεια ειναι πιο γενικη και ο ελληνας "επιστημονας" μπορει να κανει περισσοτερα απ τον φεριπειν γερμανο...

Αυτό ισύει πραγματικά... όμως στη σημερινή κοινωνία αυτό που έχει ζήτησει είναι η απόλυτη εξειδίκευση... Να είσαι τέλειος σε 1 πράγμα και να συνεργαστείς με κάποιον άλλο που είναι τέλειος σε ένα άλλο και μαυί να φτιάξετε το έργο... Οι εποχές του πανεπιστήμονα έχουν τελειώσει εδώ και πάααααρα πολλά χρόνια.. όσο κακό και αν είναι αυτό για τον ίδιο τον ανθρωπο και το μυαλό του...

 

πράγματι έχουμε ξεφύγει...να το λήξουμε? :D

Δημοσ.
Βασικα επειδη δουλευω σε πολυ μεγαλη εταιρεια τηλεπικοινωνιων και τηλεφωνικων κεντρων και επειδη εκτος απο το ΕΜΠ εχω ΚΑΙ Μαστερ και μαλιστα πανω σε παραπλησιο τομεα(δηλαδη οχι κανα Μαρκετινγκ) απο ενα αρκετα καλο Αγγλικο Πανεπιστημιο,επετρεψε μου να διαφωνησω.ΔΕΝ το εχω πληρωθει το Μαστερ,μην σου πω οτι παιδια χωρις Μαστερ με 1-1.5 χρονο προυπηρεσια περνουν 150Ε παραπανω.Ξεκινησα απο την κατωτατη κλιμακα και πραγματικα το Μαστερ(και οχι μονο εδω αλλα και σε αλλες δουλειες που πηγα για συνεντευξη,οι περισσοτερες σε πολυ γνωστες εταιρειες) δεν μου χρησιμευσε σε ΤΙΠΟΤΑ στο οικονομικο κομματι(ως γνωσεις και ως στοιχειο του βιογραφικου ναι,αλλα κανεις δεν μου προσφερε περισσοτερα λεφτα επειδη ειχα ΚΑΙ Μαστερ εκτος του τιτλου του Μετσοβιου)

 

kaizersoze, ακριβως αυτο λεω κ εγω! πηρες τιτλο απο το εμπ, αλλα πηρες μαστερ απο το εξωτερικο! αν ειχες μαστερ απο το εμπ (κ εγω απο το οικονομικο αντιστοιχα),τοτε θα ηταν υποχρεωμενη η εταιρεια να αποδεχθει να πληρωσει το μαστερ συμφωνα με την νομοθεσια!

(και οπως ο ιδιος λες, σου χρησιμευσε κ παλι να παρεις συγκριτικο πλεονεκτημα εναντι αλλων φοιτητων που εβγαιναν στον εργασιακο χωρο,ενω θα μπορουσες να το κατεχεις ηδη,συμφωνα με τη συνθηκη της Μπολονια-κ της λισαβονα- που κ η ελλαδα εχει υπγραψει, με αμφιβολιες ΜΟΝΟ πανω στο θεμα των ιδιωτικων πανεπιστημιων -τοτε,γιατι τωρα ειδαμε την αποψη τους...)...

Δημοσ.

@spock

 

Πραγματικά δεν μπορώ να έχω απόλυτα ανικειμενική απόψη μιας και δεν έχω πατήσει ποτέ... Απλά όλα αυτά που λεω τα ξέρω από επικοινωνία με τους παλιούς συμμαθητές μου και δεν νομίζω να απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα...

 

 

Από τη μια υπάρχει η λύση να μειωθούν δραματικά οι εισακτέοι.. (και που θα πάει η βάση ρε παιδιά..στο 19.8???

 

ή

 

η καλύτερη λύση για μένα να μπαίνουν ακόμα περισσότεροι και μόλις μπουν μαχαίρι... όποιος αξίζει μένει....

 

Τέλος' date=' ακόμα κι εσύ ήξερες σε τι σύστημα μπαίνεις. Για φαντάσου να έκανες τον όποιο προγραμματισμό σου και ξαφνικά να σου έλεγαν "άλλαξε το σύστημα, δεν είσαι πλέον φοιτητής"![/quote']

 

Φαντάζομαι μιλάς για τον εαυτό σου... Σίγουρα για τους υπάρχοντες φοιτητές θα υπάρξει μια ειδική ρύθμιση... Πέρα από το γεγονός ότι και μιας και είμαστε στην Ελλάδα σίγουρα θα υπάρχει κάποιο παραθυράκι για περαιτέρω αύξηση της διάρκειας σπουδών...

Δημοσ.

Ωπα,κατσε αντρεα.Αποδω,αποκει,μαστερ εχεις ειτε αναγνωριστει η 5ετης του ΕΜΠ ειτε απο Αγγλια.Οποτε θεωρητικα,μιας και δουλευω σε πολυεθνικη θαπρεπε να πληρωνομαι παραπανω απο τον αποφοιτο Αγγλικου Πανεπιστημιου χωρις Μαστερ.Ελα μου ομως που....

 

Εγω αυτο που λεω ειναι οτι το Μαστερ στην τελικη,περαν λιγων εξαιρεσεων,τουλαχιστον στην Ελλαδα δεν πληρωνει.Να σου δωσουν μια κυριλατη θεση ναι.Να παρεις την δουλεια πιο ευκολα ναι.Αλλα να πας σε μια δουλεια που τους κανει ο ΕΜΠ+Μαστερ αλλα και ο αποφοιτος Γερμανικου Πολυτεχνειου χωρις Μαστερ και να παρεις παραπανω...μακαρι αλλα εγω δεν τοχω δει ΠΟΛΥ να παιζει

Δημοσ.

τελος παντων καιζερ,το θεμα δεν ειναι αν πληρωνεται η οχι...το θεμα ειναι το δικαιουνται οι ελληνες φοιτητες,αλλα δεν το παιρνουν!!!!!!!!

θα συμφωνησω με τον steven...ολοι μεσα...κ μαχαιρι μεσα! αλλα μονο αν πρωτα ισχυσουν οι προυποθεσεις που εθεσα (ή καποιες παρομοιες τελος παντων)!

Δημοσ.

Καλύτερα να μην μπαίνουν τόσοι. παρά να τους κόβουν μετά. ο καθένας μπορεί να έχει μια αναποδιά στη ζωή του. καλύτερα να μπείς κάπου και να ξέρεις ότι όταν ζοριστείς θα βγείς

Δημοσ.
KaizerSoze' date='το γνωριζω αυτο που λες...ομως,υπαρχει μια μεγαλη διαφορα! οτι στον εργασιακο χωρο, ΔΕ σου πληρωνουν μαστερ,αλλα μπατσελορ!

αρα,μπορει πανεπιστημιακα να σου αναγνωριζεται κατι περιπου σαν μαστερ,αλλα εργασιακα,δεν το πληρωνεσαι!

και οταν εγω,ως οικονομολογος,εχω σπουδασει 4 χρονια,κ παιρνω μπατσελορ,(παροτι συμφωνα με τους διεθνεις κανονες εκπαιδευσης,γενικη παιδεια-μπατσελορ,δινεται στα 2 πρωτα χρονια, και εξειδικευση-μαστερ, στο 1 ή 2 επομενα χρονια,οπως ΑΚΡΙΒΩΣ δηλαδη ειναι σε ολα τα οικονομικα πανεπιστημια,και στο δικο μου επισης), εν αντιθεσει με οσους εχουν σπουδασει ευρωπη,ΙΔΙΑ χρονια, παρομοια υλη,με παρομοιους οδηγους σπουδων,αλλα εχουν μαστερ,συντελειται αδικια απεναντι σε εμενα!!![/quote']

 

Το πτυχίο είτε το ονομάσουμε μάστερ, μπάτσελορ, διδακτορικό κλπ... είναι το ίδιο πτυχίο του ελληνικού πανεπιστημίου-πολυτεχνείου, 4ετες-5ετες.

 

Αν θέλουμε να λέμε ότι το πτυχίο του Πολυτεχνείου είναι μάστερ και ανώτερο, τους εαυτούς μας κοροϊδευουμε γιατί όπως και να το ονομάσουμε είναι το πτυχίο.

 

Τα περί μαστερ χρειάζονται οι δημόσιοι υπάλληλοι για να πέρνουν παραπάνω μισθό (10%) νομίζω.

 

Στη αγορα εργασίας δεν έχει κανένα νοήμα........

 

(ME MASTER, YOU SLAVE)

Δημοσ.

Απορώ γιατί ξεκινάνε τις συζητήσεις για την παιδεία λίγο πριν την εξεταστική περίοδο. Είμαι στα τελειώματα και έτσι όπως πάει η δουλειά θα χάσουμε τις εξετάσεις. Αυτό είναι εξοργιστικό, λες και το κάνουν επίτηδες. Ας ανοίξουν το θέμα μετά την εξεταστική ρε παιδιά, έλεος δηλαδή.

Δημοσ.

Μιας και φέτος ήρθα αγγλία για να κάνω MSc θα σας πω μερικές ιδέες που έχουν εφαρμόσει εδώ και δουλεύουν καλά.

 

1)Στο master μου δεν δίνουν βιβλία

2)Υπάρχει ηλεκτρονική βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν πολλά βιβλία σε μορφή e-book και ο ενδιαφερόμενος τα ανοίγει και τα διαβάζει. Κόστος 0.

3)Το πανεπιστήμιο σου παρέχει ένα μικρό ποσό σε περίπτωση που θέλεις να εκτυπώσεις κάποια πράγματα γιατί καλώς ή κακώς το χαρτί δεν συγκρίνεται με το e-book.

4)Εχουνε plagiarism detection system και περνάνε όλες τις εργασίες από έλεγχο. Σε περίπτωση plagiarism την πρώτη φορά σου δίνεται η δυνατότητα να ξαναπαραδώσεις την εργασία με άριστα το 60 στα 100!!! Την δεύτερη φορά μηδενίζεσαι,την τρίτη πας σπίτι σου.

 

Είμαι υπέρ της αξιολόγησης των ιδρυμάτων αλλά όχι της ιδιωτικοποίησης τους γιατί στην Ελλάδα θα χάσουμε τον έλεγχο της παιδείας. Προτείνω να ξεκινήσουμε με ένα συμβολικο ποσό εισόδου στην σχολή στα 1000ευρώ κατά άτομο (με εξεραίσεις αυτούς που πραγματικά δεν έχουν να τα δώσουν). Τα λεφτά που θα μαζεύονται κάθε χρόνο να δίνονται για εξοπλισμό και έρευνες στους φοιτητές. 1000ευρώ για μία 4ετία δεν είναι πολλά και θα αναβαθμιστούν οι σχολές.

Δημοσ.
Προτείνω να ξεκινήσουμε με ένα συμβολικο ποσό εισόδου στην σχολή στα 1000ευρώ κατά άτομο (με εξεραίσεις αυτούς που πραγματικά δεν έχουν να τα δώσουν). Τα λεφτά που θα μαζεύονται κάθε χρόνο να δίνονται για εξοπλισμό και έρευνες στους φοιτητές. 1000ευρώ για μία 4ετία δεν είναι πολλά και θα αναβαθμιστούν οι σχολές.

 

Δηλαδή η δωρεάν παιδεία παύει να υπαρχει σαν ένοια? και πόσο συμβολικα μπορεις εσυ ή οι γονεις σου να δώσουν 1000 Ε όταν πρέπει να σου βρουν σπιτι σε άλλη πολλη, + μετακομισεισ + εξοδα κλπ κλπ?

 

Επίσης Επειδή όλοι ξέρουμε τι γίνεται με αυτούς που "πραγματικά" δεν έχουν να δώσουν αυτο το πράγμα δεν φτάνει. Ξέρω κοπέλα που έπαιρνε, επίδομα στέγασης, σίτησης, 1000Ε απο την εφορια και ο πατέρας της κυκλοφορούσε με μερσεντές και είχε 2οροφο με πισινα...

Δημοσ.

Επίσης Επειδή όλοι ξέρουμε τι γίνεται με αυτούς που "πραγματικά" δεν έχουν να δώσουν αυτο το πράγμα δεν φτάνει. Ξέρω κοπέλα που έπαιρνε' date=' επίδομα στέγασης, σίτησης, 1000Ε απο την εφορια και ο πατέρας της κυκλοφορούσε με μερσεντές και είχε 2οροφο με πισινα...[/quote']

 

αυτό το θέμα που συζητας δεν έχει να κάνει με την παιδεία.Έχει να κάνει με την πουστιά που κουβαλάνε πολλοί Έλληνες για να το παίξουν έξυπνοι.Εσύ που ήξερες την κοπελιά έπρεπε να την καταγγείλεις, αλλά δεν το έκανες για αυτό μην κλαψουρίζεις.

 

Το οτί εσύ θες να σπουδάσεις σε άλλη πόλη μην το ρίχνεις στην πολιτεία. Άμα ήσουν μάγκας να ξεσκιζόσουν να περάσεις στο μέρος που μένεις όπως έχουν κάνει τόσοι και τόσοι για να αποφύγουν αυτό το μεγάλο έξοδο και τα κατάφεραν.

Δημοσ.

Ας πω κι εγώ τη γνώμη μου σαν αιώνιος φοιτητής.

 

ΠΡΟΦΑΝΩΣ κάθε περίπτωση φοιτητή είναι σίγουρα ξεχωριστή. Ασφαλώς το οτι δουλεύω χρόνια για να ζήσω δεν μετράει σε κάποιους σε ένα υπουργείο(και όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί άλλοι συνάδελφοι δεινόσαυροι). Επίσης δε μετράει το ότι έχω μονοψήφιο αριθμό μαθημάτων εδώ και 4 χρόνια και δεν μπορώ να τα περάσω λόγω διαφόρων λόγων που όλοι ξέρουμε(και θα ρθει το κράτος να μου πει: κόπηκες τρίτη φορά? Άντε σπίτι σου. Ρε μεγάλε 15 φορές το χω δώσει το ρημάδι και με σκίσιμο, μόνο εγώ φταίω; Προφανώς μόνο εγώ φταίω. Όλα τα κακά στην παιδεία εμείς οι αιώνιοι τα προκαλούμε εξάλλου).

Το κόστος ενός φοιτητή μετά τα 7 είναι μηδενικό. Ούτε πάσο, ούτε ασφάλιση ούτε εστίες, ούτε τίποτα.Άσε που οι περισσότεροι μετά τα 7 δουλεύουν και είναι κανονικά φορολογούμενοι. Ασφαλώς είναι μια απόφαση στο πόδι, όπως όλες οι αποφάσεις που λαμβάνονται για την παιδεία όλα αυτά τα χρόνια.

 

Μιλάμε για τη Γερμανία ως παράδειγμα. Οι Γερμανοί όπως πολλοί ΔΕΝ ξέρετε καταλήξαν σε ένα μοντέλο που δουλεύει ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ καθορίζοντας μια ανεξαρτητη επιτροπή που έθεσε ένα πλάνο με προοπτική 25ετίας. Εδώ στην Ελλάδα δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Αλλάζει υπουργός αλλάζει και όλο το νομοσχέδιο για την παιδεία σε μια νύχτα.

Εμείς εδω πέρα εχουμε μια άλλη μανία. Το Βρετανικό μοντέλο. Το οποίο είναι καθαρά αυτό που προτείνει ο Μητσοτάκης. Μη δωρεάν τριτοβάθμια παιδεία. Εκτός του ότι στα Βρετανικά πανεπιστήμια η πλειοψηφία των φοιτητών είναι μη Άγγλοι (πράγμα για το οποίο εγώ δεν θα μουν και πολύ περήφανος αν ήμουν Άγγλος), κοιτάξτε τους μέσους όρους ηλικίας αυτών που κάνουν μεταπτυχιακά και θα καταλάβετε ποιο έιναι το μοντέλο που έχουμε βάλει σα στόχο να εφαρμόσουμε. ΠΑΙΔΕΙΑ για λίγους. Αυτό είναι το νόημα. Και όχι οποιους όποιους λίγους, έτσι;(και ο νοών νοήτω)

 

Για αυτό λοιπόν μια ανάσα με 2 μαθήματα πριν το πτυχίο(επιτέλους), με πόνο ψυχής λέω (γιατί πιστεύω οτι τα χω αυτή τη φορά :P), ναι στο κλείσιμο των πανεπιστημίων.Δεν πρέπει να σκέφτεστε κοντόφθαλμα για μια εξεταστική που θα χαθεί. Σκεφτείτε απλά τα εργασιακά σας δικαιώματα όταν βγείτε και με 5 χρόνια σπουδών θα κρατάτε στο χέρι ένα κουρέλι, γιατί εκεί θα καταντήσει.

 

Αλλαγή στην παιδεία ναι. Οχι προχειρότητα. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει τσιφλίκι την παιδεία για να λέει οτι άφησε έργο στο υπουργείο του. Και ασφαλώς είναι ανήθικο να προσπαθείς να περάσεις νομοσχέδια καλοκαιριάτικα τόσο μεγάλης σημασίας. Χώρια του ότι ξεκίνησαν στραβά ασχολούμενοι με μη ουσιώδη προβλήματα, όπως με το πόσο χρόνο κρατάν οι σπουδές του καθενός κτλ.

 

P.S.Το χειρότερο ξέρετε ποιό είναι; Ότι θα μπορούσαν να κάνουν την τροτοβάθμια να πετάει, αλλά τους συμφέρει να είναι προβληματική. Τους δίνει άλλοθι για να μπουν οι μεγάλες εταιρίες και τα ιδιωτικά.Έτσι απλά.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...